dör på tomgång vid kall start. peugeot 306.

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
28 maj 2008 · 240 Inlägg

Tjena.

det är så när min pegga är kall så dör den när man ställer den på tomgång, inte så att den går ner långsamt i varv utan att den bara dör direkt.  men inte när den är varm.

någon som kanske vet vad de kan vara för fel?

det är en peugeot 306 xr-94.

tackasam för ALLA svar .

Senast redigerat av Johan_sportbilen (28 maj 2008)

lavan
28 maj 2008 · 148 Inlägg

Johan_sportbilen skrev:
Tjena.

det är så när min pegga är kall så dör den när man ställer den på tomgång, inte så att den går ner långsamt i varv utan att den bara dör direkt.  men inte när den är varm.

någon som kanske vet vad de kan vara för fel?

det är en peugeot 306 xr-94.

tackasam för ALLA svar .

tomgångs motor som e kanske e  kass

107...du blev just om körd av en miljöbil.
Volvo xc70 (2012)
JohanSvensson90 Toyota mekaniker
28 maj 2008 · 240 Inlägg

lavan skrev:

Johan_sportbilen skrev:
Tjena.

det är så när min pegga är kall så dör den när man ställer den på tomgång, inte så att den går ner långsamt i varv utan att den bara dör direkt.  men inte när den är varm.

någon som kanske vet vad de kan vara för fel?

det är en peugeot 306 xr-94.

tackasam för ALLA svar .

tomgångs motor som e kanske e  kass

den fungerar ju perfekt när motorn e varm??? kan det vara det ändå?

Vr6grabbarna
28 maj 2008 · 234 Inlägg

Johan_sportbilen skrev:
Tjena.

det är så när min pegga är kall så dör den när man ställer den på tomgång, inte så att den går ner långsamt i varv utan att den bara dör direkt.  men inte när den är varm.

någon som kanske vet vad de kan vara för fel?

det är en peugeot 306 xr-94.

tackasam för ALLA svar .

Tomgångsmotorn bör du kolla upp.
annars kan du göra en service, kolla tändstift o sånt .

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
29 maj 2008 · 240 Inlägg

okej ska kolla de under dagen tack så mkt smile

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
29 maj 2008 · 240 Inlägg

jag har plockat bort sista ljuddämparen och jag har inte satt dit någon ny än.. min farsa trodde de var de men de tror inte jag.  vad tror ni?

Alex_bergstr
6 juli 2008 · 1 364 Inlägg

kallstartventilen?

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
liddan Oldschool
6 juli 2008 · 299 Inlägg

Har väl inga glasklara tips men kolla tomgångsmotorn. Knacka på den med baksidan av en skruvmejsel och se om något händer. Annars så kolla att du inte får in tjuvluft efter luftmassemätaren det kan vara någon spricka i insugslangen eller så kan packningen vid insuget gå sönder. Känn om skruvarna sitter ordentligt på insuget. Kolla att alla slangar som sitter runt insuget sitter på plats och är hela. Ett tips för att höra om det suger tjuvluft är att ta en halvmeter "bensinslang" och stoppa den ena ändan i örat och lyssna med den andra. Då kan du höra med centimeterprecition då du för ner den andra ändan på de ställen du vill lyssna på.

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
25 juli 2008 · 240 Inlägg

om det är någon som kommer ha samma problem som jag så kan jag säga att det var en vakum slang..

caddy
23 november 2008 · 61 Inlägg

min 306:a vill inte heller gå på tomgång när det är kallt. Vart satt den där slangen, mellan vilka delar gick den?

Jag försöker inte ens längre...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang