vart man kan köpa kolvringar o diverse motordelar till d24a?

waffelmister
12 december 2008 · 17 Inlägg

hej hej någon som vet vart man kan köpa kolvringar o diverse motordelar till d24a? smile

Senast redigerat av Goffen (13 december 2008)

rooolerboy volvonörd
12 december 2008 · 116 Inlägg

finns lite överallt,volvo/mekonomen meca,dock svindyrt å knappt lönt å göra iordning

waffelmister
13 december 2008 · 17 Inlägg

Okej de bli kanske billigare o försöka få tag i en ny motor ,, jaja tackar tackar:)

Revotech Pedal To The Metal
13 december 2008 · 750 Inlägg

kmax.se finns ju med.. Bra grejor ( samma som mekonomen tror jag )

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Saab 9000 "Street Ethanol Edition" (1993)
Saab 9-5 Vector "ChriMa Dragbil" (2003)
Marcus_89 Biltokig elektriker
13 december 2008 · 3 352 Inlägg

Kg trimning har det mesta till volvo wink

evilaudio
13 december 2008 · 16 195 Inlägg

www.timosmotor.com kan de mesta va gäller volvomotorer.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
H3dlund Med lem
13 december 2008 · 1 127 Inlägg

evilaudio skrev:
www.timosmotor.com kan de mesta va gäller volvomotorer.

D24 är inte ens en Volvomotor, VAG motor från tyskland..

Så jag skulle vända mig till Audi eller Volkswagen. tongue VAG = Volkswagen Audi Group. Men känns som det kan vara dyrt där?

Senast redigerat av H3dlund (13 december 2008)

waffelmister
14 december 2008 · 17 Inlägg

okej ja ja ska kolla mej för efter lite grejer iallafall för ja funderar på att renovera min den ha börja dra lite olja o bli lite slö men tacka för alla förslag smile hade ju som ingen aning innan smile   

Föresten de finns ingen som vet om man kan sätta dit andra glödstift som fungera lite bättre än original?

mrbuggy Entreprenör
14 december 2008 · 1 784 Inlägg

yikes

waffelmister skrev:
okej ja ja ska kolla mej för efter lite grejer iallafall för ja funderar på att renovera min den ha börja dra lite olja o bli lite slö men tacka för alla förslag smile hade ju som ingen aning innan smile   

Föresten de finns ingen som vet om man kan sätta dit andra glödstift som fungera lite bättre än original?

Dom ska va slööa...de va min också men den gick långt ändå den...å glödningen satt ja dit en separat knapp så funka den kalas...yikes

BiggerDigger
14 december 2008 · 288 Inlägg

Det är speciella svindyra kolvar till dieselbilar, när jag renovera min 1,9td för ett gäng år sen, så kostade kolvarna runt 2000:-/styck.

Borrningen var nästan gratis, så räcker kolvringar till din så blir det inte så dyrt.

d24 är en vw 1,6d med två extra cylindrar

Senast redigerat av BiggerDigger (14 december 2008)

mrbuggy Entreprenör
14 december 2008 · 1 784 Inlägg

BiggerDigger skrev:
Det är speciella svindyra kolvar till dieselbilar, när jag renovera min 1,9td för ett gäng år sen, så kostade kolvarna runt 2000:-/styck

d24 är en vw 1,6d med två extra cylindrar

Men de va turbokolvar va..?

waffelmister
15 december 2008 · 17 Inlägg

okej ja ska ta o koppla in en knapp tack för rådet wink men ja tror att kolvringarna börja va lite trött men de e ju grymma motorer wink

H3dlund Med lem
15 december 2008 · 1 127 Inlägg

waffelmister skrev:
okej ja ska ta o koppla in en knapp tack för rådet wink men ja tror att kolvringarna börja va lite trött men de e ju grymma motorer wink

Inte mycket slår ju ljudet ur en D24T med rakt 3" rör iaf. roll

waffelmister
15 december 2008 · 17 Inlägg

hehe kan tänka mej de . .,. tongue synd man inte ha nån snurbo under huven men han låt gött ändåtongue

Robert_Jonsson
9 januari 2009 · 57 Inlägg

H3dlund skrev:

waffelmister skrev:
okej ja ska ta o koppla in en knapp tack för rådet wink men ja tror att kolvringarna börja va lite trött men de e ju grymma motorer wink

Inte mycket slår ju ljudet ur en D24T med rakt 3" rör iaf. roll

det håller jag med om smile

twin_cam Smålänning
9 januari 2009 · 7 877 Inlägg

Alla reservdelsfirmor ha det väll?

Och Wolkswagen. OCh kanske Volvo också?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang