Saab 9-3 2.0T 185hkr vs. Volvo S60 2.4T 200hkr

calle- Hijo de puta
7 november 2008 · 113 Inlägg

beda skrev:

calle- skrev:

kwansa skrev:
beroende att bakbromsarna är något sega orginal, nu bätter mina bak mycke bättre och bilen sjunker ner i backen istället för att att stå på framdäcken smile sen finns det massa andra faktorer så som bussningar, däck osvosv

Okej. Borde inte vara så tycker jag körde 200 med V-klassade däck(klarar 240) Kanske dags för en ASFET vinge? big_smile

Jag har legat i cirka 225 me min o i 240 me höjt ladd. Gör lätt mätaren ut dock!

lite off topic men, hur höjer du laddet eller vad man säger, kan man göra detta utan att minska bilens livslängd går bilen bättre 0-100? måste man köpa olika insatser för att lyckas med detta?

beda
7 november 2008 · 236 Inlägg

calle- skrev:

beda skrev:

calle- skrev:

Okej. Borde inte vara så tycker jag körde 200 med V-klassade däck(klarar 240) Kanske dags för en ASFET vinge? big_smile

Jag har legat i cirka 225 me min o i 240 me höjt ladd. Gör lätt mätaren ut dock!

lite off topic men, hur höjer du laddet eller vad man säger, kan man göra detta utan att minska bilens livslängd går bilen bättre 0-100? måste man köpa olika insatser för att lyckas med detta?

Absolut inte att rekommendera, men man köper en "pysventil" (laddtrycksregulator), o kopplar den till magnetventilen..tar inte många sekunder om gummislangen vill lossna. Men de kortar bilens livslängd. Bilen går VÄÄÄÄLDIGT mkt bättre i alla register, blir en helt annan bil! Köp ett riktigt chip istället.

calle- Hijo de puta
7 november 2008 · 113 Inlägg

Jag har den svarta plast orginalvingen på saaben, skulle det märkas någon skillnad alls om jag satte dit en typ viggen-vinge istället?

nooky Tidsoptimist
7 november 2008 · 184 Inlägg

calle- skrev:
Jag har den svarta plast orginalvingen på saaben, skulle det märkas någon skillnad alls om jag satte dit en typ viggen-vinge istället?

Lägga upp bilen?

Jag försöker iaf...
calle- Hijo de puta
7 november 2008 · 113 Inlägg

nooky skrev:

calle- skrev:
Jag har den svarta plast orginalvingen på saaben, skulle det märkas någon skillnad alls om jag satte dit en typ viggen-vinge istället?

Lägga upp bilen?

känns som att jag inte orkar gå ut och ta kort just nu.
det är möjligt att jag överväger detta beslut, men som sagt inte just nu smile

http://194.18.30.201/www/saabopel/saab/ … W9-04C.jpg
så ser spoilern ut (bilen på bilden är inte min)

nooky Tidsoptimist
7 november 2008 · 184 Inlägg

Viggenvingen är ju fetare. Men kanske ingen panik just nu, men byt upp senare

Jag försöker iaf...
jes
7 november 2008 · 582 Inlägg

dom som kör volvo säger volvo.dom som kör saab säger saab.jag kör audi så jag säger SAAB!! satan så goa bilar det ärsmile

hej
viktore
7 november 2008 · 187 Inlägg

som sagts: provkör bilarna och bilda dig en egen uppfattning .
vilken vi tycker är snyggast spelar ju för fan ingen roll? det är väl du själv som ska betala för bilen och även stå ut med den utseendemässigt.
har inte folk nåt eget tycke idag? roll

utan att förespråka någon av bilarna så kan jag säga att SAABen är en ganska mycket äldre konstruktion än s60.

Senast redigerat av viktore (7 november 2008)

calle- Hijo de puta
7 november 2008 · 113 Inlägg

viktore skrev:
som sagts: provkör bilarna och bilda dig en egen uppfattning .
vilken vi tycker är snyggast spelar ju för fan ingen roll? det är väl du själv som ska betala för bilen och även stå ut med den utseendemässigt.
har inte folk nåt eget tycke idag? roll

utan att förespråka någon av bilarna så kan jag säga att SAABen är en ganska mycket äldre konstruktion än s60.

Absolut det märks också på volvo, kvalitetskänsla och komfort med världsklass! (pratar om nya generationen inte 240 inte för att jag tycker illa om 240 men ni förstår)

Men äldre bilar brukar väl oftast vara roligare bilar smile

Epitaph
7 november 2008 · 835 Inlägg

Snyggast? Kolla min till vänster wink Saaben all the way!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang