Jag hade samma problem på min 745 med motronic styr systemet. Titta om det sitter 3st givare i toppen på förarsidan under insuget om det gör det, så kan jag med 99% säga att det är en av dom som är trasig . Det är ett rätt så vanligt fel på dom äldre turbosana med motronic.
Jag hade samma problem på min 745 med motronic styr systemet. Titta om det sitter 3st givare i toppen på förarsidan under insuget om det gör det, så kan jag med 99% säga att det är en av dom som är trasig . Det är ett rätt så vanligt fel på dom äldre turbosana med motronic.
Nja... hittade en givare,en kyl slang sen en givare till...från frånten å mot torped väggen så att säga! Förslag??
Är du säker på att den inte läcker då? Lagade senast igår en läcka på polarens 740 nere vid slanganslutningarna till tanken.. Är ju ändå 20 år gamla bilar så det mesta har börjat spricka vid det här laget.. Den kom 32 mil på en tank, varpå vi fattade misstanke och började kolla upp saker.. O den läckte som ett såll ur 2 slangar..
efter kylar slangen sitter givaren under tredje insuget
Nä 1a givaren sitter under 3 dje insug röret sen kommer kylslang precis i början av 4 dje ins rör å sen andra givarenprecis snett i slutet av fjärde ins rör. Vad jag kan se iförd shorts å sladdlampa vid den här tiden på dygnet...
Är du säker på att den inte läcker då? Lagade senast igår en läcka på polarens 740 nere vid slanganslutningarna till tanken.. Är ju ändå 20 år gamla bilar så det mesta har börjat spricka vid det här laget.. Den kom 32 mil på en tank, varpå vi fattade misstanke och började kolla upp saker.. O den läckte som ett såll ur 2 slangar..
' Ska givetvis kolla även detta men då borde det ju lukta bensin som fan tycker jag!
dom tre vanligaste felen är tempgivaren till sprutet , läcka vid tankarmaturen eller fel på start spridaren
Tempgivaren till sprutet e la den som sitter under insuget på 3 ans cylinder va? för den e ny! Läcka vid armaturen känns inte så troligt eftersom jag har en ganska sluttande garage uppfart så då borde det ja sätts där tycker man eller lucktat? Start spridaren e väl den som sitter i insuget va? kallstarts ventilen asså... Den har jag inte pillat med! men den va iof urdragen när jag köpte bilen..Hmm