Nackdelar med rensat tak?

Ruuska_
20 november 2008 · 474 Inlägg

DanielFredriksson skrev:
Jag har ju dragit ut allt vad golvmatta heter ur min audi. Håller nu på att skrapa asfaltsmatta(jobbigt) men den väger stryk!

Har också taklucka som kanske ska ryka.
Måste man typa om för att ta bort taklucka? För det står ju i papprena till bilen?

Fick en snabb ide om det där med taklucka som antagligen inte ens kommer fungera.

Ta bort allt som har med takluckan att göra och gör en plåt som är likastor som själva hålet och sedan nån slags låsning typ hake inne i bilen. då borde dom väl ändå inte klaga för du har ju "taklucka" smile

Volvo S60 2.5T AWD
BMW 320D (2011)
DanielFredriksson AUDI 200 C3 10V TQ
20 november 2008 · 397 Inlägg

Smart tanke.

Men borde det inte gå som jag tänker nu?

Ta bort allt vad luckan heter så det blir ett hål och sedan limma i en plexiglasskiva med tätningar?

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!
Audi 80q "Typ 85 10vTQ" (1983)
LuCiiifer DrivmedelsTekniker
20 november 2008 · 1 632 Inlägg

ta bort reservehjulet o kapa bort baljan... där kan du lätta lite big_smile

Bengt-Åke Linder
20 november 2008 · 20 Inlägg

Du kan väl skriva också vad du vill uppnå med att slakta bilen på detta sätt .
Vad har du för trim för övrigt och med detta värre bromsar och väghållning .

Om du ex. skulle spara 10-15 kilo på detta så skulle jag helre låta bli att tanka fullt om man skulle spara vikt samt gå ner ett par kilo själv ...

Grabben har en MC2 i sin 100tq och på den har vi satt på ett QLCCchip som tar bort laddtrycksbegränsningen och sedan bytt wastegatefjäder så nu laddar den 1 bar samt så är det 2 kolvsok i fram samt Sachs röda gasdämpare.

Min mening att göra så med en 200:a är att bevara den och rusta upp den istället för att förstöra den (skäms wink lite skämt men ändå ) .

När det gäller alla delarna ... skall du sälja dom ? Är det kilopris på det ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang