Jag får ej i backen på 740 16valve, m47, orsak?

Filip_GT
24 november 2008 · 25 Inlägg

som rubriken lyder.  Jag får i rätta växelläget, det viner som de gör när man backar fort men bilen rör sej inte ur fläcken, om den inte stått still en ordentlig stund. kopplingen är en aning dålig men den går ju framåt på de andra växlarna så det borde ju inte inverka?
tacksam för alla svar MVH Filip

Senast redigerat av Filip_GT (24 november 2008)

baltis
24 november 2008 · 1 948 Inlägg

så om du lägger i backen och sen väntar en ordentligstund (10min) då funkar backen? hur är det på morgonen t.ex när bilen e helt kall? du får tänka på att det du har en högra lägre utväxling på backen än på ettan så kan mycket väl vara så att lamellen slirar... och när bilen sedan stått still ett tag och lamellen hunnit kylas ner då tar den...

och om du nu ändå har dåliga lameller så börja med å byt dem.

Filip_GT
24 november 2008 · 25 Inlägg

baltis skrev:
så om du lägger i backen och sen väntar en ordentligstund (10min) då funkar backen? hur är det på morgonen t.ex när bilen e helt kall? du får tänka på att det du har en högra lägre utväxling på backen än på ettan så kan mycket väl vara så att lamellen slirar... och när bilen sedan stått still ett tag och lamellen hunnit kylas ner då tar den...

och om du nu ändå har dåliga lameller så börja med å byt dem.

jo okej smile men nu äre ett antal timmar som gäller för att de ska funka. men man kan ju utgå ifrån  att byta koppling då wink

baltis
24 november 2008 · 1 948 Inlägg

om det nu e ett antal timmar så e det antagligen det att lamellerna behöver ett antal timmar på sig att svalna big_smile så som sagt byt kopplingen du så ska det nog ordna sig wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang