Har ni nånsin krockat/kört på någon, eller varit nära?

JoXzy Rec,Glas,Plåt & Service Mekaniker
29 oktober 2008 · 24 Inlägg

Kommer ihåg en gång när jo och polaren skulle hem från skolan, ett par år sen nu, skulle köra om en bil på världensraksträcka tongue blinka å gick ut till vänster han ungerfär halvägs om bilen, helt plötsligt kommer en jävel från ingenstans. Tvärnita och slängde mig ín bakom bilen ja höll på att köra om...kan säga att de var fan mig sekunder från att fronta...tror ja svalde hjärtat typ 4 gånger.

Och till de här me reflex: Fattar inte att folk som är ute å traskar på kvällar och nätter inte bär reflex. vart nära ett par gånger att plocka några som bara dykt upp längs vägen, läskit som fan när dem bara dyker upp. Så vill du inte bli reklamplats hos vägverket så använd reflex!

Peugeot skadad, vart fan kom torx-skruven ifrån?
998cc
29 oktober 2008 · 872 Inlägg

FordEsci skrev:

998cc skrev:
igäntligen borde alla som nästan eller till och med kört på någon skriva det här så folk fattar hur ofta det e att man nästan kör på någon fokl utan reflex, och sedan borde detta publiceras någonstans.

själv va jag nära för inte så länge sedan. körde precis ut ur ett samhälle, det va mörkt så bilen framför körde sakta. Jag påbörgar en omkörning och när jag är jämnsides så tänder jag helljuset och först då ser jag en person, tvärnitar så det skriker i däcken och hinner precis köra tilbaka i min fil bakom bilen jag tänkte köra om.

killen fatta inte ens va som hände, han fråga om jag hade fått punktering. efter det fick han en stunds förklaraing på varför man ska ha reflex

ANVÄND REFLEX

"IGÄNTLIGEN" Vad ska det betyda. Det sticker riktigt mycket i ögonen iallafall. Läs igenom inläggen innan du postar, så slipper vi sådana här problem.

OMG e jag inte bäst på å stava?!? Snälla lär mej! lilla språk polisen, finns det inge bättre du kan göra. Du kan till exempel skaffa en flickvänn eller ett liv

If its too loud you are too old!
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
29 oktober 2008 · 1 659 Inlägg

Folk som gasar när man kör om yikes

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Roundcube
29 oktober 2008 · 801 Inlägg

höll på att köra ihjäl en svartklädd cyklist tidigt en vårmorgon i stan för några år sen, det senaste va när jag skulle köra om en bil på sjuttiväg. mitt i natten. och så knatar det ut 3 rådjur på vägen. hade nog inte ens en halvmeter kvar till dem.

DoT Häst
29 oktober 2008 · 1 099 Inlägg

Haha! Så pass! smile
Då förstår jag. big_smile

Än är inte den sista idioten född..
STriiiker
30 oktober 2008 · 609 Inlägg

jag plöjde in i bambi här om natten, Skoda Octavia, körde runt 80 kanske, skadorna blev förvånade små, extraljusen, grillen samt höger stötfångare med spolarvätskebehållare gick åt helv..

Perss0n
30 oktober 2008 · 435 Inlägg

Kom körandes på 70väg och det var mörkt ute, kollar till vänster innan jag kör ut i en rondell och ser inget.. höll ca 50 då. det jag missade var en cyklist som kom åkande i rondellen, jag pallnita och dom körde förbi som ingenting (var 2st på en cykel).. tycker fan att om det går en cykelväg under riksvägen kan man väll ta den?

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Rquired Allmänt envis
30 oktober 2008 · 12 512 Inlägg

Andra gången jag övningskörde i trafik körde jag i 50 på en huvudled. Från en skymd avtagsväg kommer en silverfärgad bil rätt ut utan att se sig för. Slutade med att jag stod med vänster fram i mötande körfält och med gångavstånd i princip mellan vår och den silverfärgade bilen. Växlade blickar sen körde hon och jag efter.

En annan gång kom jag på en relativt trafikerad 50-väg, ut från ingenstans kommer ett litet barn på cykel och trillar rakt framför bilen. Lyckades väja annars hade man nog träffat barnet.

Värst av allt var att man fick en utskällning sen av mamman för att man buskörde i ett villaområde (vilket jag naturligtvis inte gjorde, övningskörde ju fan) Vad gjorde din unge på vägen undrade man, men förmodligen var hon väl bara skärrad över vad som hänt.

Senast redigerat av Rquired (30 oktober 2008)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang