Ericssons Volvo 944 Turbo Civilbil Projekt. Avslutad "Bilen Såld"

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
19 december 2008 · 5 650 Inlägg

sådär idag va ja inne på däckverkstan de fick lös muttern=D och kostade inget alls

så nu har man 4 vitnerdäck=D

de som ska fixas till härnest tror jag är att få downpipen  och sluta läcka "skruva av den dränka i avgaspasta sen tillbaka så hårt de går

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
20 december 2008 · 1 659 Inlägg

volvo_dude skrev:

Robban_89 skrev:
Ja du märker ju om motorn blivit varmt i alla fall smile
Funkar det så funkar troligen kupéfläkten också

kupefläkten har stannat totalt vart död i 1 par månader testade den där prylen i sommras bara trycka på den så gick kupeflälkten och allt igång efter som de va sommar så märkte man ingen spec värme så vet inte om den funkar lr ej

Ja jo det såg jag att du skev att den inte funkade, menade att om du byter själva kupéfläkten så lär kupévärmingen också fungera tongue

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 december 2008 · 5 650 Inlägg

Robban_89 skrev:

volvo_dude skrev:

Robban_89 skrev:
Ja du märker ju om motorn blivit varmt i alla fall smile
Funkar det så funkar troligen kupéfläkten också

kupefläkten har stannat totalt vart död i 1 par månader testade den där prylen i sommras bara trycka på den så gick kupeflälkten och allt igång efter som de va sommar så märkte man ingen spec värme så vet inte om den funkar lr ej

Ja jo det såg jag att du skev att den inte funkade, menade att om du byter själva kupéfläkten så lär kupévärmingen också fungera tongue

förmodligen återstår och se=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
20 december 2008 · 1 659 Inlägg

Får hoppas det för din skull, dom är ju äckligt sköna att ha! smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
20 december 2008 · 5 650 Inlägg

Robban_89 skrev:
Får hoppas det för din skull, dom är ju äckligt sköna att ha! smile

så sant så sant sen äre ju som allt annat oxå funkar så länge man inte behöver ha de och när de e snö och kallt dött hehe

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
21 december 2008 · 1 659 Inlägg

Har du plats för ett extra batteri där under huven? Är bra om man kan koppla så bensinvärmaren tar sin ström från det batteriet isåfall så behöver man inte vara rädd att bli ståendes smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Volvo_Mannen Volvoskadad
21 december 2008 · 6 017 Inlägg

Robban_89 skrev:
Har du plats för ett extra batteri där under huven? Är bra om man kan koppla så bensinvärmaren tar sin ström från det batteriet isåfall så behöver man inte vara rädd att bli ståendes smile

bara att ta loss luftburken, batteriet sitter ju där på sugisarna wink

Jonas
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
21 december 2008 · 1 659 Inlägg

Volvo__Mannen skrev:

Robban_89 skrev:
Har du plats för ett extra batteri där under huven? Är bra om man kan koppla så bensinvärmaren tar sin ström från det batteriet isåfall så behöver man inte vara rädd att bli ståendes smile

bara att ta loss luftburken, batteriet sitter ju där på sugisarna wink

Ja min luftburk är borta så jag ska sänka i ett extra batteri snart big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
21 december 2008 · 5 650 Inlägg

finns ju exakt lika mkt space på tic oxå om luftburken är borta

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
22 december 2008 · 5 650 Inlägg

just nu sitter man och tittar lite på prylar man ev ska beställa när de finns pengar för de

nr 1 är ju då denna Stötfångare fram
http://www.scstyling.com/pub_images/large/940front_2359.jpg

denna vinge då

http://www.scstyling.com/pub_images/large/Volvo-R-vinge_3926.jpg

denna mätarn exakt samma märke som turbo mätaren så de går och koppla ihop

http://www.scstyling.com/pub_images/large/500342v_1751_4344.jpg

ev denna mätaren oxå

http://www.scstyling.com/pub_images/large/500343b_1753_4342.jpg
kanske en volt oxå så har man de viktigaste komplett brevid varandra=D

http://www.scstyling.com/pub_images/large/500345b_1757_4335.jpg

så nu har ni fått sett lite planer utöver de som ska repareras=D

bara och vänta på bli rik kvar nu=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
TooS Hjultomte
23 december 2008 · 1 500 Inlägg

Fan det ser ut o va fin fina ideer tongue Hoppas du får cash till det snart då wink

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
23 december 2008 · 1 659 Inlägg

Vad är en voltmätare bra för egentligen? smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 december 2008 · 5 650 Inlägg

TooS skrev:
Fan det ser ut o va fin fina ideer tongue Hoppas du får cash till det snart då wink

har man inge ideer kommer man ingen stans men allitd nått har man pengar vet man inte riktigt vad man ska göra när man väl vet vad man ska göra saknas de pengar hehe=D

går sakta men säkert frammot iaf beronde på hur mkt pengar man får i jul så blire ev en hydbrid dumpventil först av allt big_smile

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 december 2008 · 5 650 Inlägg

Robban_89 skrev:
Vad är en voltmätare bra för egentligen? smile

se hur lite kräm de e kvar i batterit?/ för och ta upp lite plast ser lite bättre ut med tex en alu skiva med massa mätare än bara 1

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
23 december 2008 · 1 659 Inlägg

Amp mätare är väl mer intressant isåfall? tongue
Jag har en voltmätare orginal i kombin, men den är ju helt onödig tycker jag, inte haft någon användning av den precis smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
23 december 2008 · 5 650 Inlägg

Robban_89 skrev:
Amp mätare är väl mer intressant isåfall? tongue
Jag har en voltmätare orginal i kombin, men den är ju helt onödig tycker jag, inte haft någon användning av den precis smile

voltämtarna på tic va 740 de sista som hade min har bara ladd orginal...


fast tror bara de får plast med 2 mätare till sen e hela sterio hyllan full

tror de bara blir turbo tryck som redan sitter och oljetemp oljetryck känns mest nödvändiga iaf

fast iof vad är skillnaden på amp och volt de mätare ju typ samma bara på 2 olika skalor?

känns lättare och ränka volt när man vet cirka hur lite volt man kan ha kvar för att bilen ska starta

min förra bil starade knappt när den började komma ner på 8-9 volt fast iof va en slut saab 9000 så

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
24 december 2008 · 1 659 Inlägg

Intressant må jag säga, jag kommer ha både och snart så får vi väl se vad som passade bäst, för min del åtminstone smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
24 december 2008 · 5 650 Inlägg

¨då har man nyligen beställt en Justerbar pysventil borde komma i början på 2009 då de e för mkt lediga/rödagar just nu.

får man se hur de kommer funka med 2 st pysventiler då turbo pluspaketet är som en elektronsik sådan
och att man kanske får lite mer ladd än så man kör nu med 25 tusen hål i wg slangen

http://www.klracing.se/images/varor/528.JPG
den här man beställde från kl racing=D

Senast redigerat av volvo_dude (24 december 2008)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
28 december 2008 · 1 659 Inlägg

Sweet smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
28 december 2008 · 5 650 Inlägg

Robban_89 skrev:
Sweet smile

som fan borde komma i morron lr övermorrn värsta fall några dagar efter nyår den skickades i lördas iaf så får se=D

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang