Volvo 945 elsystem

deadeye
23 februari 2009 · 63 Inlägg

hej
har en volvo 945 turbo men är sugen på att byta kaross till en nyare hur skiljer sig elsystemen i dom alltså ett vanligt sprut mot en turbo är de mycke jobb att göra?? och vad är de som måste göras?? mer än boxarna??

Tack på förhand

kolla in min sida och lägg en kommentar
Sharky
23 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Rätt lite. I princip bara det att batteri/luftburk sitter på andra sidan och att man behöver turbons förkopplingmotstånd till spridarna.
Sedan kan elsystemen skilja på typ av klima och lite annat småpill också.

Tänk på att nyare än 95 med nya karossen har andra kontaktdon mellan härvorna och att bränsleboxar från 97/98 är försedda med startspärr.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
deadeye
23 februari 2009 · 63 Inlägg

Sharky skrev:
Rätt lite. I princip bara det att batteri/luftburk sitter på andra sidan och att man behöver turbons förkopplingmotstånd till spridarna.
Sedan kan elsystemen skilja på typ av klima och lite annat småpill också.

Tänk på att nyare än 95 med nya karossen har andra kontaktdon mellan härvorna och att bränsleboxar från 97/98 är försedda med startspärr.

/Göran

okej.. tack för hjälpen... ja har ju en 91 och ville ha nya modellen typ 98 men då är de bara att byta hela härvan skulle ju satt i motorn som sitter i 91:an i den nya men då åker man på att byta kabelhärva?? om de inte är turbo från början??

kolla in min sida och lägg en kommentar
Sharky
23 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Öhhh....fanns det annat än Turbo -98? Nån får upplysa mig men jag kommer banne mig bara ihåg LTT och fulltrycksturbon.
Nåja, även om sugisen fanns, varför inte köpa en -98 LTT?

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Volvo_Mannen Volvoskadad
23 februari 2009 · 6 017 Inlägg

Sharky skrev:
Öhhh....fanns det annat än Turbo -98? Nån får upplysa mig men jag kommer banne mig bara ihåg LTT och fulltrycksturbon.
Nåja, även om sugisen fanns, varför inte köpa en -98 LTT?

/Göran

Du har rätt fanns bara B230FK och B230FT. Åtminstone på svenska marknaden.

Jonas
deadeye
25 februari 2009 · 63 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

Sharky skrev:
Öhhh....fanns det annat än Turbo -98? Nån får upplysa mig men jag kommer banne mig bara ihåg LTT och fulltrycksturbon.
Nåja, även om sugisen fanns, varför inte köpa en -98 LTT?

/Göran

Du har rätt fanns bara B230FK och B230FT. Åtminstone på svenska marknaden.

Okej men vill iaf ha från 96 och uppåt och frågan är hur elsystemen är dom lika eller skiljer sig dom mycket åt
Mvh Mathias

kolla in min sida och lägg en kommentar
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 februari 2009 · 13 806 Inlägg

välj el från minst en 96:A eller nyare då är larmet färdig draget
den nyare elen är betydligt lättare att handskas med

kan eventuellt kolla om jag kan få fram elsystem komplett har iallfall allt invändigt från en 98:a classic dock en sedan så kabelpiskan på vänster sidan måste bytas mot en kombi kan dock eventuellt ha en sådan liggandes oxå

annars har polaren en 93-94:Ans 945turbo stånde vet dock ej om han har motorelen kvar till den
kan kolla om han är intreserad av att sälja elen till den

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Crozzfire Avstängd
25 februari 2009 · 512 Inlägg

Köp LTT motorn..

deadeye
25 februari 2009 · 63 Inlägg

jag är intresserad av en hel kaross en komplett kaross utan motor och låda för det har jag=) är det någon som har en kaross stående så hör gärna av er den ska vara komplett uran motor och låda
Mvh Mathias

kolla in min sida och lägg en kommentar
Sharky
25 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Här annonserar man:

http://www.garaget.org/annonser/

Inte i forumen.

Göran
Moderator

deadeye skrev:
jag är intresserad av en hel kaross en komplett kaross utan motor och låda för det har jag=) är det någon som har en kaross stående så hör gärna av er den ska vara komplett uran motor och låda
Mvh Mathias

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
deadeye
26 februari 2009 · 63 Inlägg

Sharky skrev:
Här annonserar man:

http://www.garaget.org/annonser/

Inte i forumen.

Göran
Moderator

deadeye skrev:
jag är intresserad av en hel kaross en komplett kaross utan motor och låda för det har jag=) är det någon som har en kaross stående så hör gärna av er den ska vara komplett uran motor och låda
Mvh Mathias

är intresserad av skillnaden mellan turbo och icke turbo i el väg passar en turbo motor rakt i ex en volvo 945 års 96 bara att byta boxar eller måste man göra någe mer??

Senast redigerat av deadeye (26 februari 2009)

kolla in min sida och lägg en kommentar
Sharky
26 februari 2009 · 10 287 Inlägg

Se mitt inlägg #2.

/Göran

deadeye skrev:
är intresserad av skillnaden mellan turbo och icke turbo i el väg passar en turbo motor rakt i ex en volvo 945 års 96 bara att byta boxar eller måste man göra någe mer??

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang