Nån som kan berätta lite om dessa hundraser....

HBB
21 november 2008 · 332 Inlägg

Nån som har mkt erfarenhet av Grand Danois hundar elr nån som har en sån? Kan ni inte berätta lite om dom:) o gärna bilder=) Hårar dom mkt? :S Hur är dom i psyket? Lätta att uppfostra? Lätt för att lära?

Leonberger, nån som har en sån? hårar mkt? o kan berätta lite? gärna bilder smile Hur är dom i psyket? Lätta att uppfostra? Lätt för att lära?

O sen dom där små yourkshire terrierna haha, nån som har en sån o vill berätta lite? smile

Senast redigerat av HBB (21 november 2008)

Destajnii
21 november 2008 · 219 Inlägg

Hej jag har en yorkie och brorsan hade en leonberger, var en tråd för några månader sen ang om Grand Danois har jag för mig smile

Yorkie är mycket allergi vänlig hund men kan vara för j*vla skälliga och MYCKET envis är han då när han vill nått tongue Annars är han hur gó som helst och skulle inte byta bort honom smile
Kan rekommendera att köp ifrån en riktig Kennel ifall du vill ha en, jag gjorde inte det och har fått springa me honom hos vetrinären ganska mycket då han har epilepsi och andra besvär!

Leonberger som min bror hade var hur skööön som helst, en riktig krambjörn men hon fällde som satan var hår överallt hela tiden usch tongue Mycket lydig och lätt tränad.

HBB
21 november 2008 · 332 Inlägg

Destajnii skrev:
Hej jag har en yorkie och brorsan hade en leonberger, var en tråd för några månader sen ang om Grand Danois har jag för mig smile

Yorkie är mycket allergi vänlig hund men kan vara för j*vla skälliga och MYCKET envis är han då när han vill nått tongue Annars är han hur gó som helst och skulle inte byta bort honom smile
Kan rekommendera att köp ifrån en riktig Kennel ifall du vill ha en, jag gjorde inte det och har fått springa me honom hos vetrinären ganska mycket då han har epilepsi och andra besvär!

Leonberger som min bror hade var hur skööön som helst, en riktig krambjörn men hon fällde som satan var hår överallt hela tiden usch tongue Mycket lydig och lätt tränad.

Jo precis ja hitta den där tråden om Grand Danois hundar för en stund sen=) och lite om lenberger oxåsmile Men är så jäkla sugen på en yourkshire terrier:) just för dom inte är så stora;P Men din yourkie är den social o tkr om människor o så? smile Jo då blire o köpa från en riktig kennel osåfall:)

C-Douglas Hemmasittare
21 november 2008 · 241 Inlägg
bollen1986
21 november 2008 · 3 714 Inlägg

HBB skrev:
Nån som har mkt erfarenhet av Grand Danois hundar elr nån som har en sån? Kan ni inte berätta lite om dom:) o gärna bilder=) Hårar dom mkt? :S Hur är dom i psyket? Lätta att uppfostra? Lätt för att lära?

Leonberger, nån som har en sån? hårar mkt? o kan berätta lite? gärna bilder smile Hur är dom i psyket? Lätta att uppfostra? Lätt för att lära?

O sen dom där små yourkshire terrierna haha, nån som har en sån o vill berätta lite? smile

jag har haft en Yorkshire terrier för ett par år sen och kan säga att dom är små mysiga sällskapshundar

min hund blev ca 13 eller 14 år så man har dom rätt länge

barnvänliga är dom med

tvärr har jag inga bra bilder på min men på google så finns det ju bilder annars

min hade kuperad svans(avklippt helt enkelt) men det är förbjudet nu så dom flesta har långa svansar nu

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
SuperNova
21 november 2008 · 236 Inlägg

Vi har haft Rottweiler och nu har vi kvar en leonberger,
en hanne på 7 mån som är hur go som helst.
Vad hade du tänkt att göra med hunden??
Bara sällskap? Då ska du ta en ras som inte är så krävande,
vissa raser klarar inte av att ligga hemma en helg och inte göra någe,
dom måste man jämt aktivera.
Kolla upp vad som står om hunden först.

tjompa
21 november 2008 · 340 Inlägg

Jag slår ett slag för flat coated retriever, du får garanterat jätteroligt med en sådan. Stabil hund med lite problem, stora hundar som Grandis etc har ofta problem med leder och dylikt´, dom flesta är pensionärer redan vid fyra år. Läs på ordentligt och köp en kamrat och gå kurser med den. Köp en renrasig hund.

Destajnii
21 november 2008 · 219 Inlägg

HBB skrev:

Destajnii skrev:
Hej jag har en yorkie och brorsan hade en leonberger, var en tråd för några månader sen ang om Grand Danois har jag för mig smile

Yorkie är mycket allergi vänlig hund men kan vara för j*vla skälliga och MYCKET envis är han då när han vill nått tongue Annars är han hur gó som helst och skulle inte byta bort honom smile
Kan rekommendera att köp ifrån en riktig Kennel ifall du vill ha en, jag gjorde inte det och har fått springa me honom hos vetrinären ganska mycket då han har epilepsi och andra besvär!

Leonberger som min bror hade var hur skööön som helst, en riktig krambjörn men hon fällde som satan var hår överallt hela tiden usch tongue Mycket lydig och lätt tränad.

Jo precis ja hitta den där tråden om Grand Danois hundar för en stund sen=) och lite om lenberger oxåsmile Men är så jäkla sugen på en yourkshire terrier:) just för dom inte är så stora;P Men din yourkie är den social o tkr om människor o så? smile Jo då blire o köpa från en riktig kennel osåfall:)

Min Yorkie är MYCKET, MYCKET social han vill alltid hälsa på allt och alla och älskar andra hundar, älskar människor och barn, har en son på 10månader så dom brukar "bråka" om leksakerna Gizmo (hunden) springer och tar pojkens leksaker och sen drar han efter för att ta tillbaka medans Gizmo står en bit bort och vifftar på svansen och visar att han har tagit leksaken hehe Mycket lek och stojj här hemma big_smile

HBB
22 november 2008 · 332 Inlägg

Har haft foderhundar förut bland annat bordie collie,tollare så jag vet ju att det e mkt tid och pyssel som gäller fast beror väl lite mer på hundes behov vad man har för ras os o hur pass krävande dom är. Men jag tror det lutar mer åt en liten yourkshire terrier=) har länge spanat in dom hundarna och har en bekant som har en sån hund, helt fantastisk är den=)



SuperNova skrev:
Vi har haft Rottweiler och nu har vi kvar en leonberger,
en hanne på 7 mån som är hur go som helst.
Vad hade du tänkt att göra med hunden??
Bara sällskap? Då ska du ta en ras som inte är så krävande,
vissa raser klarar inte av att ligga hemma en helg och inte göra någe,
dom måste man jämt aktivera.
Kolla upp vad som står om hunden först.

Senast redigerat av HBB (22 november 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang