Importerade bilar, fråga.

Motorgaraget
14 februari 2009 · 46 Inlägg

Hej!

Jag undrar vad nackdelarna är med att köpa en bil som är importerad. Vad är det för skillnad på sv.såld och import? Skiljer det sig i skatt, försäkring? Bör man främst välja en sv.såld? Tacksam för svar. Mvh

ErnadG
14 februari 2009 · 212 Inlägg

skiljer sig bara i försäkring men inte mycket, annars e du ute efter en ovanlig bil så ska du importera, tex med rött skinn eller mycket utrustning. Men just nu rekomenderar jag inte att du importerar euron e skyhög och priserna på bilarna i sverige är mycket billigare än i tyskland

baltis
14 februari 2009 · 1 948 Inlägg

försäkringen kan skilja sig SJUK mycket... vet bara på mig själv... en importerad m3 kostar nästan 40 tusen helåret på migmedans en svensksåld drygt 20

Hamilton
14 februari 2009 · 8 868 Inlägg

Som redan nämts så skilljer det rätt rejält i försäkringspremie beroende på bil och bolag, tänk ochså på att det finns bolag som inte försäkrar importerade bilar med mer än trafikförsäkring.

Fotograf på tierpidag.se
FL3JM Inga konstigheter
14 februari 2009 · 2 064 Inlägg

Enda nackdelen jag vet är att om det är en ny bil du importerar så är det stor risk att garantin inte gäller här i sverige. Är den äldre än 3 år eller vare nu är så spelar det ingen roll då garantin ändå gått ut då.
Hade inga problem med att försäkra min Dodge Magnum när jag tog in den.

bmx
14 februari 2009 · 7 100 Inlägg

kanske är bara på "sportbilar" som försäkringen blir högre på,för min mazda är en import,och den kostar lika mkt som en vanlig 626:a.

sen så är dom fräschare ochså(vissa)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang