Öppet filter v40!

Koffa Butikschef
23 maj 2006 · 116 Inlägg

Tjenare!

Är i en situation då jag överväger att gå ifrån insatsfilter till ett öppet på min V40 T4...
Satt i en kompis T4 häromdan som kör med öppet filter och dumpljudet var så....! smile

Jag vet alla för och nackdelar med öppet filter och detta är ingen sådan tråd,
utan jag vill veta ifrån er som har/haft en T4 med öppet filter och hur det fungerade...
Motorn är för övrigt trimmad...

Alltså inget tjaffs om att öppet filter suger och förstör motorn o.s.v.... wink

Senast redigerat av Koffa (23 maj 2006)

PÄRLAN TILL SALU!!!! V40 T4R -98 255hk ATM/RC 115000:-
www.x40nordic.com
www.gasa.mer.nu
sluggo666 Maskinförare
24 maj 2006 · 64 Inlägg

Polarens gick och går bra än idag fast att den har öppet luft filter smile. Och den är trimmad.
+ att det dumpar RIKTIGT högt från den eftermonterade dumpen från JBR raceparts, jag tyckte att det dumpade högt innan han monterade filtret, men efteråt så vart det ju bara bättre. Så inte är det nå fara att montera öppet filter!
Jag körde helt utan filter i min bil i ca 2 -3 månader, fast att alla sa att motorn skulle gå sönt smile

Senast redigerat av sluggo666 (24 maj 2006)

Pekkis
24 maj 2006 · 36 Inlägg

t4 eller fiat uno turbo. du lurar dig själv om du tror att inte turbon tar stryk av öppet filter. lyssna på alla med erfarenhet de ljuger ju inte för dig. en modd du kan göra om du vill få lite mer luft till kärran är ju att modda luftfilterboxen med ett par rediga hål fyller samma funktion och skonar turbo och framför allt LMM.
mvh peter

When i start my car i want the neighbours to think that the world has come to an end
lojdarn
24 maj 2006 · 14 Inlägg

Pekkis skrev:
t4 eller fiat uno turbo. du lurar dig själv om du tror att inte turbon tar stryk av öppet filter. lyssna på alla med erfarenhet de ljuger ju inte för dig. en modd du kan göra om du vill få lite mer luft till kärran är ju att modda luftfilterboxen med ett par rediga hål fyller samma funktion och skonar turbo och framför allt LMM.
mvh peter

sköter man filtret rätt så är det inga som hellst problem..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang