Karavan från Mjölby till Elmia! (För oss med pulver under huven!) 11/4

Hammarslag Inläggskritiker
20 februari 2009 · 990 Inlägg

Eftersom nån i den andra tråden är självutnämnd  kung och ska åka först och vi andra följa likt marijonetter så tänkte jag skapa en egen tråd, där vi som har lite mer unik hårdvara/effekt samlas och sedan kör ner i egen önskad takt.
Vill du maxa bilen i 300km/h hela vägen ner så är du välkommen, ingen kommer gnälla eller tillrättavisa dig för din körstil så länge du inte tvärnitar framför, eller direkt utsätter andra för fara genom slalomkörning mellan filer osv.
Men att trycka plattan i botten är helt okej, du är garanterat medveten om riskerna vid fortkörning.

Samma plats och ställe som dom andra nissarna, dock längre bort på parkeringen.

Kraven är att du har gött med mos under huven 400hk++ eller en unik bil, och unik så menar jag inte en stylad rosa volvo 240, utan tex japs supersport bilar supra nsx rx7 300zx, muskelbilar, banbilar osv.

Senast redigerat av Hammarslag (20 februari 2009)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
meatos
20 februari 2009 · 424 Inlägg

Kan förstå hur du tänker men det du skriver är lite splittrat. För om du har tänkt ha egen karavan för "speciella" bilar som det står i rubriken och samtidigt skriver i infon att alla ska få åka i fri takt och köra hur dom vill så blir det inte mycket karavan av det. Missförstå mig rätt tongue

Hammarslag Inläggskritiker
20 februari 2009 · 990 Inlägg

meatos skrev:
Kan förstå hur du tänker men det du skriver är lite splittrat. För om du har tänkt ha egen karavan för "speciella" bilar som det står i rubriken och samtidigt skriver i infon att alla ska få åka i fri takt och köra hur dom vill så blir det inte mycket karavan av det. Missförstå mig rätt tongue

hehe fattar vad du menar, och din poäng stämmer väl delvis men det som lär bli är som ett pingpong spel, den som ligger längst bak drar om de framför, och så lär det fortgå hela tiden.
Hade gärna hakat på andra, men pallar inte med nån 20åring att sätta upp regler som jag ska rätta mig efter, och 120km/h på farthållaren i 20mil med en bil med runt 500hk, vem skulle palla det ? wink

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Bjork OEM <3
20 februari 2009 · 6 957 Inlägg

Bäst för folket att hålla undan på E4:an då tongue Är det inte lite dumt att ha denna inställningen
ner till mässan? polisen lär ju vara ute och om det händer olycka så vore det ju tråkigt hmm

Känns ju nästa som en uppmaning till brott? Aja..finns nog alltid ngn som är på.

OEM <3
syabo
20 februari 2009 · 1 278 Inlägg

säger som han över de blir ju ingen karavan om man får välja själv hur fort man ska köra. då är de bättre att ni ses nere i jönköping på kvällen och gasar

Street Knight
TT-Avant
21 februari 2009 · 6 851 Inlägg

Vilken totalt meningslös tråd..din avsikt är alltså att råda folk till att köra för fort?
Hellre 50st 20 åringar i 120 på E4an än EN 20åring i 200+km/h..


Bjork skrev:
polisen lär ju vara ute och om det händer olycka så vore det ju tråkigt hmm

Känns ju nästa som en uppmaning till brott?

De kommer vara ute ÄVEN om det inte sker en olycka..
Såg även att du tänkte lite som jag med hastigheten..

Hammarslag skrev:
Kraven är att du har gött med mos under huven 400hk++ eller en unik bil, och unik så menar jag inte en stylad rosa volvo 240, utan tex japs supersport bilar supra nsx rx7 300zx, muskelbilar, banbilar osv.

Lite kul med den delen oxå, killen säger unika bilar, han kör själv SAAB 9000?

400++ under huven: En liten bil som väger runt 1000kg men har 250-300hk då?

Senast redigerat av TT-Avant (21 februari 2009)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
vettvilling STI TypeR Driver
21 februari 2009 · 191 Inlägg

Gör oss alla en tjänst å stanna hemma så vi iaf slipper en "mogen" människa som tokgasar å riskerar andras liv i trafiken.

Varför ha pengarna på banken där man inte ser dom?
dahboy
21 februari 2009 · 1 002 Inlägg

Hammarslag skrev:
Eftersom nån i den andra tråden är självutnämnd  kung och ska åka först och vi andra följa likt marijonetter så tänkte jag skapa en egen tråd, där vi som har lite mer unik hårdvara/effekt samlas och sedan kör ner i egen önskad takt.
Vill du maxa bilen i 300km/h hela vägen ner så är du välkommen, ingen kommer gnälla eller tillrättavisa dig för din körstil så länge du inte tvärnitar framför, eller direkt utsätter andra för fara genom slalomkörning mellan filer osv.
Men att trycka plattan i botten är helt okej, du är garanterat medveten om riskerna vid fortkörning.

Samma plats och ställe som dom andra nissarna, dock längre bort på parkeringen.

Kraven är att du har gött med mos under huven 400hk++ eller en unik bil, och unik så menar jag inte en stylad rosa volvo 240, utan tex japs supersport bilar supra nsx rx7 300zx, muskelbilar, banbilar osv.

MOGET!

...
criller Aktiv Medlem
21 februari 2009 · 1 303 Inlägg

Mycket snutar i jönköping den dagen måste jag bara säga..onödigt..vänta tills kvällen istället ev så blir det race då..inte riktigt 100 än med förmodligen

Mvh Christian
supratjejen Toyaddict
21 februari 2009 · 241 Inlägg

Vad löjligt! Hela poängen med karavan är att alla åker ihop! Köra race på e4 låter onödigt farligt och riskabelt.. Streetrace blir det efter mässan.. Annars hyr en bana!! Eller ställ upp på gbg-sthlm racet om du tror du platsar där!!

Mazda RX7 Turbo II -88
Toyota Corolla Tsport -05
Toyota Supra turbo mkIII -89 R.I.P
WeDo
21 februari 2009 · 3 390 Inlägg

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.

Det räcker med en karavan. Måste ni köra över den tillåtna hastigheten så får ni hyra bana eller nått.

Läs rubrikanvisningarna nästa gång.

MVH
Mod

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang