lacka Backspeglar

snoddas
19 januari 2009 · 1 142 Inlägg

ska lacka mina backspeglar samma röd som bilen och undrar nu vad man bör tänka på när man gör detta.

tänkte även fråga hur mycket man får tona på sidorutorna fram för att de ska bli godkänt på besiktningen och om de änns är värt att göra de.

vad måste ja göra för att få bilen gå igenom besiktningen med kapade fjädrar?

om min bil är en 89a får ja ta bort katalysatorn utan 2a på besiktningen?

tack på förhand

evilaudio
20 januari 2009 · 16 195 Inlägg

du får inte ha nån toning alls fram/sidorna.

så länge inte fjäderna "hoppar ur" skålen så e de ingen fara.

NEJ du får inte tar bort katen.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
snoddas
20 januari 2009 · 1 142 Inlägg

just nu hoppar dom ur kopparna:( kan man göra nått åt de som dom godkänner. ska inte besikta förens 15oktober men ändåsmile kan man göra någon fuling med katten då som dom inte märker?


om ja ändå tonar och blir tagen får ja ombesiktning OM ja tar bort de på plats när polisen står där

evilaudio
20 januari 2009 · 16 195 Inlägg

dom kommer märka på avgasvärderna att den e "tömd".. varför ens rensa katen??

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
JORA Ovetande geni
20 januari 2009 · 10 Inlägg

du kan borra o sätta avgasklämma runt fjädern wink nej brukar bli böter om man har toning fram. Men man får rycka den på plats. Sen kan man få ombes med, beror på vilken polis det är!

Även fel kan va rätt ;)
JohanSvensson90 Toyota mekaniker
20 januari 2009 · 240 Inlägg

sätt slang klämmor över fjärdrarna så de inte hoppar ut så godkänner bes de . ja du får ha toning på sidorutorna vet ej hur mycket fram men bak rutorna får du ha hur svart du vill.. blir nog svårt o göra nått åt katten då dom tar avgastäst.

evilaudio
20 januari 2009 · 16 195 Inlägg

Johan_sportbilen skrev:
sätt slang klämmor över fjärdrarna så de inte hoppar ut så godkänner bes de . ja du får ha toning på sidorutorna vet ej hur mycket fram men bak rutorna får du ha hur svart du vill.. blir nog svårt o göra nått åt katten då dom tar avgastäst.

nej nej nej å åter nej... man får inte ha solfilm fram.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Ivoo
20 januari 2009 · 47 Inlägg

Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att man får tona sidorutorna fram men det måste vara minst 70% ljusgenomsläpp smile

snoddas
20 januari 2009 · 1 142 Inlägg

vet inte varför ja ville ta bort katten igentligen:P men de där med fjädrarna ska göras:P

ang. toning. kompisen hade de på sin och fick 250kr i böter för framrutorna. men han behövde inte ta bort de på plats han fick ombesiktning bara. de är därför jag undrar över fjädrarna för ja ska tona om bilen då den ja har nu är lila... ska ha helt svart och sen så blir de så ljust som möjligt ifram.

men ja vill fortfarande veta om de är svårt att lacka backspeglarna och vad ja ska tänka på efter som ja ska lacka dom nästa vecka.

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
20 januari 2009 · 240 Inlägg

vindrutan måste du ha 75% ljusinsläpp och sidorutorn fram 70%.. vad gäller backspeglarna e vell bara att plocka av o slipa ner o sen lacka tunna lager så de inte rinner .

evilaudio
20 januari 2009 · 16 195 Inlägg

Johan_sportbilen skrev:
vindrutan måste du ha 75% ljusinsläpp och sidorutorn fram 70%.. vad gäller backspeglarna e vell bara att plocka av o slipa ner o sen lacka tunna lager så de inte rinner .

stämmer... men man får INTE ha solfilm.  tonat glas får man dock ha.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
snoddas
20 januari 2009 · 1 142 Inlägg

okok hade gärna visat hur bilen ser ut men dom tar bort varje gång ja försöker lägga in den och påstår att de är min vinterbil... vilket de inte är. min vinterbil står i skogen med rasad bakaxel... ni kanske vet vad ja ska göra för att få upp min bil igen utan att den tas bort:P

JohanSvensson90 Toyota mekaniker
20 januari 2009 · 240 Inlägg

de tkr vell den inte passar in på denna hemsida. är den helt org eller har du gjort nått med den?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang