Intressekoll för en "ny" motorklubb i Skåne,Halland,Småland.....Öppet för alla...

Foyrik www.barnaltsweden.se
18 oktober 2008 · 139 Inlägg

Hej!

Jag och ett par polare har fått en ide att försöka starta upp en hemsida med tillhörade forum för oss motorintresserade i södra sverige, idden med forumet är att det ska vara öppet för alla, mao så ställer det krav på dig att du är ganska öppensinnad när det gäller bilar, kan se det fina i en saab fast du kör volvo tex...här e sossecontainrar lika välkomna som plastraketer, givetvis så är lite vänskapligt småkiv emellan tillåtet, det friskar upp.
vidare ska det försöka hållas träffar, korvgrillning och annat skoj, lite besök på olika arrangemang, tex streetrace, vallåkra, osv även bli aktuellt...

Själva upplägget är enkelt, det ska bli en öppen del för allmänheten, och en stängd del för medlemmar, förmodligen kommer det att bli en viss kostnad för medlemsdelen och medlemsregister, dels för att täcka kostnaden för domännamn, och webhotell,dels för att hålla snyltare och ohederligt pack borta.
Det är inga våldsamma summor, typ som en fika på stan ungefärwink typ 25-30 kr
Medlemsdelen kommer att innehålla medlemsinfo, medlemsregister, och diverse godis såsom rabatterbjudande på olika saker, osv
Allt överskott kommer att läggas i en kassa, och användas till tex dekaler,arrangemang och övrig reklam, kläder osv

Känner du dig manad att hänga på skriv en rad så kontaktar vi dig med mer info, tar gärna emot förslag om utformning osv.

mvh Per

Senast redigerat av Foyrik (18 oktober 2008)

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Tokken Team dBakuten
18 oktober 2008 · 3 453 Inlägg

Är det något med garaget.org som inte fungerar tillfredsställande?
Iom att man skall starta ett forum som berör exakt samma saker.

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
Muttley
18 oktober 2008 ·

Foyrik skrev:
Hej!

Jag och ett par polare har fått en ide att försöka starta upp en hemsida med tillhörade forum för oss motorintresserade i södra sverige, idden med forumet är att det ska vara öppet för alla, mao så ställer det krav på dig att du är ganska öppensinnad när det gäller bilar, kan se det fina i en saab fast du kör volvo tex...här e sossecontainrar lika välkomna som plastraketer, givetvis så är lite vänskapligt småkiv emellan tillåtet, det friskar upp.
vidare ska det försöka hållas träffar, korvgrillning och annat skoj, lite besök på olika arrangemang, tex streetrace, vallåkra, osv även bli aktuellt...

Själva upplägget är enkelt, det ska bli en öppen del för allmänheten, och en stängd del för medlemmar, förmodligen kommer det att bli en viss kostnad för medlemsdelen och medlemsregister, dels för att täcka kostnaden för domännamn, och webhotell,dels för att hålla snyltare och ohederligt pack borta.
Det är inga våldsamma summor, typ som en fika på stan ungefärwink typ 25-30 kr
Medlemsdelen kommer att innehålla medlemsinfo, medlemsregister, och diverse godis såsom rabatterbjudande på olika saker, osv
Allt överskott kommer att läggas i en kassa, och användas till tex dekaler,arrangemang och övrig reklam, kläder osv

Känner du dig manad att hänga på skriv en rad så kontaktar vi dig med mer info, tar gärna emot förslag om utformning osv.

mvh Per

på olika arrangemang, tex streetrace,   dels för att hålla snyltare och ohederligt pack borta.

tycker inte de går ihop. ohederligt och street race. de är lika jävligt båda 2.

nej jag är fullt nöjd med garaget.org, tycker detta är en väldigt trevlig sida fastän folk hoppar på folk.
och jag är absolut inte intresserad att betala för att gå in och titta på ett forum..

sen undrar jag om man får försöka snylta på ett forum för att tjäna på de själv smile

Senast redigerat av tkd_rille (18 oktober 2008)

Foyrik www.barnaltsweden.se
18 oktober 2008 · 139 Inlägg

Hoppsan, utrycte mig förmodligen lite klumpigt inser jag, det är absolut inget fel på Garaget, och detta är absolut inget som ska konkurera med garaget, snarare tvärtom, det är menat som en hemsida och forum för folk i ovanstående region som vill ses å ha trevligt ihop, men utan att behöva åka sverige runt...
hoppas jag inte stött mig med ngn nu, för det har jag tydligen en tendens att göra....

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Smajly
18 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

Du kan ju inte skriva öppet för alla om det ska kosta pengar i medlemsavgift.
Då får du nog formulera om dig lite bättre. De blir ju bara "till viss del" öppet för alla.

Senast redigerat av Smajly (18 oktober 2008)

Foyrik www.barnaltsweden.se
18 oktober 2008 · 139 Inlägg

Smajly skrev:
Du kan ju inte skriva öppet för alla om det ska kosta pengar i medlemsavgift.
Då får du nog formulera om dig lite bättre. De blir ju bara "till viss del" öppet för alla.

tja, tror du det behövs?, det är ju öppet för alla, ingen ska behöva betala för ngt dom inte vill ha, det är mao öppet för alla att regga sig på forumet, ta del av information, skriva trådar, kolla bilder, hänga med på träffar, osv, men däremot all information såsom kontakter, sponsorerbjudande, osv osv, det kommer att finnas i en låst del...detta främst för att som sagt bevara lite av personlig intrigitet, och bilda en ursäkta utrycket, intimare medlemskrets, vilket jag personligen tror på...

Åter igen så ska det betonas att det inte finns ngt som helst privat-ekonomiskt intresse i detta, utan allt som kommer in till "klubben" ska bokföras på ett konto ämnat för klubben, och ev överskott ska gå till medlemarnas trivsel och klubbens reklam.

Enkelt utryckt så blir det ju fler medlemmar desto billigare medlemsavgift. givetvis ska detta diskuteras fortlöpande med samtliga betalande medlemmar.

Är jag helt ute å cyklar?

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Smajly
18 oktober 2008 · 3 059 Inlägg

Okej du menar så.. Jo de kan ju funka..
Men det blir inte mycket billigare ju fler du är om det ska användas till det du nämde ovan.. Kostnaderna ökar i takt av medlemmar att arrangera träffar med mera.. Behåll en summa och låt den vara oavsett medlemsantal.. Sätt den lite lägre om de känns bättre redan från början.
Ta ett exempel.. Grillning som du nämner. Det är billigt att fixa kol, korv o bröd o lite dricka till 10 pers.. men skulle det handla om 40-50 personer så..

Jag vill inte vara negativ.. Se det som lite tips o ideer på vägen bara..

Det är ju helt klart en bra grej eftersom jag själv bor här nere i landet. Är redan medlem i en fläktkyld VW klubb och har samma aktiviteter.. garageträffar, studiebesök, grillning, biltipsrundor med mera..

Senast redigerat av Smajly (18 oktober 2008)

Foyrik www.barnaltsweden.se
18 oktober 2008 · 139 Inlägg

Smajly skrev:
Okej du menar så.. Jo de kan ju funka..
Men det blir inte mycket billigare ju fler du är om det ska användas till det du nämde ovan.. Kostnaderna ökar i takt av medlemmar att arrangera träffar med mera.. Behåll en summa och låt den vara oavsett medlemsantal.. Sätt den lite lägre om de känns bättre redan från början.
Ta ett exempel.. Grillning som du nämner. Det är billigt att fixa kol, korv o bröd o lite dricka till 10 pers.. men skulle det handla om 40-50 personer så..

Jag vill inte vara negativ.. Se det som lite tips o ideer på vägen bara..

Nej nej, ser ej dina inlägg som ngt negativt, snarare tvärt om!
Du har nog helt rätt vad det gäller medlemsavgiften, men vill samtidigt inte den ska vara avskräckande, vad det beträffar korvgrillning så kan ju var ta med sig vad man vill grilla, å engångsgrillar är ju inte direkt så dyra dom heller, men som sagt, förstår vad du menar, och är tacksam för all feedback...

Den dagen allt flyter kan man ju anordna en grillning där "klubben" bjuder.....

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Dubs I got Dubs!
19 oktober 2008 · 2 423 Inlägg

Låter intressant detta.
Hängeer såklart påsmile

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
Foyrik www.barnaltsweden.se
21 oktober 2008 · 139 Inlägg

Hur har vi det med åsikter eller intresse anmälan då?

Skriv gärna om ni e intresserade å hänga på......som det ser ut så blir starten i slutet på året, dock ska hemsidan och forumet igång tidigare, främst hemsidan,så fort den e reggad, då ska även namnet och adressen avslöjas här....

någon som har bra tips på hur man får igång ett forum btw, har ju redan en del planer, men behöver feedback.......

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Foyrik www.barnaltsweden.se
25 oktober 2008 · 139 Inlägg

Hsr ju utlovat info, så här kommer lite, det har visat sig finnas tillräckligt med intresse för en uppstart, och domännamn och dylikt kommer att registreras i dagarna, ett första möte med , låt oss kalla det "styrelsen"
kommer att hållas 2/10 kl 18, givetvis kommer mer info när domän och webbadress och dylikt ligger uppe.....wink

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Foyrik www.barnaltsweden.se
25 oktober 2008 · 139 Inlägg

domännamn och forum uppstartade, nu krävs det bara visst administrativt arbete innan allt blir offentligt, men håll ögonen öppna!!

Eldsjälar som verkligen vill ge feedback sökes!!

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
alex_side Neerd
25 oktober 2008 · 1 596 Inlägg

Hbgsr.se då?^^

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Foyrik www.barnaltsweden.se
25 oktober 2008 · 139 Inlägg

alex_side skrev:
Hbgsr.se då?^^

javisst, ni e åsså välkommna, hos oss pinkar vi inte revir.....vad jag menar är att vi ska inte konkurrera ut ngn, snarare samarbeta med kommande träffar osv...

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
raceforfun "ulven"
27 oktober 2008 · 68 Inlägg

Tja alla
Jag hänger på fr. ST som jag gillade...hoppas detta blir lika bra eller bättre....
Patrik

Subaru impreza wrx "ulven" (2001)
Foyrik www.barnaltsweden.se
27 oktober 2008 · 139 Inlägg

Tjenare!!


ja, det blir vad vi gör det till, så enkelt är det ju.....

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Bennybula
28 oktober 2008 · 1 Inlägg

Jamen, klart man är på!! smile

Mvh: Benny

Don't drink and drive!
Foyrik www.barnaltsweden.se
28 oktober 2008 · 139 Inlägg

Sidan är uppe...fast allt är under uppbyggnad.....ha överseende folks!!

www.vevstaken.se

coolt namn va? hehe

hoppas ni trivs där!!

Peppe...som kaffet på din slips...
Foyrik e död, Peppe takes over!
Volkswagen Caddy 1,9 TDI "Slöfisen" (2001)
Volkswagen Caddy "Skåpet" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang