chippa passat 1.8t, -00

ebbegubbe
21 januari 2009 · 3 Inlägg

Hej!

Är lite sugen på att chippa min bil.

Något som gör att jag tvekar är bilens ålder (-00) och den har rullat 18900mil. Den är normalkörd o inte buskörd. Kan detta vara ett hinder?

Har tittat lite på Bsr men jag tycker att priset blir ganska högt (ca 8000kr) för steg 1+

Någon som har erfarenhet av att chippa Passat o ev lite tips på vilket företag där jag får mest för pengarna?

Tacksam för svar!


/Ebbe

Jonth
21 januari 2009 · 44 Inlägg

Kolla med maxxtuning.se dom e riktigt trevliga och bra med att göra...wink

Mvh Jonth

johanjohan
6 februari 2009 · 58 Inlägg

Maxxtuning är ju bra....där får du även bänkpapper efteråt tror jag.
Sen är dom sjukt trevliga och hjälpsamma....ska själv göra samma sak me min passat-99 nu till våren hos dom
Vet att en har gjort det där med en passat 1,8t...han va nöjd och fick ut 200hp ganska exakt.....

Rickard-v
6 februari 2009 · 2 665 Inlägg

Dahlbäck kan väl sin sak.

Har också en passat 1,8t men det är ju familjekombin. Har nu gått 20400mil med orginal turbo o avgas. Vet många saab ägare som bytt turbo före 12000mil. Trodde saab var bra på turbo.

Han tar 7356kr 193hk 320nm  effekt och nm kurva ser du på hans hemsida.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
skinkis WestCoast!
6 februari 2009 · 86 Inlägg

Har skrivit mer eller mindre samma sak i en annan tråd ang. chip till VAG.s 1.8T motor....
Välj ett företag som du litar på och ger ett seriöst intryck.
Det är även att föredra att välja ett företag som ligger så nära dig som möjligt så att du kan få support vid ev. fel.
Det spelar antagligen inte någon större roll vilket företag du väljer, bara du håller dig till dom som är erkänt duktiga, undvik Blocket chip osv.

Det får hellre kosta ett par kronor mer i början, det kan spara dig massa pengar och bekymmer i framtiden!

Lycka till!
/Hampus

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07
Holden Commodore "VL Turbo" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang