tips o förslag på maskera o lacka matt på huven??

Teljemo E.T phone home...
2 november 2008 · 212 Inlägg

funderar på om man skulle ta o göra flames på huven o lite på skärmarna kanske.. er bara i funderar stadiet ännu..

-men när man ska lacka mattsvart snackar alla om "rolla skiten" o de låter som att de kommer bli ojämt..
-hur ska man göra.. finns de o köpa på  spray burk typ??..
-finns de matt lack.. eller e de bara vanlig lack som man slipar ner...
hur håller lacken.. man kan ju inte direkt lägga på skyddande klarlack på!

o sen.. till maskering.. var kan sman köpa sån smal maskerings tejp som man kan forma  när man drar den.. eftersom att jag skulle göra flames..

tack...cool

Handy_man
2 november 2008 · 74 Inlägg

rolla går bra om du har en skummgummi roller, men spruta är bättre och sedan beror det på om du skall ha 2 komp färg eller 1 k
tyn fine line tejp brukar man kuna köpa på lackerings firmor annars så har biltema en smal maskeringstejp som funkar för lite mer amatör saker

zlaban08 Glidarn
2 november 2008 · 408 Inlägg

Teljemo skrev:
funderar på om man skulle ta o göra flames på huven o lite på skärmarna kanske.. er bara i funderar stadiet ännu..

-men när man ska lacka mattsvart snackar alla om "rolla skiten" o de låter som att de kommer bli ojämt..
-hur ska man göra.. finns de o köpa på  spray burk typ??..
-finns de matt lack.. eller e de bara vanlig lack som man slipar ner...
hur håller lacken.. man kan ju inte direkt lägga på skyddande klarlack på!

o sen.. till maskering.. var kan sman köpa sån smal maskerings tejp som man kan forma  när man drar den.. eftersom att jag skulle göra flames..

tack...cool

hehe vad ska du nu hitta på då? wink

(obrut)
Opel astra 1,4 SI "Ambull Car" (1992)
Audi A4 AVANT 1,8T "BULLY" (2001)
aztek
2 november 2008 · 64 Inlägg

det finns matt klarlack bara att bestämma hur matt man vill ha det . till maskering brukar jag använda 3m`s finlinjetejp den blåa . öva på att tejpa först innan du går på skarpt lycka till

Teljemo E.T phone home...
3 november 2008 · 212 Inlägg

Bra tips.. tack så mkt..

hehe.. zlaban.. nu e du nyfiken va... wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang