Subaru koppling av märke Sachs

hulkis
20 december 2006 · 25 Inlägg

Ja nu är det dags igen....

Om ngn undrar hur änge en org koppling på en Subaru impreza GT håller om man chippar bilen och byter systemet, så har jag facit:
Svar : 4500-5000 mil
Det är den andra subban jag har som kopplingen börjat slira på efter den stäckan när bilen chippats.

Slutsnackat! Jag har hittat en utbytes koppling från sachs och undrar om dessa är kraftigare än org?
Jag förstår att detta är mkt svårt att svara på eftersom jag inte har ngn information om denna koppling utan bara att återförsäljaren sade att det var den som fanns till min bilmodell från sachs.

Om ni kan hjälpa mig med dessa mkt knapphändiga uppgifter så är jag mkt tacksam men kan ni inte så förstår jag för man kan inte springa om man inte har några ben... see u on the road/ Hulkis

zeter
20 december 2006 · 24 Inlägg

tjena
har en sån till min eco..ifrån sachs..funkar grymt bra,..
mvh

Allt Är MjÖö
jonTe
21 december 2006 · 5 710 Inlägg

Sist jag handlade Sachs koppling var det till en 9-3 Viggen.
återförsäljaren på ABR berättade då att Subaru använder sig av samma koppling och denna är av Sachs specad till 330Nm.
Dock visar verkligheten något annat och +100Nm bruuukar de hålla för.

Skall man över det får man gå på med en kraftigare tryckplatta alternativt en elakare lamell.

MVH Jonas
..............
bumpe Lastbilsmekaniker
21 december 2006 · 3 878 Inlägg

Hej, köper du en sachs racekoppling till en subaru så kan du nästan inte förstöra den... Köp e riktigt, typ 1000Nm+ så håller den Lääänge...

Saander Bil rekondare
7 februari 2009 · 173 Inlägg

vart köper man sachs koppling till impreza ? svara gärna med pm.

BMW 325D (2009)
Toyota Supra Us spec "Paul Walker Edition" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang