Böter för att inte ha blinkat, någon som faktiskt har fått det?

Lozinmust "Unloaded"
6 januari 2009 · 1 557 Inlägg

maximus skrev:

Growe skrev:
det VÄRSTA jag vet är alla dessa J-vla puckon som blinkar vänster i rondellen men inte blinkar ur rondellen

dom får gärna blinka vänster men jag fattar inte att folk är så tröga att dom inte fattar att man ska blinka ur
fast polisen verkar aldrig bry sig fast dom vet väll inte själva vad som gäller för dom är lika röttna dom

när tog du ditt körkort?..
saker och ting förändras..

Man behöver inte blinka in i rondell, men man ska blinka UT ur rondell. Inget du lärde dig när du tog körkort antar jag, Maximus, eftersom du menar på att Growe har fel?

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
D_MAN ?
6 januari 2009 · 1 038 Inlägg

Brandis skrev:
sthlm är ju omöjligt att köra i om man inte är speedad på amfetamin och förblindad i sitt egna piss... annars dör man ju av allt jäkt... ingen blinkar där, vem vet, kanske är av snålhet för dom inte vill köpa nya lampor i blinkerna?

Ännu en bonde som varit på besök i stan big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
gamlingen
6 januari 2009 · 5 198 Inlägg

bmw530iA skrev:
jag fick det den dagen jag köpte min AMG, körde egentligen för snabbt men fartkameran va inte igång, så dom gav istället för att jag inte blinkat när jag kört om på 3 filig motorväg

Hur såg dom att du inte blinka ?

Klaesson
6 januari 2009 · 399 Inlägg

Jag blinkar sällan tongue Det e inte så smidigt å sladda å blinka ur en rondell samtidigt tongue

Senast redigerat av Klaesson (6 januari 2009)

VOLVO for life
gamlingen
6 januari 2009 · 5 198 Inlägg

Klaesson skrev:
Jag blinkar sällan tongue Det e inte så smidigt å sladda å blinka ur en rondell samtidigt tongue

Går hur bra som helst, även fast man har ena handen på kryckan

ozzy ★★★★★
6 januari 2009 · 455 Inlägg

man blinkar ju bara om man vill rejsa ^^

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
6 januari 2009 · 5 650 Inlägg

låste nånstans att snutarna gillar och plocka folk sin inte använder blinkers vid filbyten på tex motorväg men i stan verkar de ge fan i allt sånt blir nog blir nog inge anorlunda för de gnälls om de i 1 forum folk kör som höns vilket som

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Martin 9-3 Fisketokig
6 januari 2009 · 2 997 Inlägg

Använder sällan blinkers och aldrig åkt dit på det. Vänstersvängar används det blinkers så klart.
Vid rondeller beror det på bilarna om jag blinkar ut eller ej.

Verkar lite krångligt om polisen ska vända och sätta efter en bil bara för det. Ligger polisen redan bakom så använder nog de flesta blinkers eller kör bättre smile

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
nordstromj
6 januari 2009 · 1 772 Inlägg

Klaesson skrev:
Jag blinkar sällan tongue Det e inte så smidigt å sladda å blinka ur en rondell samtidigt tongue

Ähh, det är ju inga problem. Men ändå blir folk irriterade.. tongue

Senast redigerat av NordstromJ (6 januari 2009)

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.
BMW 320d (2007)
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
6 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Usch. Blir så irriterad på folk som inte blinkar alltså. Det händer i princip varje dag när jag ska till/från
jobbet, och ska ut på en av stans mest trafikerade gator. Då kommer jag alltid till en korsning där jag
är den som ska stanna, eftersom att dom kommer på en huvudled. Och då är det fasen alltid nån jobbig
pensionär som man får stå och vänta på för att man ska släppa förbi dom, men egentligen så ska dom
ju förstås svänga. Antingen blinkar dom inte alls, eller så blinkar dom precis den sekunden då dom ska
svänga. Det är grymt irriterande.

Sedan höll jag på att skrapa sönder min bil igår också. Var på väg hem från replokalen med bandet.
Skulle då köra igenom en rondell. Där i rondellen står en röd VW Polo. Han står precis till höger..
alltså.. så pass långt som man kan komma åt höger. Jag ställer mig till vänster om honom, eftersom att
jag ska svänga till vänster i rondellen. Jag antog att han skulle svänga eftersom att han stod så pass
långt till höger, så det nästan var dikesvarning! Men inte då. Han körde rakt fram. Och hade jag kört
på som vanligt när det var fritt, då hade vi nog smällt ihop. Placering och blinkers är väl något som en
liten snorunge ska kunna lära sig? Jag tycker det är så grymt dåligt.... Fast alla kanske inte kan det där
med höger och vänster; det är ju svåra grejer. wink

Germax
6 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Jag har..

Wanegardh Asgammal medlem.
6 januari 2009 · 2 246 Inlägg

Mechanimal skrev:

maximus skrev:

Growe skrev:
det VÄRSTA jag vet är alla dessa J-vla puckon som blinkar vänster i rondellen men inte blinkar ur rondellen

dom får gärna blinka vänster men jag fattar inte att folk är så tröga att dom inte fattar att man ska blinka ur
fast polisen verkar aldrig bry sig fast dom vet väll inte själva vad som gäller för dom är lika röttna dom

när tog du ditt körkort?..
saker och ting förändras..

Man behöver inte blinka in i rondell, men man ska blinka UT ur rondell. Inget du lärde dig när du tog körkort antar jag, Maximus, eftersom du menar på att Growe har fel?

nä jag menar inte att Growe har fel..men på min tid så skulle man inte blinka ur rondellen..
det var det jag menade med saker och ting förändras..
så jag tycker inte han ska klandra folk som gör så,då dom lärt sig att göra på det "gamla" viset..

Muttley
6 januari 2009 ·

maximus skrev:

Mechanimal skrev:

maximus skrev:

när tog du ditt körkort?..
saker och ting förändras..

Man behöver inte blinka in i rondell, men man ska blinka UT ur rondell. Inget du lärde dig när du tog körkort antar jag, Maximus, eftersom du menar på att Growe har fel?

nä jag menar inte att Growe har fel..men på min tid så skulle man inte blinka ur rondellen..
det var det jag menade med saker och ting förändras..
så jag tycker inte han ska klandra folk som gör så,då dom lärt sig att göra på det "gamla" viset..

Når inte vägverkets tidning ut till alla hushåll då? menar just pga att de hade just rondellkörning i det häftet.

zshoe Kokar ris
6 januari 2009 · 923 Inlägg

är någon som ens sett en polisbil använda blinkers förut? jag har då fan inte gjort det.

o maximums, du som är så gammal borde väl åtminstone kunna formulera en mening korrekt. Och nej man har som skyldighet att ta reda på nya trafikregler. Vet du om att man får köra om på insidan där hastigheten är 50km/h eller under?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"
BMW Z3 "zshoe" (1999)
Muttley
6 januari 2009 ·

cenoxide skrev:
är någon som ens sett en polisbil använda blinkers förut? jag har då fan inte gjort det.

o maximums, du som är så gammal borde väl åtminstone kunna formulera en mening korrekt. Och nej man har som skyldighet att ta reda på nya trafikregler. Vet du om att man får köra om på insidan där hastigheten är 50km/h eller under?

om de är 2 filigt inte annars.

Jolle87
6 januari 2009 · 1 585 Inlägg

Tycker det är ganska dåliga ursäkter ni har för att inte använda blinkers. Sjukt jobbigt med folk som inte använder blinkers. Tex om man står och väntar på att åka ut på en väg så kommer det en bil och man vätar tills den har kört förbi så helt plötsligt så svänger den in på samma väg som man står på. Där hade jag kunnat kört om han blinkat. Det är bara ett exempel. Visst jag slarvar också med blinkers ofta. Men så jävla jobbigt är det inte att använda blinkers. Underlättar en hel del om alla skulle använda blinkers på rätt sätt. Bara min åsikt.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
6 januari 2009 · 13 776 Inlägg

maximus skrev:

Mechanimal skrev:

maximus skrev:
när tog du ditt körkort?..
saker och ting förändras..

Man behöver inte blinka in i rondell, men man ska blinka UT ur rondell. Inget du lärde dig när du tog körkort antar jag, Maximus, eftersom du menar på att Growe har fel?

nä jag menar inte att Growe har fel..men på min tid så skulle man inte blinka ur rondellen..
det var det jag menade med saker och ting förändras..
så jag tycker inte han ska klandra folk som gör så,då dom lärt sig att göra på det "gamla" viset..

okej så det är därför gamlingar kör på fel sida av motorvägen..för det var jhu vänstertrafik förr smile
har aldrig hört att man inte ska blinka ur men därimot sa dom förr att man var tvungen att blinka vänster när man åker in och sedan blinka ur

regler och lagar som gäller i trafiken är trafikantes skyldigthet att känna till smile

Senast redigerat av Growe (6 januari 2009)

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
dbjanoz
6 januari 2009 · 1 785 Inlägg

Brains skrev:
Tja!

Tänkte bara höra om det faktiskt är någon som någonsin har fått böter för att man inte har blinkat.
Tror aldrig jag har hört någon säga det och med tanke på att det måste vara en utav dom allra mest irriterande moment ute i trafiken så är det lite konstigt.

Och när vi ändå är inne på dim- och helljus bländningar så kan jag väl även slänga in en till fråga.
Har någon fått böter för felaktigt inställda halvljus?
Dimljusböter verkar inte vara några problem att skriva ut, det vet jag.
Men felaktigt inställda då?
Kanske en ombesiktning vore på sin plats...

Finns det fler saker ute i traffiken som inte fungerar nå vidare men det är inget som polisen gör något åt?

Som alltid är det att sila mygg och svälja elefanter. Att ge någon böter för att de inte blinkat är lätt men att ta fast någon som kör i 200km/h i centrum är så jävla svårt. Såklart underlättar det när folk visar var de ska någonstans. Men det är ännu värre när de blinkar och kör rakt fram.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang