Köpråd: Vad tycks om skissen på mitt nya billjud?

fcm
6 januari 2009 · 147 Inlägg

Varför Köpte Du Mds?

attityds_problem
6 januari 2009 · 199 Inlägg

tänkte lägga till att det inte finns några utag för högtalare i bakdörrarna sad

Lonefox Bad music kills good sound
6 januari 2009 · 7 241 Inlägg

Floodie skrev:
Jag har ju allt hemma... Pröjsat och klart... Monteringen är imorron.

Ah...trodde att allt var kvar där det skall monteras....my bad smile

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Floodie Elektriker
6 januari 2009 · 48 Inlägg

Lonefox skrev:

Floodie skrev:
Jag har ju allt hemma... Pröjsat och klart... Monteringen är imorron.

Ah...trodde att allt var kvar där det skall monteras....my bad smile

Lugnt!!

Floodie Elektriker
6 januari 2009 · 48 Inlägg

attityds_problem skrev:
tänkte lägga till att det inte finns några utag för högtalare i bakdörrarna sad

Vadå inga uttag för högtalare i bakdörrarna? Det sitter ju högtalare där nu? Dem som sitter måste man ju kunna använda?!

Drönirettab
6 januari 2009 · 21 761 Inlägg

När man använder ett kit i hatthyllan så kan det fungera bra som "rearfill" ifall man ställer in nivåerna på ett bra sätt. smile
Har dock själv ingen erfarenhet av sånt, kanske andra har.

Floodie Elektriker
6 januari 2009 · 48 Inlägg

fcm skrev:
Varför Köpte Du Mds?

För att jag har polare som handlat hos mds och varit helnöjda+att dem var billigare än brl... Fick bättre grejjer på mds för samma pengar hos BRL.

Floodie Elektriker
6 januari 2009 · 48 Inlägg

Drönirettab skrev:
När man använder ett kit i hatthyllan så kan det fungera bra som "rearfill" ifall man ställer in nivåerna på ett bra sätt. smile
Har dock själv ingen erfarenhet av sånt, kanske andra har.

Jag får prova mig fram imorrnkväll när det är monterat?! smile

Drönirettab
6 januari 2009 · 21 761 Inlägg

Floodie skrev:
Jag får prova mig fram imorrnkväll när det är monterat?! smile

Ja, det är bara att labba så får du se ifall du tycker det blir bra. smile

Floodie Elektriker
6 januari 2009 · 48 Inlägg

Drönirettab skrev:

Floodie skrev:
Jag får prova mig fram imorrnkväll när det är monterat?! smile

Ja, det är bara att labba så får du se ifall du tycker det blir bra. smile

Det ska jag göra! KOmmer nog sitta i bilen ett bra tag innan jag åker ifrån monteringenshallen tongue

Lonefox Bad music kills good sound
6 januari 2009 · 7 241 Inlägg

Drönirettab skrev:
När man använder ett kit i hatthyllan så kan det fungera bra som "rearfill" ifall man ställer in nivåerna på ett bra sätt. smile
Har dock själv ingen erfarenhet av sånt, kanske andra har.

Körde lite med rear fill på 90-talet....och erhm.....det är en PINA att ställa in för att bara fylla ut.
Är alldeles för lätt att få dem att höras för mkt eller inte alls. Det där med att bara märkas tar tid att hitta sad

Har man rent 5.1 däremot så är ju bakre högtalarna ett måste wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Floodie Elektriker
6 januari 2009 · 48 Inlägg

Jag har kommit på en liten grej som inte gjorde mig speciellt glad... Inte fan kan man ha 2-kanals steg till 4a högtalare? Jag måste ju använda "steget" som sitter i stereon oxå...eller hur? Eller byta upp mig till 2 st 4-kanals-steg? ett 4-kanaligt som tar fram+bakdörrarna sen ett som tar hatthyllan+basen?

Har jag rätt eller fel? sad

Lonefox Bad music kills good sound
6 januari 2009 · 7 241 Inlägg

Trodde det var 4-kanals plus mono du hade i bilderna.....och de i hatthyllan på inbyggt.
Kan o andra sidan har misstolkat med....

Men jo man kan ha 2 kit på ett stereosteg. Se bara till att parellellkoppla filtren så att kiten får varsitt filter. Alltså två filter per kanal.
En nackdel är att kontrollen kan minska, distortionen kan öka medans effekten ökar. Gäller givetvis att steget är stabilt i två ohm med.....men jag har inte sett ngt på jag vet inte hur länge som inte är det i stereo.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
attityds_problem
6 januari 2009 · 199 Inlägg

jaså ,,, hmm det fick inte jag det sitter galler men inga högtalare eller adapter för att ens sätta in något bara plåt bakom mina dörrsidor ,,, men varför ska du inte ha 8" i hatthyllan , koppla in ett slutsteg till orginal högtalarna så kommer du bli överraskad !,

Drönirettab
6 januari 2009 · 21 761 Inlägg

Floodie skrev:
Jag har kommit på en liten grej som inte gjorde mig speciellt glad... Inte fan kan man ha 2-kanals steg till 4a högtalare?

Vilket steg är det, DA602R?

chrizz Administratör
6 januari 2009 · 11 790 Inlägg

Fixa till rubriken. Hela detta forum handlar om billjud. Läs igenom rubriksanvisningarna om du inte vet hur man gör. Fixar du inte rubriken så kommer tråden att låsas.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Floodie Elektriker
8 januari 2009 · 48 Inlägg

Tjena!
Kan väl säga att jag är mäkta nöjd med mitt paket nu efter monteringen!
Pioneer dubbeldinaren satt som gjuten. Fungerar asbra, väldigt snygg, det enda jag inte fått igång, det är telefon-kontakten. (jag har inte ens öppnat manualen så kanske är därför.)
Det räckte med dem två 2-kanalsstegen jag hade köpt och soundstormet fungerar klockrent i hatthyllan!
Ni som tycker mds är dåligt. Jag kan bara säga av egen erfarenhet att jag är grymt nöjd och OM jag skulle behöva köpa något mer eller kanske byta ut i framtiden så är det till MDS jag vänder mig.

Mycket nöjd MDS kund!

Mvh Floodie

Drönirettab
8 januari 2009 · 21 761 Inlägg

Kul! Huvudsaken är att du själv blir nöjd. smile

Lonefox Bad music kills good sound
8 januari 2009 · 7 241 Inlägg

Floodie skrev:
Tjena!
Kan väl säga att jag är mäkta nöjd med mitt paket nu efter monteringen!
Pioneer dubbeldinaren satt som gjuten. Fungerar asbra, väldigt snygg, det enda jag inte fått igång, det är telefon-kontakten. (jag har inte ens öppnat manualen så kanske är därför.)
Det räckte med dem två 2-kanalsstegen jag hade köpt och soundstormet fungerar klockrent i hatthyllan!
Ni som tycker mds är dåligt. Jag kan bara säga av egen erfarenhet att jag är grymt nöjd och OM jag skulle behöva köpa något mer eller kanske byta ut i framtiden så är det till MDS jag vänder mig.

Mycket nöjd MDS kund!

Mvh Floodie

Kul att ngn är nöjd med MDS.....
DOck har deras produkter varierat kraftigt under årens lopp.....men det har även fler märkens modeller gjort så.

MEN...vi som såg hur de betedde sig under 90-talet har andra orsaker till att ogilla dem....men det är en diskussion jag inte orkar ge mig in i idag.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang