VARNING för "trimfirman" bts motorracing

_swe_knutsson Rägger
28 december 2008 · 132 Inlägg

påsen skrev:

_swe_knutsson skrev:
40 tusen va ju inkl en ny turbo som kostade 8 tusen har jag för mig!!
men tycker ända att det är jävligt saftigt!!
fattar inte varför alla klankar på mig eller ni tycker det är ok att göra som han gjort??

Tycker 40000:- är ett riktigt överpris faktiskt.
Kontakta ARN, både du och din bror.
Sålänge inte din bror och Ivan har kommit överens om något nu i efterhand, för 40000:- låter som ett överpris enligt mig, dock så har vi ju inte all info om vad som gjordes på just den bilen.

Någon som har kontaktat Ivan/firman och länkat till denna tråden så han kan få en chans att skriva sin version här om han nu är intresserad av det.

/Påsen

ska ringa min bror imorgon så ska jag skriva vad det stog på kvittot

_swe_knutsson Rägger
28 december 2008 · 132 Inlägg

Tycker 40000:- är ett riktigt överpris faktiskt.
Kontakta ARN, både du och din bror.
Sålänge inte din bror och Ivan har kommit överens om något nu i efterhand, för 40000:- låter som ett överpris enligt mig, dock så har vi ju inte all info om vad som gjordes på just den bilen.


min bror fick ju betala räkningen och se glad ut detta va för snart ett år sedan!!!

påsen If your not out of control, your not in control
28 december 2008 · 686 Inlägg

_swe_knutsson skrev:

påsen skrev:

_swe_knutsson skrev:
40 tusen va ju inkl en ny turbo som kostade 8 tusen har jag för mig!!
men tycker ända att det är jävligt saftigt!!
fattar inte varför alla klankar på mig eller ni tycker det är ok att göra som han gjort??

Tycker 40000:- är ett riktigt överpris faktiskt.
Kontakta ARN, både du och din bror.
Sålänge inte din bror och Ivan har kommit överens om något nu i efterhand, för 40000:- låter som ett överpris enligt mig, dock så har vi ju inte all info om vad som gjordes på just den bilen.

Någon som har kontaktat Ivan/firman och länkat till denna tråden så han kan få en chans att skriva sin version här om han nu är intresserad av det.

/Påsen

ska ringa min bror imorgon så ska jag skriva vad det stog på kvittot

Låter kanon det.
Men jag tycker ändå att borde du och din bror ska kontakta ARN, kanske inte hjälper så mycket för honom, men det styrker ju din historia om att det är ett oseriöst företag, vilket jag håller med om att det verkar vara faktiskt.

/Påsen

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
_swe_knutsson Rägger
28 december 2008 · 132 Inlägg

påsen skrev:

_swe_knutsson skrev:

påsen skrev:

Tycker 40000:- är ett riktigt överpris faktiskt.
Kontakta ARN, både du och din bror.
Sålänge inte din bror och Ivan har kommit överens om något nu i efterhand, för 40000:- låter som ett överpris enligt mig, dock så har vi ju inte all info om vad som gjordes på just den bilen.

Någon som har kontaktat Ivan/firman och länkat till denna tråden så han kan få en chans att skriva sin version här om han nu är intresserad av det.

/Påsen

ska ringa min bror imorgon så ska jag skriva vad det stog på kvittot

Låter kanon det.
Men jag tycker ändå att borde du och din bror ska kontakta ARN, kanske inte hjälper så mycket för honom, men det styrker ju din historia om att det är ett oseriöst företag, vilket jag håller med om att det verkar vara faktiskt.

/Påsen

ja det skulle man gjort!!!!

_swe_knutsson Rägger
28 december 2008 · 132 Inlägg

det sämsta av honom är ju nästan att inte vilja göra rätt för sig när jag precis har mappat bilen och har bevis på att spridarna inte va för små


jag ringde honom om detta men då sa han jag betalar inte tillbaka några pengar men vi kanskekan lösa det på något annat sätt okej tänkte jag om man får något man behöver tilll bilen

men hörde inte av hnonom så jag mailade honom och frågade om han kommit på någon lösning då säger han att jag kan få 5 st beg rs2 kolvar!!!!

då blir jag sur och frågar vad fan jag ska med det till!?
och passar du på att fråga varför han satt i ett gammalt sprut till överpris (hade fått ett nira sprut billigare)

efter det så har han inte svarat mig!!!

zkumboll
28 december 2008 · 53 Inlägg

_swe_knutsson skrev:
fattar inte varför alla klankar på mig eller ni tycker det är ok att göra som han gjort??

Du får ju tänka på att du startar en tråd där du idiotförklarar den här snubben och snackar ordentligt med skit om han och hans firma, utan att vi vet ordentlig bakgrundsfakta och utan att han får komma till tals. Klart vi är skeptiska, skulle vi tro på dig rakt av skulle ju vem som helst kunna skriva precis vad som helst på Internet och sätta diverse firmor i konkurs.

Förutsatt att du talar sanning så låter detta ju som världens skojerifirma, du ska definitivt ta kontakt med ARN både angående din bil och kolla om det finns något att göra med din brors bil och den räkningen. Kom ihåg att ARN inte är en domstol och kan inte "döma" en firma till att betala tillbaka, men dom kan rekommendera. Det anses vara seriöst att följa ARNs rekommendation, och firmor som inte gör det sätts på den s.k Svarta Listan - dessa företag bör man hålla sig borta från.


Är det någon annan här som har erfarenhet av firman?
Skulle som sagt vara kul och höra Ivans syn på saken..

_swe_knutsson Rägger
28 december 2008 · 132 Inlägg

zkumboll skrev:

_swe_knutsson skrev:
fattar inte varför alla klankar på mig eller ni tycker det är ok att göra som han gjort??

Du får ju tänka på att du startar en tråd där du idiotförklarar den här snubben och snackar ordentligt med skit om han och hans firma, utan att vi vet ordentlig bakgrundsfakta och utan att han får komma till tals. Klart vi är skeptiska, skulle vi tro på dig rakt av skulle ju vem som helst kunna skriva precis vad som helst på Internet och sätta diverse firmor i konkurs.

Förutsatt att du talar sanning så låter detta ju som världens skojerifirma, du ska definitivt ta kontakt med ARN både angående din bil och kolla om det finns något att göra med din brors bil och den räkningen. Kom ihåg att ARN inte är en domstol och kan inte "döma" en firma till att betala tillbaka, men dom kan rekommendera. Det anses vara seriöst att följa ARNs rekommendation, och firmor som inte gör det sätts på den s.k Svarta Listan - dessa företag bör man hålla sig borta från.


Är det någon annan här som har erfarenhet av firman?
Skulle som sagt vara kul och höra Ivans syn på saken..

jo men jag skrev ju det hade gått till och vad skulle jag tjäna på att smutskasta hans företag utan skäl??

ville bara berätta hur seriös han har varit med mig

Goffen Administratör
28 december 2008 · 2 974 Inlägg

Jag tror vi nöjjer oss här.....

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang