besiktningstips, vid för hög effekt.

tobiaz83
16 december 2008 · 23 Inlägg

Åk bara inte till Hallsberg. Där kan de vara riktigt griniga. Jag får väll aldrig igenom min s13 är.

Nissan 200 sx "The Reaper" (1991)
Larssons
16 december 2008 · 8 Inlägg

Ingen som jobbar på bilprovningen som ja kan muta? big_smile

Men de verkar ju som om de blir å fila lite under huven innan iaf . . .

P_Jonsson
16 december 2008 · 104 Inlägg

Ett tipps är ju som sagts tidigare kolla upp hur dom olika besinnings ställena är. Det skiljer sig markant mellan de olika ställena här i skaraborg. Jag har ju ifs inte några värsting saker i min men med en massa ljud i bilen så hjälper det till jätte mycket i slöhet roll

CTR-Jante
16 december 2008 · 301 Inlägg

Ställ ner laddet lite å hoppas på att du får den lille tjocke om du besiktar i nässjö..

Volkswagen Passat "Sportscombi" (2020)
Germax
16 december 2008 · 12 086 Inlägg

Som alla andra säger, det är så jävla inividuellt de där.

Jag tror att om man har en fräsh bil i bra skick med bra bromsar mm så kan de blunda för överskriden effekt. Kommer man in med ett ruckel med trumbromsar och rost i hela underredet kan man nog se i stjärna efter ett godkännande.

En polare med sin 380hk 850 besikta i somras, då stod han och besgubben och diskutera trim. Så plikttrogen va han tongue

Jag tänkte våga mig på att besikta med tonade framruter och xenonljus i vår, får se om jag ångrar mig tongue

Senast redigerat av JapMax (16 december 2008)

Rspeter Audi A5 quattro driver.
16 december 2008 · 2 203 Inlägg

Elda skrev:
Vad gäller på en gammal bil då? alltså inann 88 då katalysatorerna slog till ordentligt.

Bilar efter 1975 får man knappt göra någonting med.


Smidigast är väl att fråga SFRO och bilprovningen INNAN man börjar bygga om så man slipper vara orolig och kanske få en underkänd bil.

TurbOla Reservdansk
17 december 2008 · 6 271 Inlägg

kingcool skrev:

TurbOla skrev:
Men det beror nog på vilken besiktningsstation man besiktigar på också, kan varmt rekommendera den i Värnamo t.ex. där kan du i princip besiktiga vad som helst, även häst och vagn nästan. lol

Tjena turbola. Riktigt roligt att du nämner våran besiktningsstation här i lilla Värnamo av alla. Haha! Har du åkt ända från Hässleholm hit för att besiktiga?

Jag ska besiktiga 850:n här nu inom snar framtid. Får se hur det går. Men det låter ju lovande om nästan häst och vagn kommer förbi wink

Haha nej, jag pluggade ett år i Värnamo, och då besiktigade jag min gamla Volvo 245 där. smile
Den gick igenom prickfritt.
Året efter, när jag besiktigade i Hässleholm, så fick bilen genast 7 2or. tongue

En annan kompis som pluggade samtidigt, besiktigade sin 740, och den gick också igenom prickfritt, även om den precis före och efter besiktning, inte riktigt gick som den skulle, så har Värnamo alltid varit en snabb, smärtfri besiktningsstation. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Xuri One Man Clan
17 december 2008 · 4 287 Inlägg

Hmm nu ska väl inte jag predika...men Rövslickare å andra idioter finns de överallt...så tänk på att de kan vara dumt å hänga ut olika bes-stationer här på nätet...finns nog allt folk från både bes å andra kontroll-organ som läser på nätet... ni ser ju hur de gick för qvarnis...dom kollar nog runt efter trimmade bilar osv...försäkringsbolagen sitter ju å letar efter olika grejer så dom slipper betala ut...

Kan ju vara extra dumt om man skrev som nån innan...bara hoppas du får den lilla tjocka personen på den stationen.... bara för att ni kanske hänger ut en å annan som är snäll och som kanske förstår att lite mer effekt inte behöver vara något å bry sig om så kan han riskerar att bli av med jobbet som tjänsteman....

Tänk på att de är besiktningsmännens jobb å hålla sverige trafiksäkert...
Jag vill inte möta en trimmad bil i taskigt skick å jag vill inte möta en gammal rostig hög heller...
visst förare som e dumma i huvet finns de ju också men ni fattar nog vart jag vill komma

Tänk när ni hängt ut alla "good-guys" så e de bara sura greta kvar sen som sätter 2or på kromade ventilhattar å farttejp över huven...

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
KHRacing
17 december 2008 ·

Xuri skrev:
Hmm nu ska väl inte jag predika...men Rövslickare å andra idioter finns de överallt...så tänk på att de kan vara dumt å hänga ut olika bes-stationer här på nätet...finns nog allt folk från både bes å andra kontroll-organ som läser på nätet... ni ser ju hur de gick för qvarnis...dom kollar nog runt efter trimmade bilar osv...försäkringsbolagen sitter ju å letar efter olika grejer så dom slipper betala ut....

Hur menar du då..
Deras Porsche var ju inte alls på stationen... så du får gärna förklara din text:

"Ni ser hur det gick för Qvarnis"

Xuri One Man Clan
17 december 2008 · 4 287 Inlägg

KHRacing skrev:

Xuri skrev:
Hmm nu ska väl inte jag predika...men Rövslickare å andra idioter finns de överallt...så tänk på att de kan vara dumt å hänga ut olika bes-stationer här på nätet...finns nog allt folk från både bes å andra kontroll-organ som läser på nätet... ni ser ju hur de gick för qvarnis...dom kollar nog runt efter trimmade bilar osv...försäkringsbolagen sitter ju å letar efter olika grejer så dom slipper betala ut....

Hur menar du då..
Deras Porsche var ju inte alls på stationen... så du får gärna förklara din text:

"Ni ser hur det gick för Qvarnis"

Nä hans prosche var inte på stationen...men de är typ första fallet i sverige som man granskar i efterhand ?de lär nog inte vara sista gången heller...
Poliserna står ju allt mer vid träffar å dyl å underkänner bilar...besiktningen är nog kontrollerad den också ska du se..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang