kylarvattet bara försvinner

deadmetal jägaren
25 januari 2009 · 108 Inlägg

Tjena. jag skulle behöva lite tips på vart kylarvattnet tar vägen om de läcker. får fylla på behållaren var annan dag. Det är inte kranen ovanför gaspedalen de har ja kollat så nu vet ja inte om de är vattenpumpen som krånglar eller om det är något annat. Hoppas kunna få ett svar så fort som möjligt så ja kan åtgärda det.
/Rickard

Gör Som Ford - Köp Volvo
xMaDRockz
25 januari 2009 · 128 Inlägg

Rycker bilen vit rök? mer än vanligt ?

Wille_240
26 januari 2009 · 23 Inlägg

Kolla så de inte är några hål i slangar eller expanstionskälet (stavning?)

volvo240
Anubis
26 januari 2009 · 1 255 Inlägg

Testa o köp denna http://www.micro.se/tillbehor/vatskor/l … 160_gr-564 finns på både micro och mekonomen köpte de till min Corolla när den läckte o min läckte MYCKET kan ja säga o nu läcker den fan inget alls kanon bra är de!!

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
turboforssen Telge Drifting Team
26 januari 2009 · 5 398 Inlägg

kolla slangen från toppen in i kupen smile den brukar spricka

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
-Blomman-
26 januari 2009 · 1 174 Inlägg

Häll i wynns kylar tätning, finns på micro osv, vet inte om det va det dom länkade till innan, men det är jävligt bra.. Men vad du än gör så häll inte i något kylar cement för då kan du sätta igen värmepaketet om det är skit i det..

"If you're in control, you're not going fast enough"
Zorgetz LaddTrycksMissbrukare
26 januari 2009 · 125 Inlägg

Kolla termostat intaget på blocket, sitter lätt åtkomligt och de brukar läcka om packboxen gott sönder, sitter med 2 st 10 muttrar. smile

ozzy ★★★★★
26 januari 2009 · 455 Inlägg

kolla alla slangar noga så det inte läcker vid anslutningarna, kolla avtappningspluggen på blocket,
rycker de vitt som någon sa inann så vårdar de itne gott.

deadmetal jägaren
29 januari 2009 · 108 Inlägg

Vad skulle det vara för fel om det ryker vitt? Men jag ska slänga dit en ny vattenpump och hälla i kylartätning sen får ja se om de fortsätter.

Gör Som Ford - Köp Volvo
jocke_gronberg
29 januari 2009 · 4 586 Inlägg

latinpetter skrev:
Vad skulle det vara för fel om det ryker vitt? Men jag ska slänga dit en ny vattenpump och hälla i kylartätning sen får ja se om de fortsätter.

ryker den vit även med varm motor så är det topppackningen som är dårlig

Vet ej ifall en dårlig turbo kan ge detta problem med men det tror jag inte

även ifall du har högt tryck i behållaren eller att vattnet sugs ner vid gaspådrag är ett tecken på att något inte står rätt till

Kolla på oljestickan där ska det inte se ut som oboy

Senast redigerat av jorre83 (29 januari 2009)

Ravi Tekniker
29 januari 2009 · 624 Inlägg

KOlla med lite tryck i kylar behållaren så kan du ju se om det läcker.
Troliga fel. kylaren sönder.
någon slang som läcker.
sedan kan det ju vara så att det läcker i toppen eller så har block packningen gått sönder.
låt bilen stå över natten och ta ut:/ tänstiften och kolla ner med en lampa så ser du om det är vatten i cylindarna

Senast redigerat av Ravi (29 januari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang