Orginal stakarna i b230f

Henke666
9 januari 2009 · 32 Inlägg

Hur mycket effekt klarar stakarna i en b230f från -88? För dem ska väl vara ganska klena?

XeptiQ Whatever :)
9 januari 2009 · 1 652 Inlägg

de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
NITROUS f.d. BMW-missbrukare
9 januari 2009 · 3 180 Inlägg

XeptiQ skrev:
de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal

M-stakarna satt i gamla B23... skulle inte våga köra över 200 häst med 230f-stakarna iallafall om det ska vara någorlunda pålitligt.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
boffe_racing
9 januari 2009 · 66 Inlägg

rekomenderar att gå in på sävarturbo och läsa på, står mycket om volvo trimmning där

BMW 523 (1997)
Chevrolet malibu ss "low and fast" (1965)
Nikk0
10 januari 2009 · 29 Inlägg

XeptiQ skrev:
de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal

Varför svarar du när du inte vet vad du pratar om? Fel på allt...

Volvo 244 DL "Webervolvon" (1975)
THEBADGUY Gorgilus addictus
10 januari 2009 · 4 737 Inlägg
Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
XeptiQ Whatever :)
11 januari 2009 · 1 652 Inlägg

XeptiQ skrev:
de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal

å sen min polare kör sin 940 turbo med orginal stakar i kolvar med han har 350 bänkad finns papper på de.

Nikk0 skrev:
Varför svarar du när du inte vet vad du pratar om? Fel på allt...

hehe okej, jag har själv sett en bil med orginal takar i som har haft över 300 hk smile och tydligen så är de min svågers bil. men men du frågade jag svarade.

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
XeptiQ Whatever :)
11 januari 2009 · 1 652 Inlägg

Nikk0 skrev:

XeptiQ skrev:
de är ju M-profil stakar som sitter i, de ska kalra av 300 hk iaf, finns personer som har haft långt över 300 hk med orginal

Varför svarar du när du inte vet vad du pratar om? Fel på allt...

Men du verkar ju rätt säker på vad du pratar om så varför förklarar du inte för Henke666 , hur saker och ting fungerar ? Vad man skall använda sig av för innanmäte osv ?

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Nikk0
11 januari 2009 · 29 Inlägg

Det sitter inga m-stakar i b230f- vare sig det är lågfriktionsmotorn eller den senare, och orginalstakarna i b230f-88 kan anses som klena. Hur mycket effekt dom klarar går inte att svara på, det beror helt på hur du bygger din motor (hur långt är ett snöre?). Så h-profil skulle väl inte skada om du ska ha mycket effekt.

"M-stakarna" är I-profil och håller bra, nackdelen är att dom är ganska tunga.

940 har inga M-stakar orginal, så snacka lite mindre...

Volvo 244 DL "Webervolvon" (1975)
XeptiQ Whatever :)
11 januari 2009 · 1 652 Inlägg

Nikk0 skrev:
Det sitter inga m-stakar i b230f- vare sig det är lågfriktionsmotorn eller den senare, och orginalstakarna i b230f-88 kan anses som klena. Hur mycket effekt dom klarar går inte att svara på, det beror helt på hur du bygger din motor (hur långt är ett snöre?). Så h-profil skulle väl inte skada om du ska ha mycket effekt.

"M-stakarna" är I-profil och håller bra, nackdelen är att dom är ganska tunga.

940 har inga M-stakar orginal, så snacka lite mindre...

Lilla killen, De är en stämpel på stakarna och den stämpel är ett M! punkt slut. och sen vad de är för annan skit bryr inte jag mig om, för jag själv kör med h-profil med mahle kolvar.

Senast redigerat av XeptiQ (11 januari 2009)

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser
Volvo V70III- SUMMUM "Rexxen" (2008)
Volvo 940 Turbo "Projekt bygge" (1996)
Wezzli Sidledesförare
11 januari 2009 · 268 Inlägg

XeptiQ skrev:

Nikk0 skrev:
Det sitter inga m-stakar i b230f- vare sig det är lågfriktionsmotorn eller den senare, och orginalstakarna i b230f-88 kan anses som klena. Hur mycket effekt dom klarar går inte att svara på, det beror helt på hur du bygger din motor (hur långt är ett snöre?). Så h-profil skulle väl inte skada om du ska ha mycket effekt.

"M-stakarna" är I-profil och håller bra, nackdelen är att dom är ganska tunga.

940 har inga M-stakar orginal, så snacka lite mindre...

Lilla killen, De är en stämpel på stakarna och den stämpel är ett M! punkt slut. och sen vad de är för annan skit bryr inte jag mig om, för jag själv kör med h-profil med mahle kolvar.

Du är ju totalt sprutad i huvudet, karldjävul.

Man vet aldrig, före man vet
Lazurblau_Metallic
11 januari 2009 · 127 Inlägg

finns många puckon här på garaget säger inget namn om vem som är det i den hära tråden men det förstår väll alla

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang