Bmw 525i släcka servis lanmpan

LagerKranss
29 oktober 2008 · 25 Inlägg

hej

hur släcker jag service lampan på en bmw 525i - 93a??
jag har servat bilen själv och det är ju mycket dyrare att serva den på en verkstad när man själv kan mecka lite...

Persson_90
29 oktober 2008 · 82 Inlägg

Antar väll att det är någon "diagnos" sak man ska ha. Inte säker vill därför också veta, känns lite tråkigt när man servat själv och service indikatorn varnar sad

BMW 525 e39 (2001)
LagerKranss
29 oktober 2008 · 25 Inlägg

ja precis, lite dump är det ju...

LagerKranss
29 oktober 2008 · 25 Inlägg

Persson_90 skrev:
Antar väll att det är någon "diagnos" sak man ska ha. Inte säker vill därför också veta, känns lite tråkigt när man servat själv och service indikatorn varnar sad

jag prövad att dra +kablen och det fungerade men jag vill ha bort felmeddelande också.
står att jag behöver då byta bromsbelägg men jag bytade bromsbelägg igår runt om plus att jag bytade ena slitage varnaren höger bak....

M7an oo=00=oo
29 oktober 2008 · 374 Inlägg

www.autopower.se

Sök i forumet. Hittar du inte svar. Skapa en tråd.

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
LagerKranss
29 oktober 2008 · 25 Inlägg

msjuan skrev:
www.autopower.se

Sök i forumet. Hittar du inte svar. Skapa en tråd.

tack för hjälpen, hittade tyvärr inte svaret men jag har skickat in och frågat...

Persson_90
29 oktober 2008 · 82 Inlägg

Fanns en bra förklaring på auto-power...

"Bilar med 15-polig kontakt:
ServiceintervallåterställareDiagnosuttag

Slå på tändningen. Stäng av alla strömförbrukare. Kortslut 1 och 7 i diagnosuttaget, 3 sekunder för oljeservice och 12 sekunder för inspektion.
Bilden ovan till vänster visar en enkel nollställare för 15-polig kontakt. Den högra visar själva diagnosuttaget med kontakt 1 och 7 markerade.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Bilar med 20-polig kontakt:

Samma metod, fast pol 7 och 19 istället.
Var extremt noga med att ta rätt stift. Det är lätt att se fel och ta stift 18 istället för 19. Det är inte så hälsosamt för bilen att ta fel stift. Använd gärna ett 470 Ohm:s motstånd i serie innan man kortsluter polerna. Om man då råkar ta fel poler så undviker man en riktig kortslutning.

Slå på tändningen. Stäng av alla strömförbrukare. Använd en kabelstump eller liknande och kortslut 7 och 19 i diagnosuttaget, 3 sekunder för att återställa oljeservice och 12 sekunder om det är inspektion som behöver nollas.

Om onormala indikeringar finns eller om nollställningen inte fungerar kan det bero på att batteriet eller kondensatorerna som sitter inuti instrumentpanelen är slut."

BMW 525 e39 (2001)
Kristoff_
29 oktober 2008 · 87 Inlägg

stift 7 i 15 sekunder typ, minns ej tändingen ska vara på eller av. märker du.
Sitter som ett lock och under en kontakt med massa stift.

Ford Mondeo "Ghia" (2003)
LagerKranss
29 oktober 2008 · 25 Inlägg

Persson_90 skrev:
Fanns en bra förklaring på auto-power...

"Bilar med 15-polig kontakt:
ServiceintervallåterställareDiagnosuttag

Slå på tändningen. Stäng av alla strömförbrukare. Kortslut 1 och 7 i diagnosuttaget, 3 sekunder för oljeservice och 12 sekunder för inspektion.
Bilden ovan till vänster visar en enkel nollställare för 15-polig kontakt. Den högra visar själva diagnosuttaget med kontakt 1 och 7 markerade.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Bilar med 20-polig kontakt:

Samma metod, fast pol 7 och 19 istället.
Var extremt noga med att ta rätt stift. Det är lätt att se fel och ta stift 18 istället för 19. Det är inte så hälsosamt för bilen att ta fel stift. Använd gärna ett 470 Ohm:s motstånd i serie innan man kortsluter polerna. Om man då råkar ta fel poler så undviker man en riktig kortslutning.

Slå på tändningen. Stäng av alla strömförbrukare. Använd en kabelstump eller liknande och kortslut 7 och 19 i diagnosuttaget, 3 sekunder för att återställa oljeservice och 12 sekunder om det är inspektion som behöver nollas.

Om onormala indikeringar finns eller om nollställningen inte fungerar kan det bero på att batteriet eller kondensatorerna som sitter inuti instrumentpanelen är slut."

Jag tackar så mycket för hjälpen..... Mvh Bimmer Power;)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang