Hjälp att identifiera bil på övervakningsbilder efter dieselstöld!

nittox
19 december 2008 · 7 Inlägg

Kayhan skrev:
Är man inte väldigt dum om man bor i närheten och slangar diesel?:S
Skulle jag göra nått sånt skulle jag knappast göra det i närheten av där jag bor..
Hoppas du/ni får tag på den som gjort det iaf!

Håller ju helt och hållet med dig, men är de inte så att man kanske gör "brott" där man känner till området osv... kanske...

Jag stog och tankade lastbilen på kvällen innan på gården där, så antagligen såg den skylldige detta och visste att de skulle vara full tank i lastbilen på natten... de är min teori iaf, och då passar de ganska bra med att de skulle vara nån lokal idiot som såg mig tanka...

Catcher
14 januari 2009 · 15 Inlägg

nittox skrev:
tackar som fan! de måste vara en Ford Transit Connect, såg en live idag i närheten av firman, och blev genast misstänksam då jag tyckte den va lik, och nu när jag såg era bilder så blev jag verkligen säker! till saken hör att, de va väldigt "självsäkra" spår från bilen, ett spår in på gården, ett spår ut... och de bor en med en Ford Transit Connect längre upp på denna väg...


Tack så hemskt mycket!

Welcome! Hur har det gått?

MVH

7mgte Cnc operatör, Dykare
14 januari 2009 · 23 Inlägg

Men 300liter soppa kan han inte ha i tanken på sin bil, det har han säkert i garaget på 200 liters fat eller 25liters dunkar, är det vit eller färgad diesel som han slangade. Du får smyga och kolla hans garage om där står fulla dunkar med soppa i  smile 

Hoppas ni får tag i den skyldige.

/Johan

Niklas1987 NO
14 januari 2009 · 2 182 Inlägg

Smedhult skrev:
bara jag som tycker att de ser ut som ett ford märke fram på huven?

Nej, jag tycker det ser ut som ett Ford märke också

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Volvo_Mannen Volvoskadad
14 januari 2009 · 6 017 Inlägg

nissans lilla skåpbil är ju jäkla lik kangoon och nissan märket passar ju bättre mot bilden

Jonas
Frosted
16 januari 2009 · 1 878 Inlägg

det är ingen Kangoo iaf.

skiss på kangoon

http://car-blueprints.narod.ru/images/renault/renault-kangoo-2000-2.gif

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Catcher
17 januari 2009 · 15 Inlägg

Läs hela tråden innan ni svarar... Nej det är ingen kangoo.

MVH

go_offroad Avstängd
17 januari 2009 · 74 Inlägg

vart hände det ?
har hänt flera ggr när jag suttit i bilen framför lbc i kstad och skrivit papper mm  ,att det kommer diverse bilar o smyger förbi.
kommer då och då. nu e de ganska väl bevakat, har inte hört att nån blivit av med soppa än så länge, men med dagens soppa priser dröjer det inte  förän man måste tanka för de man gör av me på dan! tex förra sommaren en mb kombi kommer 21:00 oo glider in på området och i skuffen ett liggande 200 liters fat,,, va gör han där?? tog nummret, men ingen saknade nåt , så ...

Jag har alldrig varit rädd för arbete!!
Jag kan stå hur nära som helst och titta på!!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang