Poliser som försöker provocera?!

TheMav Nordic R - Webbis
4 november 2007 · 23 Inlägg

Har själv blivit provocerad till att "rejsa" på motorvägen av en civilare.
Problemet för dom var att jag hade 3 polare i bilen som, strax innan "rejs", börjat filma med mobilerna.

Det fick jag rätt på. Allt gick till rättegång för att jag nekat på plats. Hade filmerna som bevis.
Kan berätta att det kändes j*vligt skönt att se dessa polisers min när dom såg filmerna big_smile

Känner många poliser och t.o.m. dom erkänner att det finns många rötägg som jobbar.

//TheMav
Volvo V70R MTE -98
Peugeot 206 GTI "Peggan" (2001)
NJ_
4 november 2007 · 2 118 Inlägg

de e rätt ! sätt dit dom ! big_smile

D.i.l.l.i.g.a.f
bosing
4 november 2007 · 106 Inlägg

blacken skrev:

bosing skrev:
Jo, det där med byxorna var nog bara ett skämt som du missförstod eller polisen som var otydlig, vänd på det, om du "drar ett skämt" för en 50-årig person, vad är chansen att han/hon förstår skämtet.
Ganska kul att läsa dessa trådar, mycket okunskap när det gäller polisen, du från Kalix som fick massa frågor om droger, kan berätta att alla dessa konstiga frågor är ett sätt att bygga upp misstanke om drograttfylla, de flesta som tagit droger och sitter vid ratten klarar inte av att ljuga när polisen ställer dessa konstiga frågor till dem.

Kan man inte se när någon har dragit lite vitt eller klippt en kulting, då är man bra blind

He he, smile det har du rätt i, men det blir dyrt att ge synundersökningar till alla poliser och det ska betalas av skattebetalarna, lika bra att låta dom ställa frågor istället.
Fast det är lätt att se på en som inte hållit på så länge eller bara "party" drogar, men har du med en "riktig" narkoman att göra så är ser han ganska normal ut fast han "skjutit" i sig för ett par timmar sedan, ibland är det svårt att se.

alex_side Neerd
5 november 2007 · 1 596 Inlägg

sorry om det blir lite off topic men jag mötte nyss världens goaste poliser=D.. kom hemkörandes från en polare med mitt neonljus igång och en vit volvo hängde efter hela vägen hem till uppfarten.. när jag väl går ut kommer en av dem..

-Godkväll
-tjeena
-hur står det till här då?
-jofan det går sj då?
-jodå, är det din bil?
-jaapps
-snygg, men den står inte reggad på dig va?
-nää fassan
-aafan, har du körkort då?
-jaao
-fin fint, tyckte bara du såg lite väl ung ut (klappa mig på axeln och sa: "ta det som en komplimang") godnatt.

Blev helt förvånad att jag inte fick en lapp denna gången haha synd att inte alla poliser var så trevliga:)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
saab9_3turbo
5 november 2007 · 173 Inlägg

alex_side skrev:
sorry om det blir lite off topic men jag mötte nyss världens goaste poliser=D.. kom hemkörandes från en polare med mitt neonljus igång och en vit volvo hängde efter hela vägen hem till uppfarten.. när jag väl går ut kommer en av dem..

-Godkväll
-tjeena
-hur står det till här då?
-jofan det går sj då?
-jodå, är det din bil?
-jaapps
-snygg, men den står inte reggad på dig va?
-nää fassan
-aafan, har du körkort då?
-jaao
-fin fint, tyckte bara du såg lite väl ung ut (klappa mig på axeln och sa: "ta det som en komplimang") godnatt.

Blev helt förvånad att jag inte fick en lapp denna gången haha synd att inte alla poliser var så trevliga:)

Skönt för dig smile, vet iofs inte hur dyr bötern är på att köra med neonljus men allt är bättre än böter smile.

Det borde finnas nån slags balans.
Vissa poliser släpper det ena och det andra, medans andra letar fel.

Ravestream
5 november 2007 · 285 Inlägg

JH skrev:
Vad menar du med provocerade? Han va ju bara lite allmänt gnällig.. Alla människor kan ha en dålig dag, även poliser.

Jo men har man ett serviceyrke så håller man dom sakerna inom sig eller skaffar ett annat jobb.
jag hade förmodligen sagt till han att va fan har du med mina byxor att gör.

en satans jävla Volvo.
blacken
5 november 2007 ·

bosing skrev:

blacken skrev:

bosing skrev:
Jo, det där med byxorna var nog bara ett skämt som du missförstod eller polisen som var otydlig, vänd på det, om du "drar ett skämt" för en 50-årig person, vad är chansen att han/hon förstår skämtet.
Ganska kul att läsa dessa trådar, mycket okunskap när det gäller polisen, du från Kalix som fick massa frågor om droger, kan berätta att alla dessa konstiga frågor är ett sätt att bygga upp misstanke om drograttfylla, de flesta som tagit droger och sitter vid ratten klarar inte av att ljuga när polisen ställer dessa konstiga frågor till dem.

Kan man inte se när någon har dragit lite vitt eller klippt en kulting, då är man bra blind

He he, smile det har du rätt i, men det blir dyrt att ge synundersökningar till alla poliser och det ska betalas av skattebetalarna, lika bra att låta dom ställa frågor istället.
Fast det är lätt att se på en som inte hållit på så länge eller bara "party" drogar, men har du med en "riktig" narkoman att göra så är ser han ganska normal ut fast han "skjutit" i sig för ett par timmar sedan, ibland är det svårt att se.

Njaa, så svårt är det inte, Jag menar att det är svårt att missa när ögonen hänger nere vid kindbenen och när nackhåren står rätt ut och händerna går som på en teckentolk som fått spunk, samtidigt som tungan far runt i käften som på en uthungrad labrador  smile

moose46019 study
5 november 2007 · 772 Inlägg

Edil_ skrev:

NJ_ skrev:
haha, en snut jag vart stoppad av sa att min bil luktade illa å att dom som satt bak (bötfälldes för att åkt utan bälte) skulle ta på sig bälte så jag inte skulle få tre elefanter i ryggen om jag krockade... detta var då en fredageftermiddag och just innan vi skulle fara så sa han - hoppas jag inte förstört helgen för er, med ett fult flin

Haha, det där med elefanter hade ju den polisen alldeles rätt i. Du vet väl om att de som sitter i baksätet obältade, vid en krock, får ungefär samma tyngd som en elefant. Då deras kroppar fortsätter röra sig i riktningen bilen färdades i. Så det var väl bara schysst. Tänk dej själv vikten av tre elefanter rakt in i ryggen, du lär inte må bra efter det!

Däremot det där om illaluktande bil vart väl lite värre tongue

Haha, och till trådskaparen.. Du skulle frågat om inte kärringen släppt till idag roll

åker man utan bälte ska man bara ha kan jag säga. vad tror du det inte skulle ha kostat i form av vård med mera bara för att de inte har på sig bältet.

sportline
6 januari 2009 · 6 Inlägg

ett hett tips.. erkänn aldrig på plats typ fortkörning elr va fan dom vill att du ska skriva under på.
dock om dom sj vill dra ner på beloppet, olagligt men snutar gör de ibland.

men aldrig erkänna på plats det förlorar man inget på, man kan erkänna senare. o det finns ju inget som säger att polisen har 100% rätt.

o har dom det minsta fel.. asså nått som klickar så e dom körd i rätten.

o det bästa av allt, erkänner du ej på plats så sätter du snutjävlarna i jobb. hehe.
plus att detta fördröjer hela skiten, år till o me om man har tur.

detta berättade en barndomsväns far åt mej o han e advokat.
o ja även liknande saker kan du läsa om på trafikjuristen.se

men rent ut sagt poliser har ofta varit goda människor.
nån sur jävel men vafan.

men nu har ju dom fått provision för böterna dom ger så ja måste säga att varje gång man blir stannad så fast än dom är trevliga så känns det som att dom letar efter nått att bötfälla.

som nån annan tidigare sa så är ju poliser till för o hjälpa folk o så.
den känslan, det va längesen sist.

Kör: Mb 300 ce Sportline
loves my Nightstar!
/Ulf
Mercedes 300CE Sportline "E500 Coupe" (1992)
volvo_nicke3 Avstängd
6 januari 2009 · 519 Inlägg

Phaetoon skrev:
Han hade väl en dåligt dag...

han har inte fått nuppa på länge big_smile

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
leksak Kanon..
6 januari 2009 · 1 473 Inlägg

sportline skrev:
ett hett tips.. erkänn aldrig på plats typ fortkörning elr va fan dom vill att du ska skriva under på.
dock om dom sj vill dra ner på beloppet, olagligt men snutar gör de ibland.

men aldrig erkänna på plats det förlorar man inget på, man kan erkänna senare. o det finns ju inget som säger att polisen har 100% rätt.

o har dom det minsta fel.. asså nått som klickar så e dom körd i rätten.

o det bästa av allt, erkänner du ej på plats så sätter du snutjävlarna i jobb. hehe.
plus att detta fördröjer hela skiten, år till o me om man har tur.

detta berättade en barndomsväns far åt mej o han e advokat.
o ja även liknande saker kan du läsa om på trafikjuristen.se

men rent ut sagt poliser har ofta varit goda människor.
nån sur jävel men vafan.

men nu har ju dom fått provision för böterna dom ger så ja måste säga att varje gång man blir stannad så fast än dom är trevliga så känns det som att dom letar efter nått att bötfälla.

som nån annan tidigare sa så är ju poliser till för o hjälpa folk o så.
den känslan, det va längesen sist.

Ja o lapplisor går också på provision va. roll

blacken
6 januari 2009 ·

FireTraXX skrev:

darkwizard skrev:
Tråkigt detta, med poliser som tror sig ha makt. Var väl en ny plit, som inte var torr bakom öronen. Ta fram besiktnings pappret nästa gång och vissa polisen att den är godkännd.

Det betyder inte att bilen är godkänd i det skick den körs i.
Det betyder att den blev godkänd i det skick den besiktigades i.

Besiktningspappert är alltså värdelöst i detta sammanhanget.

Och det är upp till den länsmannen at BEVISA att fallt är så, eller hur?..

FireTraXX DFFL
6 januari 2009 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

darkwizard skrev:
Tråkigt detta, med poliser som tror sig ha makt. Var väl en ny plit, som inte var torr bakom öronen. Ta fram besiktnings pappret nästa gång och vissa polisen att den är godkännd.

Det betyder inte att bilen är godkänd i det skick den körs i.
Det betyder att den blev godkänd i det skick den besiktigades i.

Besiktningspappert är alltså värdelöst i detta sammanhanget.

Och det är upp till den länsmannen at BEVISA att fallt är så, eller hur?..

Bevisa vad?
Att den inte är laglig?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
6 januari 2009 ·

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

Det betyder inte att bilen är godkänd i det skick den körs i.
Det betyder att den blev godkänd i det skick den besiktigades i.

Besiktningspappert är alltså värdelöst i detta sammanhanget.

Och det är upp till den länsmannen at BEVISA att fallt är så, eller hur?..

Bevisa vad?
Att den inte är laglig?

Japp!..

lingua
6 januari 2009 · 2 271 Inlägg

Fattar bara inte? alla dessa flygande besiktningar och att polisen letar fel?
Antingen har jag bara haft tur som bara får blåsa och visa körkortet jämt (förutom nån enstaka fortkörningsbot då) eller så jobbar dom olika i olika städer.
Blir snart 30 med kortet i 10 år och har aldrig sett eller råkat ut för detta.tongue
Men å andra sidan så är man ju en dagdrömmare så...big_smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
MB350se S-klass =)
6 januari 2009 · 295 Inlägg

lingua skrev:
Fattar bara inte? alla dessa flygande besiktningar och att polisen letar fel?
Antingen har jag bara haft tur som bara får blåsa och visa körkortet jämt (förutom nån enstaka fortkörningsbot då) eller så jobbar dom olika i olika städer.
Blir snart 30 med kortet i 10 år och har aldrig sett eller råkat ut för detta.tongue
Men å andra sidan så är man ju en dagdrömmare så...big_smile

Vi åkte på en flygande i lule, å varför vi åkte på de gissar ja var för att vi hade glödning i x-ljusen.
Varför ja tror de var för att vi möte polisen å dom drog u-sväng å blinka in oss..
Fick iaf om bes, pga glödning i x-ljus, och hel röda bakljus... synd att bilen inte var ett år äldre så hade man inte fått för bakljusen tongue

BMW 328IA "beevern" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang