Sprängskiss Golf Mk2 eller hjälp?

mro1229 Student
14 april 2007 · 10 Inlägg

Någon som vet vars man kan få tag på sprängskisser på växellådan alt. motorn till en VW Golf II med -84 års modell?

Eller vet någon hur man får loss hastighetsmätarvajern från växellådan. Den är inte bara att dra upp - den sitter fast i fettkoppen. Den går inte att fjädra ner heller.

Jag kan inte se någon låsring, och förstår inte hur man lossar den från växellådan.

a_glad
14 april 2007 · 293 Inlägg

i haynes reparationsbok wink där hittar man en massa intressant smile

Du Ska Synas Eller Höras När Du Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt!
mro1229 Student
14 april 2007 · 10 Inlägg

Ska beställa en sån via Biltema, men tänkte se om det fanns någon på nätet som man kunde se på nu medans man väntar roll

mro1229 Student
14 april 2007 · 10 Inlägg

Ingen som vet hur man får bort vajern från växellådan?!? Behöver verkligen hjälp!!! Den sitter som tusan bara!

THEBADGUY Gorgilus addictus
14 april 2007 · 4 737 Inlägg

På Caddyn(år:s 88) vi har så behöver man bara skruva väck den. Inga konstigheter =/

Senast redigerat av THEBADGUY (14 april 2007)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
MeloveGolf Vw trimmare
14 april 2007 · 2 995 Inlägg

mro1229 skrev:
Någon som vet vars man kan få tag på sprängskisser på växellådan alt. motorn till en VW Golf II med -84 års modell?

Eller vet någon hur man får loss hastighetsmätarvajern från växellådan. Den är inte bara att dra upp - den sitter fast i fettkoppen. Den går inte att fjädra ner heller.

Jag kan inte se någon låsring, och förstår inte hur man lossar den från växellådan.

sitter en en skruv på den strlk 10 (vid sidan av i plastbiten)...lossa den dra rakt upp inga prob....byter ensam på en timme...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
scirocco8v
14 april 2007 · 51 Inlägg
Seat_Micke Seat 4 life
23 februari 2009 · 12 Inlägg

FÖRLÅT verkligen förlåt för att jag drar upp en gammal tråd, men du har precis räddat min dag! kopplingen gick sönder på Seaten och jag behövde verkligen en sprängskiss till den! TACK igen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang