Multirems spännare A4 TDI

pettersson86
3 november 2008 · 9 Inlägg

Shenna.!
Jag har en audi a4 TDI -97a. ska byta multiremmen å spännare men vet ej hur jag får lös spännaren utan å riva halva bilen:P Någon som vet hur det görs lättast?

Mvh Fredde

husmus www.avgassystemet.se
3 november 2008 · 936 Inlägg

det är väl bara 3st 13mm skruvar?

-den satt som en fläskläpp-
pettersson86
3 november 2008 · 9 Inlägg

Nja hade det varit så enkelt såsad spännaren sitter skruvad ifrån baksidan med en 16mm. men får inte fram den för att ett löphjul sitter ivägen)= måste man bort med hela fläktpaketet ellle går det fixa fram på någe vis som jag har missa tro?tongue

husmus www.avgassystemet.se
3 november 2008 · 936 Inlägg

vilken tdi motor är det? och har du någon bild så kan jag förklara.

-den satt som en fläskläpp-
pettersson86
3 november 2008 · 9 Inlägg

Kan springa ut å ta en;) finns det många olika till 1.9an? är ju hela spännaren som ska bytas å inte bara hjulet.

husmus www.avgassystemet.se
3 november 2008 · 936 Inlägg

får några olika men ta en bild å visa så kan jag guida dig

-den satt som en fläskläpp-
pettersson86
3 november 2008 · 9 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/33010/495095_6pqz64.jpg

pettersson86
3 november 2008 · 9 Inlägg

nu har duj en bild men svårt å se kanske:S svårt å få en bra bild där nere.

husmus www.avgassystemet.se
3 november 2008 · 936 Inlägg

jaha. den modellen. a då sitter den en lång skruv från baksidan. den måste du skruva ut tills du kan plocka bort spännaren. enklast sen är om du tar bort fläkten också. men inget krav om du är duktig på pilla tongue ska inte va nåt problem

-den satt som en fläskläpp-
pettersson86
3 november 2008 · 9 Inlägg

Har tagit bort både muttern å pinnbulten nu men känns inte som den vill därifrån utan våld)= rädd man gör märken på löphjulet)= tar man bort axel ifrån baksidan då elle hur funka det?

Erikzon
23 november 2008 · 45 Inlägg

Jag har bytt på min bil. Jag gjorde följande;

Tog bort generator, tog bort fläkten, skruvade loss muttern på baksidan av spännaren sedan var den bara att plocka loss.

Min släppte direkt jag fått loss mutten, testa att knacka på den om den inte vill lossna.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang