Check engine - saab 900 2,3i -94

Macz
20 februari 2009 · 40 Inlägg

Har nyss köpt mig en saab 900 2,3i allt funkar prima på den men jag har märkt att check engine lampan börjar lysa lite hur som helst, kan bli när jag åkt ett tag då tänds den men brukar slockna efter ett tag.
den går hur fint som helst så vet inte riktigt vad den vill att jag ska checka tongue

var iväg en sväng idag (cirka 6mil) och den lyste inte alls då, men så var jag ut en vända nyss (några km) och då tändes den i cirka 1min sen slockna den.

vad kan det bero på? tongue

Idioten ser på handen när handen pekar på himlen
Konnyckel
25 februari 2009 · 18 Inlägg

Har exakt samma problem på min 94a, varit inne på verkstaden men dem har inte hittat nått fel. Funkar hur bra som helst att köra smile

Saab 900 NG "Grey Menace" (1994)
Ford Mustang "Mully" (1967)
Macz
25 februari 2009 · 40 Inlägg

hehe ok tongue ja det är knepigt.
den visade alldeles för låg temp så jag bytte termostat och efter det så har den inte lyst mer, kanske berodde på det, men har inte kört så mycket så kanske kommer upp igen tongue visar sig, annars får jag testa köra en sån där felsökning får se vad det säger.

gjorde du felsökning när du hade din på verkstan?

Idioten ser på handen när handen pekar på himlen
Konnyckel
25 februari 2009 · 18 Inlägg

Ska snart till en god vänn till farsan som har en verkstad och han har en sådan där SAAB dator som han kopplar in i bilen, med den kan han se varför lampan lyser.

Ford Mustang "Mully" (1967)
Saab 900 NG "Grey Menace" (1994)
Mangisen
25 februari 2009 · 1 035 Inlägg

ja koppla in tech 2 i bilen så kan du läsa av felkoderna smile

-Blomman-
25 februari 2009 · 1 174 Inlägg

Testat att fylla på/ kolla oljan??

"If you're in control, you're not going fast enough"
Oktan98
25 februari 2009 · 19 Inlägg

Om du ser på motorn framifrån, kolla på slangen till spjällhuset på vä. sida. Brukar spricka på den motor modellen därav luftläkage och lysande checkengine, ta bort luftbehållaren över spjällhuset så ser du lite bättre.. Värt att kolla på iaf.. ganska vanligt fel..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang