Bilar kan få maxfart på 150 km/h

FireTraXX DFFL
4 februari 2009 · 9 020 Inlägg

Slash skrev:
...

Har förövrigt erfarenheter av att framföra fordon med en toppfart på 130km/h samt 145km/h och kan säga att det varken är trafiksäkert eller känns särskilt säkert.

De bilar du kört med så låga toppfarter är garanterat motorsvaga budgetskruttar, skulle t.ex. min bil ha varit strypt till 150km/h så hade den fortfarande kunnat ha samma väghållning, bromskapacitet och motorstyrka och således vara trafiksäker trots att den inte går speciellt fort.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MickeMys WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
4 februari 2009 · 162 Inlägg

Detta är typiskt för Sverige!
Klassiskt Storebror syndrom....!
Det påminner lite om den gången det var snack om att slopa Systemets monopol.
Då intervjuade man "finansministern" och han sade att det var en "hälsofråga" Fel person att snacka hälsa
med.
Nu snackar man med "miljö nissarna" om bilars hastigheter ???


Min spontana reaktion är att om "miljö nissarna" höll andan så skulle det finnas mer ren luft till oss andra ;-)

Otroligt är min kommentar!

Mvh.Micke

Senast redigerat av MickeMys (4 februari 2009)

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689
Subaru Impreza WRX STi "Petter Solberg Ed.1 - WR 1" (2004)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
4 februari 2009 · 1 948 Inlägg

MickeMys skrev:
Detta är typiskt för Sverige!

Min spontana reaktion är att om "miljö nissarna" höll andan så skulle det finnas mer ren luft till oss andra ;-)

Mvh.Micke

"tummen upp" wink

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
mastrovious
4 februari 2009 · 627 Inlägg

Ramrod skrev:

mastrovious skrev:

Bollen 1986 skrev:
MASTROVIOUS: ett pip-ljud tror jag inte hjälper direkt eftersom det går koppla ur ganska lätt (om det inte sitter i nån databox).
Uppkörningen är inte så lätt som du säger. Om alla körde som de gjorde när de körde upp så skulle de aldrig bli några problem. Men de är aldrig någon som gör så

Sant.. Men jag menar en liknande idé.. asså att man ändå kan men får en typ av varning lr liknande som gör att man avstår i många fall..

Varför inte operera fast ett chipp på hjärnan på folk också så att man fjärrstyra dem att göra precis vad "de som bestämer" vill att man ska göra utan att protestera???   Va viiiilket dröm samhälle, VEM vill INTE ha det??       Räck upp en hand!

Jag tror som sagt det handlar om att folk inte vill bli av med möjligheten.. man vill inte styras. Finns teorier om hur folk ställer sig till förändringar, frihetsbegränsningar etc. Dom har helt fel approach, det är det jag menar. Finns förmodligen hundratals andra sätt att hjälpa miljön men bara för att tant Inga-Britt eller farbror Egon hos miljöpartiet (som förmodligen inte har det minsta bilintresse, bil eller körkort) vill att vi ska skära ner på bilkörandet så ska det bli så.. Självklart ska vi ändra lager å skit mot bilister, det stör ju nog inte deras intressen!

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang