Köpråd BMW 5-serie, E60-kaross

Molle_S60
10 januari 2009 · 329 Inlägg

Har kollat länge på BMW E60 och tycker att dom nu börjar komma ner i humana priser, och det börjar bli dags att låta S60:n pensioneras i garaget.. smile Så tips och råd ang. dessa modeller tas tacksamt emot! Vad brukar vara fel på dom, vad ska jag titta efter osv?
Känner själv att jag vill ha ett exemplar med så mycket utr. som möjligt samt större motor än 520.
Ös på med synpunkter! cool

ErnadG
10 januari 2009 · 212 Inlägg

bra bil, inga allvarliga fel, helst över 525 och bra uttrustning, skinn och automat ett måste, mycket finare med m-optik

Molle_S60
10 januari 2009 · 329 Inlägg

Okej! Ja det är så jag tänkt själv.
Är det stor skillnad att hämta en bil i Tyskland jämfört med att köpa den i Sverige? Detta skall bli en ren bruksbil = köras och användas året runt. Bryr mig mindre om värdet efter jag haft den just därför. Vill bara få ut så mycket som möjligt för pengarna.

ErnadG
10 januari 2009 · 212 Inlägg

inte lönt att åka till tyskland nu när kronan är dålig, 11kr för 1euro...

kolla in dessa

http://www.blocket.se/vi/19077463.htm?ca=23_11_s

http://www.blocket.se/vi/19727578.htm?ca=23_11_s

Rquired Allmänt envis
11 januari 2009 · 12 512 Inlägg

kika runt lite på Autopower.se, står en massa nyttigt och intressant. Se till att skaffa en 525a eller större då 520 och 523 känns lite klena i en såpass tung bil. Gärna 530 så blir det riktigt bra tryck

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
11 januari 2009 · 798 Inlägg

Ska du hämta bil i tyskland så är det nog enbart för att utbudet är större och oftast är bilarna bra utrustade. Annars som sagt finns mkt nyttigt att läsa på autopower.

Fredrik_Rangert Egenföretagare
11 januari 2009 · 999 Inlägg

Här har du en snygg http://www.blocket.se/vi/19769155.htm

Angående import så verkar det inte löna sig direkt, förutom för oseriösa firmor som backar mätaren 10-15 000 mil innan den säljs i Sverige.

Edit:
Tillägg, skulle inte tacka nej till en 520 ändå, årsmodeller 03-05 har en 2,2 liters 170hk sexa, 0-100 9s toppfart 230km/h

Här har du en billig 525 -05 http://www.blocket.se/vi/19602010.htm?ca=17_s

Senast redigerat av weeeman (11 januari 2009)

Hilden
11 januari 2009 · 178 Inlägg

En del elektronikfel med bl a styrboxen på tidiga E60. Har den panoramatak så brassa upp bilen i rejäl fart och lyssna så det inte är några missljud. I övrigt mest småsaker.

Mycket bra info på www.e60.net

Personligen skulle jag inte köpa en E60/61 igen utan komfortstolar eller HELelektriska sportstolar. Har halvel. sportstolar nu = inget svankstöd. Nackstöden på allt utom komfortstolarna är åxå ruttna eftersom man inte kan vila skallen mot dom med normal körställning...Gillar du musik så se till att undvika stdstereon åxå då den är helt kass för annat än att lyssna på P1. Tänk även på att småsaker som mugghållare od var tillval så det kan saknas.

Största poängen med import i nuläget är väl att urvalet är större. Prismässigt är det nog ingen direkt skillnad längre.

Audi RS5 (2011)
S4_AllarN
11 januari 2009 · 87 Inlägg

Automat är ju knappast ett måste..
Nu står dom ju rätt lågt iaf.

ErnadG
11 januari 2009 · 212 Inlägg

D e svårt med bmw, men jag personligen hade köpt med sportstolar, blir lättare sen när man säljer, många tänker inte på nackstödet osv. Sen köp helst med mycket uttrustning, som hel-elektroniska stolar, navi, telefon, pdc, m.m. Allt det underlättare sen när du ska sälja. En sak du ska veta, hittar du intressant bil hos privatägare, kolla om den har stått länge till salu, ring och ge skambud, då menar jag verkligen skambud, i fall priset ligger på 250 bjud 215/220, många vill bli av med sina bilar pga förlust av arbete eller köp av hus/lägenhet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang