Öppet luftfilter på en audi 80 (92a)

Mike_himself
6 juli 2008 · 5 Inlägg

Tjenare!

Har en audi 80 (92a), som jag skulle vilja ha lite goare ljud ifrån.
Skulle gärna ta lite tips på vad man kan göra för att få goare ljud. (mer än byta avgassystemet, det kommer den 25)

Nu är det så att org filtret är en stor låda med massa givare och sånt i, så det gick inte att bara byta ut mot ett öppet (fick jag berättat)

Fick tipps på att borra något/några små hål i burken, men vet inte om det är så smart.

tack   //Micke

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
6 juli 2008 · 1 290 Inlägg

Bara o byta ut burken till öppet filter. Hände inget under dom 3000milen jag körde så...

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Taunuus
7 juli 2008 · 263 Inlägg

Mike_himself skrev:
Fick tipps på att borra något/några små hål i burken, men vet inte om det är så smart.

tack   //Micke

gör du det på rätt sida filtret så gör det ingen skada och kanske blir lite mer bröl

Ford 17M "Taunus" (1967)
saabmosare
7 juli 2008 · 60 Inlägg

Mike_himself skrev:
Tjenare!

Har en audi 80 (92a), som jag skulle vilja ha lite goare ljud ifrån.
Skulle gärna ta lite tips på vad man kan göra för att få goare ljud. (mer än byta avgassystemet, det kommer den 25)

Nu är det så att org filtret är en stor låda med massa givare och sånt i, så det gick inte att bara byta ut mot ett öppet (fick jag berättat)

Fick tipps på att borra något/några små hål i burken, men vet inte om det är så smart.

tack   //Micke

Massa givare? Det är väll bara en luftburk och en luftmassemätere efter? bara att byta burken mot filtret med en adapter eller bygga en själv? Ska inte vara något större problem.

_Persson_
7 juli 2008 · 571 Inlägg

Borra en massa hål i luftburken, det är de på min.. låter riktigt gott smile

Briian
12 februari 2009 · 26 Inlägg

är det någon som har en bild på hur ni har lagt era Filter på Audin smile ? Vill ha lite insperation tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang