Peugeot 605 SRTI 1994 (automat) - problem med lådan?

nickez
25 februari 2009 · 3 Inlägg

Hej. Kan absolut ingenting om bilar själv så vore tacksam för idéer och hjälp.

Jag har haft bilen i något år och inte haft några problem med den. Men så när jag körde hem från en vän häromdagen, en sträcka på runt tio mil på motorväg. Efter ett par mil så ville bilen plötsligt inte upp på högsta växeln. Varvtalet steg till runt 3500 men den växlade alltså inte. Jag saktade ner lite för att se om det även var fel med den näst högsta växeln, och det var det. Efter att ha saktat ner till stillastående och sedan upp i hastighet igen så fungerade det som vanligt. Sedan dess har jag inte kört mycket med den för att jag varit nojig att det kanske är nåt fel på den. Har kollat oljan, den låg på en bra nivå och var röd & fin. Luktade inte bränt.

Vad kan det vara för fel? sad

/N.

Senast redigerat av nickez (25 februari 2009)

_GhostDriver_
26 februari 2009 · 107 Inlägg

Bara ut å kör. Hör du inga missljud å olja osv är bra så kan det ha varit en engångsföretelse. Hände likadant i polarens mercedes. men bara en gång å aldrig mer. efter en omstart så gick den som ett skott igen. Vet inte om det kan vara som i mercedesen elsensorer å skit. å sånt kan ju hänga upp sig en gång i livet å sen funka hur bra som helst.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang