Xenonkit i 55W

bobi85
2 oktober 2008 · 177 Inlägg

Är de stor skillnad på xenonkitten från 35W och 55W? Såg att de har de i bi-xenon H4. Blir de för starkt?

Squadron
2 oktober 2008 · 1 833 Inlägg

Mitt 35watts lyser gott och väl och mycket bättre än vad mina "Xenon-look" gjorde. Kör på 8000k.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
suiit
2 oktober 2008 · 83 Inlägg

Ja det är skillnad, köp på 55w det är great och välj 4300k det lyser bäst..

Volvo vad annars ?
Germax
2 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Funderar sj på att köpa 55W xenon till mina 4 bigknicks ^^
det lär ju lysa upp nått jävulskt, mötande tror de är soluppgång wink

bombare
3 oktober 2008 · 282 Inlägg

Har för mig att det är 35w som standard i dom nya bilarna. Och jag tycker det lyser väldigt bra. Men jag tror inte att man får sätta in xenon i en äldre bil sad

Volvo_Mannen Volvoskadad
3 oktober 2008 · 6 017 Inlägg

bombare skrev:
Har för mig att det är 35w som standard i dom nya bilarna. Och jag tycker det lyser väldigt bra. Men jag tror inte att man får sätta in xenon i en äldre bil sad

har du automatisk nivåregering på strålkastarna. och nån form av stråklastartvätt så är de inga problem

Jonas
fredriq Olika
3 oktober 2008 · 907 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

bombare skrev:
Har för mig att det är 35w som standard i dom nya bilarna. Och jag tycker det lyser väldigt bra. Men jag tror inte att man får sätta in xenon i en äldre bil sad

har du automatisk nivåregering på strålkastarna. och nån form av stråklastartvätt så är de inga problem

Är bilen inte utrustad med xenon från början får man ändå inte montera xenon i halvljuset även om automatisk nivåreglering och högtrycksspolning finns. Bilen måste vara utrustad med det från början.

Ang effekten, jag hade 35W i ett extraljus och 50W i det andra, jag såg faktiskt ingen skillnad alls!

Senast redigerat av fredriq (3 oktober 2008)

Mvh
Fredrik
snurbo_diesel Egen företagare
3 oktober 2008 · 864 Inlägg

det är ett jäkla tjat om man får ha det eller inte, man FÅR ha det eftermonterat, har aldrig fått det påpkat på nån besikting med min bil. Gå in på xenonkungen.se och läs reglerna själva....

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se
Rspeter Audi A5 quattro driver.
3 oktober 2008 · 2 203 Inlägg

snurbo_diesel skrev:
det är ett jäkla tjat om man får ha det eller inte, man FÅR ha det eftermonterat, har aldrig fått det påpkat på nån besikting med min bil. Gå in på xenonkungen.se och läs reglerna själva....

Ja du får ha det på helljuset. Halvljuset är aldrig godkänt att eftermontera på.

VolvOIssE
3 oktober 2008 · 51 Inlägg

De sägs att 55W inte håller att när de vibrerar mkt så går dom sönder. Vet ej om de är så bara något jag hört av en massa olika personer. smile

Projekt ljudbygge
All you need i a Volvo
Rspeter Audi A5 quattro driver.
4 oktober 2008 · 2 203 Inlägg

VolvOIssE skrev:
De sägs att 55W inte håller att när de vibrerar mkt så går dom sönder. Vet ej om de är så bara något jag hört av en massa olika personer. smile

Ne det bara snack.

fredriq Olika
5 oktober 2008 · 907 Inlägg

Rspeter skrev:

VolvOIssE skrev:
De sägs att 55W inte håller att när de vibrerar mkt så går dom sönder. Vet ej om de är så bara något jag hört av en massa olika personer. smile

Ne det bara snack.

Anledningen till att jag hade en lampa av varje var just att den ena gick sönder.
Flera av mina leverantörer erkänner att det är sämre kvalite på 50/55W, förmodligen för att dessa inte tillverkas i samma kvantiteter.
Så "snack" är det inte bara...

Mvh
Fredrik
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang