kopplingen på vw golf bilar?

h30aad
15 november 2008 · 124 Inlägg

hej
är det någon annan som upplever att dragläget (vw golf) på kopplingen ligger högre upp än på övriga bilar.

MeloveGolf Vw trimmare
15 november 2008 · 2 995 Inlägg

h30aad skrev:
hej
är det någon annan som upplever att dragläget (vw golf) på kopplingen ligger högre upp än på övriga bilar.

Tänker Du på Golf 4-5-6 så ja dom har dragläge högt upp även 2008/9 årsmodell...men finns många andra bilar som har liknande och till och med värre..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
h30aad
15 november 2008 · 124 Inlägg

a den jag har är en 05:a, har haft den i 4 månader,men jag kan inte riktigt vänja mej med kopplingsläget på pedalen, fattar inte vrf man har den så högt upp för. mkt smidigare om den låg lägre

MeloveGolf Vw trimmare
15 november 2008 · 2 995 Inlägg

h30aad skrev:
a den jag har är en 05:a, har haft den i 4 månader,men jag kan inte riktigt vänja mej med kopplingsläget på pedalen, fattar inte vrf man har den så högt upp för. mkt smidigare om den låg lägre

jasså? smile tyckte man hade lärt sig redan efter ett par timmar tongue (1.6F -08)

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
tbarren
15 november 2008 · 124 Inlägg

det går att släppa upp den en bra bit innan den tar på min 02a. Kan nästan släppa upp den till hälften innan det tar, tycker det är rätt skönt xP

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work
h30aad
15 november 2008 · 124 Inlägg

hehe men varför har man den så högt finns det någon anledning

MeloveGolf Vw trimmare
15 november 2008 · 2 995 Inlägg

h30aad skrev:
hehe men varför har man den så högt finns det någon anledning

dom har säkert någon anledning för tekniskt sett väljer dom ju var den ska "betta" men förmodligen vill majoriteten ha det så eller så är det inget som gnällt till vw ännu, man vänjer sig men det kan vara träligt när man ska finlira vid tex fickparkering...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
evilaudio
15 november 2008 · 16 195 Inlägg

de e ju bra me högt dragläge för då går de ju snabbare å växla.. wink

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
h30aad
15 november 2008 · 124 Inlägg

fast jag tycker det blir sämre samspel mellan koppling och gas.

jocke_gronberg
15 november 2008 · 4 586 Inlägg

du får vänja dig. Det är ett hydraliskt kopplingsystem och där tar dom flesta långt upp. läget går ej att justera, När du trycket ner kopplingen så åker en kolv in som bildar tryck sedan så för att kopplingen ska dra så måste du släppa tillbaka den helt.

trivs du inte med bilen så byt till en annan. Det ska inte ta mer än några timmar att lära sig köra sin nya bil annars så är det inte rätt bil för dig

m.v.h /jocke

Senast redigerat av jorre83 (15 november 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang