Är takräcken enkla att montera/avmontera? Lämnar de några märken?

Traz
31 januari 2009 · 576 Inlägg

Ändrade på tråden. Nya frågor:

Är takräcken enkla att montera/avmontera?
Lämnar de några märken?
Hur lång tid tar det ungefär att montera ett tak räcke på en sedan?

Senast redigerat av Traz (31 januari 2009)

Traz
31 januari 2009 · 576 Inlägg

Någon som vet?

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
31 januari 2009 · 3 404 Inlägg

Är du seriös? roll

Vad gäller det för bil och vilket takräcke, men är inga direkta svårigheter och vet man vad man håller på med så lämnar de inte märken nej

Tar väll nån minut att montera

Senast redigerat av TenZer (31 januari 2009)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Traz
31 januari 2009 · 576 Inlägg

TenZer skrev:
Är du seriös? roll

Tycker du verkligen detta är det bästa ämnet att skämta om? roll

TenZer skrev:
Vad gäller det för bil och vilket takräcke, men är inga direkta svårigheter och vet man vad man håller på med så lämnar de inte märken nej

Tar väll nån minut att montera

Något av Thules takräcken. Det gäller en S60.
Tar det verkligen någon minut att montera ett helt takräcke? Så man kan säga att en takbox + takräcke ska man kunna montera på under en halvtimme?

Senast redigerat av Traz (31 januari 2009)

Aern
31 januari 2009 · 457 Inlägg

Ja det klarar du av! Men menar du Railsen kanske?

Traz
31 januari 2009 · 576 Inlägg

Aern skrev:
Ja det klarar du av! Men menar du Railsen kanske?

Är railsen det man fäster direkt på karossen, som man i sin tur placerar takboxen på? I så fall, ja smile
S60 har inga sådanna från fabrik... men det finns väl lösningar för sådanna bilar också?

Aern
31 januari 2009 · 457 Inlägg

Japp, railsen sitter monterade på bilen, sen sätter du på dina takräcken PÅ railsen, sen kan du hänga på takboxen! wink Hör med din Volvo verkstad så tar dom fram nya fina rails till dig du kan montera själv eller så gör dom det! Eller kanske begagnat?

Traz
31 januari 2009 · 576 Inlägg

Aern skrev:
Japp, railsen sitter monterade på bilen, sen sätter du på dina takräcken PÅ railsen, sen kan du hänga på takboxen! wink Hör med din Volvo verkstad så tar dom fram nya fina rails till dig du kan montera själv eller så gör dom det! Eller kanske begagnat?

Vill helst inte ha takräcken som man inte kan avmontera sen.. Tips?

Aern
31 januari 2009 · 457 Inlägg

Oj, ser inte ut som om rails finns till din bil, inte på Volvos hemsida ialla fall, så jag antar att det inte finns. Blir takräcken direkt på bilen! Här har du! Lycka till wink

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca … 249284.htm

Traz
31 januari 2009 · 576 Inlägg

Aern skrev:
Oj, ser inte ut som om rails finns till din bil, inte på Volvos hemsida ialla fall, så jag antar att det inte finns. Blir takräcken direkt på bilen! Här har du! Lycka till wink

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca … 249284.htm

Var inne på volvos hemsida och hittade andra takräcken, men dessa ser ju väldigt bra ut big_smile Tackar

Senast redigerat av Traz (31 januari 2009)

Christian S
1 februari 2009 · 4 816 Inlägg

Aern skrev:
Oj, ser inte ut som om rails finns till din bil, inte på Volvos hemsida ialla fall, så jag antar att det inte finns. Blir takräcken direkt på bilen! Här har du! Lycka till wink

http://vccs.volvocars.se/accessories/ca … 249284.htm

Rails finns endast till kombi bilar wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Aern
1 februari 2009 · 457 Inlägg

Är du säker? 100%?

Christian S
1 februari 2009 · 4 816 Inlägg

Ja, rails finns endast till kombi bilar sen är det olika takräcken beroende på om man har rails eller inte på en kombi.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Aern
1 februari 2009 · 457 Inlägg

Ja jo det vet jag, det sistnämnda. Men jag har för mig att jag sett Rails på en Sedan, men kanske jag som har fått för mig det helt enkelt, när man tänker efter så är det flest kombibilar som har Rails! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang