Tända sidomarkeringar

dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
15 november 2008 · 718 Inlägg

Vet inte om d ser likadant ut på 740 och 940. men på min 740 så plockade jag bort panelerna som sitter nere vid fötterna fram i bilen och innanför där fanns kablarna till blinkersen!

Aern
15 november 2008 · 457 Inlägg

Sokrates skrev:

Klorin_Elvis skrev:
Har aldrig hört talas om att det skulle vara olagligt !  har själv blivit stoppad av polisen i flygande besiktning med det och då hade jag sidoblinkers lysande + 2stycken sidoljus till !   och dom sa inte ett ord om de ,   brorsan har så på sin 745a nu och han blev stoppad med det för ett par veckor sen och dom sa inget om de då heller !   jag har besiktat 2 gånger med det oxå och inte då heller sa dom något om det  !   // Emil

86 § Körriktningsvisare
1. får grupperas med strålkastare eller lykta,
2. får inte kombineras med strålkastare eller lykta,
3. får bilda flerfunktion med endast med parkeringslykta,
4. får vara särskilt anordnad som varningsanordning om den avger orangegult ljus.

96 § Sidomarkeringslykta
1. får grupperas med annan lykta,
2. får kombineras med annan lykta,
3. får inte bilda flerfunktion med annan lykta.

Grupperade anordningar
Anordningar som har skilda glödlampor och ljusytor i gemensamt lykt- eller strålkastarhus.

Kombinerade anordningar
Anordningar som har skilda ljus-ytor och gemensam glödlampa i gemensamt lykt- eller strålkastarhus.

Flerfunktionsanordningar
Anordningar som har skilda glöd-lampor alternativt flertrådslampor i gemensamt lykt- eller strålkastarhus och som har helt eller delvis gemensam ljusyta.

/Tommy cool

Så om jag har fattat det här rätt Tommy så får man ha "UsA-blinkers" tillsammans med parkeringsljus? Men olagligt med halv/hel ljus! Rätta mig om jag har fel.

Bonn-Johan
17 november 2008 · 245 Inlägg

Okej, det ska undersökas snarast;)

dieselknackare skrev:
Vet inte om d ser likadant ut på 740 och 940. men på min 740 så plockade jag bort panelerna som sitter nere vid fötterna fram i bilen och innanför där fanns kablarna till blinkersen!

Volkswagen Passat TDI "Parren" (2002)
Volvo 940 LTT "Jägermeister" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang