lurad av en säljare på blocket! Hjälp

turbodeath
24 januari 2009 · 2 452 Inlägg

lagen gäller inte om du köper av en privatperson men handlar du av en firma så gäller lagen för dig,har med sålt bilar och som sagt svårt att veta att personen i fråga inte tokkör,när man köper begagnad bil av privatperson eller firma så måste man gå igenom den själv,alltså man tittar ju på oljan o vätskor,för man kör väl inte därifrån när man handlar o så visar det sig finns ingen olja i motorn...lite svårt om nått händer o ta tillbaka en sån bil...sista personen som tittade på en av bilarna som jag sålde tokkörde den som fan o sen trodde han skulle få tillbaka pengar för att turbon hade rasat på den,han hade då skruvat upp turbotryck till 1,5 bar...tror inte han fick pengar tillbaka av mig kan jag säga...

döden kommer tillbaka
Daaze Rent A Retard !
24 januari 2009 · 674 Inlägg

mastrovious skrev:
Haha men va? Jag hade en S40 med knackande ventiler när motorn var kall.. ska jag köra motorn varm och visa bilen för köparen? Sen när rep kostnaderna kommer och han vill häva köpet ska jag strikt hävda.. njaa bilen gick ju klockrent....

OT
jag har en polare med en t4 som jag tycker knackar när den är kall och då jag inte är expert så undrar jag vad felet va på din och vad man gör, kostnad osv. smile

sry för OT men vart nyfiken nu när du nämnde det så kunde inte låta bli att fråga tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
mastrovious
24 januari 2009 · 627 Inlägg

Daaze skrev:

mastrovious skrev:
Haha men va? Jag hade en S40 med knackande ventiler när motorn var kall.. ska jag köra motorn varm och visa bilen för köparen? Sen när rep kostnaderna kommer och han vill häva köpet ska jag strikt hävda.. njaa bilen gick ju klockrent....

OT
jag har en polare med en t4 som jag tycker knackar när den är kall och då jag inte är expert så undrar jag vad felet va på din och vad man gör, kostnad osv. smile

sry för OT men vart nyfiken nu när du nämnde det så kunde inte låta bli att fråga tongue

Det var ventilerna... ingen billig reparation. Dock fick jag sålt bilen till firma som inbytesfel trots ventilerna. Men som sagt det är ingen billig rep.

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
25 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Kommer det ett så pass akut fel, så pass snabbt efteråt, så bör det ju finnas några tecken på
att felet funnits, även när ni köpte bilen. Så helt ärligt så är det väl bara att lära sig av sina
misstag och kolla igenom bilen mer noggrant när man köper. Jag har lärt mig av mina misstag
i detta fall. Och nu ska det krävas mycket för att man ska köpa bil privat. Jag håller mig till
bilfirmor, även om det kostar mig mer. Där vet jag i alla fall att jag får grejer fixade om det är
något som uppstår en tid efter köpet...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang