Går ryckigt och drar mycket soppa.

bobi85
8 november 2008 · 177 Inlägg

Har ett 3" system på min bil plus ett chip. När de chippet är på så verkar den få alleles för mycket soppa. Den går mycket renare med chippet avslaget.

Men då är jag rädd att en den får för lite soppa för de där Vos chippet ska vara gjort för dessa modikfikationer.

Den har jätte lät att sura ner sig plus att jag tycker de luktar lite bensin om oljan.

Hur mycket påverkr de motorn?

Har normalt oljetÿck och oljetemp.

Nyss gjort komptest. alla cylindrar ligger runt 9.

Vad kan de vara för fel?

Niotusen
8 november 2008 · 272 Inlägg

Om jag var du skulle jag sätta mig i bilen eller ha den på släp och bege mig till en chiptrimmningsfirma som har full koll på subarus och be dem om hjälp, för med största sannolikhet kan inga hemmamodifikationer reparera ett eventuellt felaktigt chip.

Sierra-döbel
Nissan Terrano "2.7 TD" (1991)
Peugeot 205 GTi "mi16" (1989)
Peugeot 205 GTi "1.9" (1991)
bobi85
9 november 2008 · 177 Inlägg

Så du tror ej att de är nå fel på nått annat som spridare eller nåt?

einherjer
9 november 2008 · 587 Inlägg

tror med på chippet. hade likadant fel på min nissan - gick ryckigt o drog mkt soppa: bytte chip å problemet borta.

bobi85
9 november 2008 · 177 Inlägg

Ok Hur farligt är de med soppa i oljan? Borde de inte bli sämre oljetryck och inte hålla lika bra oljetemp?

Hur Kan soppan komma in där liksom?

henke_99 Offroad Racing
9 november 2008 · 3 122 Inlägg

Bensin i oljan är inte bra alls. (små mängder som bara skapar bensinlukt är ingen fara) Den tunnar ju ut oljan, vilken sedan inte kan de en lika tjock och stark smörjande film. Den brukar ta sig ner till oljan via kolvringarna. När bilen surar så det blir ett överflöd på bensin tar den sig ändå lättare ner.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
bobi85
9 november 2008 · 177 Inlägg

Kanske bäst att byta då efter de sura ner sig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang