Bilen orkar inget! max 1500 varv.

Thiger_84
12 januari 2009 · 509 Inlägg

Hade en golf2 gti men mekaniskt sprut som gjorde precis som du beskriver. Den startade å gick fint på tomgång men så fort man gasade lite så började den bluddra, gick inte på alla cyl å ville nästan dö. Bensinpumpen byttes å sen gick bilen som en klocka igen.

Senast redigerat av Thiger_84 (12 januari 2009)

Thomas-l
16 januari 2009 · 70 Inlägg

Jag har nu bytt hallgivaren men bilen går lika knepigt en!
vill inte riktigt gå på tomgången heller så funderar nu på att utesluta el fel.
bensinen kommer ju fram men hur mäter man trycket på det?
en annan sa till mej att det kan vara bensin regylatorn. eller vad den kallas för?
sitter på den så kallade luftmassomätaren.
en skiva som delar upp bensinen som vist också brukar krångla en del.
är det någon som jkänner till detta?

Thomas-l
17 januari 2009 · 70 Inlägg

är det någon som vet hur vakumslangarna ska sitta på en volvo?
B230E motorn.
där sitter en svart vakum (klocka) vid luftburken 5 slangar på 3 st på ena sidan o 2 på andra sidan.
men där fins uteg för en slang till ska det inte va en där med?

Drönirettab
17 januari 2009 · 21 761 Inlägg

På min 240 med B230E så finns det bara 4 st slangar anslutna på luftburken, hittar inget uttag för en 5:e slang vad jag kan se iaf. smile

Senast redigerat av Drönirettab (17 januari 2009)

Thomas-l
17 januari 2009 · 70 Inlägg

2 slangar går från luftburken till denna sak sen kommer det också 3 st slangar från motorn också,
men vad har detta för funktion?

Drönirettab
17 januari 2009 · 21 761 Inlägg

Hmm, vilken luftburk menar du egentligen?

Jag trodde att du menade burken där luftfiltret sitter.

Thomas-l
18 januari 2009 · 70 Inlägg

en liten rund sak som sitter intill luftburken.

kalle9000
19 januari 2009 · 108 Inlägg

startar bilen som den ska och går bra på tomgång? det kan vara kamremmet som hoppat... då blir bilen seg och orkar knappt nånting

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang