Hilmer
17 november 2008
· 1 791 Inlägg
Om du vill behålla den motorn som ligger i bilen så får du antingen använda 631-toppen som den är (med lägre ladd) eller bearbeta den lite för att sänka kompet. Att montera en 530 blir lite väl brutal sänkning.
Jag personligen hade valt att montera en annan motor, vanliga A-motorer t ex är otroligt lätta att få tag på och då känns det ju dumt att ha låtit modifiera 631-toppen som då inte passar på nån annan än K-motorn som då inte är så lätt att finna i gott skick.
Det går bra att montera B21/23/230, vill man vara riktigt seriös så skaffar man sig ett turboblock med kompsänkta kolvar osv.
R-sportsatsen fanns till B21/230, men satsen till B230 innehöll även kompsänkta kolvar, medans man på B21 satte dubbla cylinderpackningar.
Varför har du en K-motor i en -78!??
Vet ärligt talat inte om det ens går att regga med denna sats numera...