Pysljud från min T5.a

Henke_K Helt nuts!
3 juni 2005 · 73 Inlägg

Jag har precis satt på ett KN insatsfilter i min 855 t5.
samtidigt som jag gjorde det skar jag upp den lilla flärpen framför kylaren
till kallluften.
men nu har bilen börjat "dumpa" väldigt mycket.
ska det verkligen höras så mycket om min luftburk är helt tät?
samtidigt har laddtrycket sjunkit får 0,9 till 0.7 0.8 nånting.


jag tackar för alla tips.

Henke

---==EVOlution==---
ludde__mannen draminbil.nu
3 juni 2005 · 1 382 Inlägg

det "dumpa" jaa men att ladtrycket har sjunkit låter inget vidare..

perzy Snål gnällspik
10 juni 2006 · 402 Inlägg

Tjena

Jag har också en turbo 850. Jag har dock ingen tanke på att ha något öppet filter....

Det att den laddar mindre är kanske tecken på att LMM inte gilllar öppet filter.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=9270

Att ha en större ledning TILL luftfiltret är dock nog en bra ide.

Förlåt om jag låter kritisk men försäljarna av 'öppna' luftfilter ljuger tycker jag....  :-)

Volvo S80 2,9.
Madhouse
10 juni 2006 · 1 079 Inlägg

Trådskaparen skriver att det är ett insatsfilter inte öppet, det låter ju skumt att laddtrycket sjönk, får du högre med original insatsluftfilter?

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
hansson_1985
10 juni 2006 · 106 Inlägg

ruhler skrev:
Trådskaparen skriver att det är ett insatsfilter inte öppet, det låter ju skumt att laddtrycket sjönk, får du högre med original insatsluftfilter?

och varför får du ett dump ljud om du har insatswfilter. vid får han mer luft men inte ska den låta så mycket mer tycker ja.. är det inte nått hål på nån slang får turbon till ic eller nått sånt.. då tapar du ladd och de kan nog pusa me..

WasteGate
11 juni 2006 · 397 Inlägg

Du får ganska mkt mer dumpljud på de flesta bilar med ett insatsfilter.. även insugsljud

_HITMAN_ BILGLASMÄSTARE
11 juni 2006 · 92 Inlägg

Vakumslang har hoppat av.

***hitman***
-Rickard-
11 juni 2006 · 302 Inlägg

WasteGate skrev:
Du får ganska mkt mer dumpljud på de flesta bilar med ett insatsfilter.. även insugsljud

Stämmer. Konstigt dock med laddtrycket.

mrcelica
11 juni 2006 · 1 639 Inlägg

Alla vet ju att öppna filter förstör bland annat LMM'en så varför sätta dit överhuvudtaget ???

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Jonni
11 juni 2006 · 1 256 Inlägg

Låter inte alls bra med pysljudet.. Du borde nog kolla det illa kvickt

Engen HEAVY METAL
11 juni 2006 · 765 Inlägg

Köra med Öppet luft filter på volvo 5a är inga roblems..  jag har åkt i 2 år Vinter som sommar med Öppet luft filter och bilen går hur bra som hellst. Bara man sköter grejorna och har ett bra filter!! Ett insatts filter är ju då lite snällare variant.. Och visst borde det höras att den dumpar men inte alls i samma utstreckning som med Öppet filter-.!! Det hörs till och med att en T5a dumpar även med orginal filter_ Om man lyssnar noga!

Det att ladd trycket sjönk är jag dock mera osäker på-.!! Men det borde inte ha med Filtret att göra utan snarare en Läcka.. troligen runt ICn som någon redan sagt.... MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se
Toyota Avensis "Executive" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang