Angel Eyes till Volvo 240 (Uppnåeligt eller ren idioti?)

Hilmer
26 januari 2008 · 1 789 Inlägg

www.volvoturbo.net är min hemsida och jag har förstått att ni hängt upp er på varför man monterar angeleyes på en gammal 240. Anledningen är väldigt enkel, jag tycker det är kul att bygga egna saker och tycker det är kul att skapa egna lösningar på grejer som tyvärr allt för många idag istället köper för dyra pengar. Jag är ute efter att skapa något unikt, något som jag vet att ingen annan har i precis detta utförandet. Jag är så trött på dagens moderna bilhobby där man bara köper färdiga bitar och kastar på, alla bilar ser ju lika ut förutom färgen många gånger. Klanka inte ner på folk som faktiskt engagerar sig i att "utveckla" egna lösningar, men det är väldigt lätt att göra det idag tydligen... Men tyck ni vad ni vill, jag har inte gjort detta för att vinna några pluspoäng hos allmänheten utan för att skapa något som är unikt för mig och min bil och som jag vet att jag är ensam om. Dessutom är det bra för självkänslan, man vet att man har gjort detta själv och man kan då känna en viss stolthet wink

Bild på hur "ringarna" såg ut i den sista versionen:
http://www.volvoturbo.net/lamp005.jpg

Bild på bilen dessa satt på:
http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2034.htm

BlacKnBluE
26 januari 2008 · 73 Inlägg

Hilmer skrev:
www.volvoturbo.net är min hemsida och jag har förstått att ni hängt upp er på varför man monterar angeleyes på en gammal 240. Anledningen är väldigt enkel, jag tycker det är kul att bygga egna saker och tycker det är kul att skapa egna lösningar på grejer som tyvärr allt för många idag istället köper för dyra pengar. Jag är ute efter att skapa något unikt, något som jag vet att ingen annan har i precis detta utförandet. Jag är så trött på dagens moderna bilhobby där man bara köper färdiga bitar och kastar på, alla bilar ser ju lika ut förutom färgen många gånger. Klanka inte ner på folk som faktiskt engagerar sig i att "utveckla" egna lösningar, men det är väldigt lätt att göra det idag tydligen... Men tyck ni vad ni vill, jag har inte gjort detta för att vinna några pluspoäng hos allmänheten utan för att skapa något som är unikt för mig och min bil och som jag vet att jag är ensam om. Dessutom är det bra för självkänslan, man vet att man har gjort detta själv och man kan då känna en viss stolthet wink

Bild på hur "ringarna" såg ut i den sista versionen:
http://www.volvoturbo.net/lamp005.jpg

Bild på bilen dessa satt på:
http://www.volvoturbo.net/Garagebilder%2034.htm

Stå på dig!
Härligt med folk som vågar försöka göra egna lösningar och inte bara köpa färdig styling.

Det är alltid lättare att sitta och klaga på folk över nätet än att själv få arslet ur vagnen och göra något eget lol
" mycket snack och liten verkstad"

Ju äldre man blir, desto bättre blir leksakerna
"How does your wife know that you have turned gay? You just bought a Prius!"
red daddy
26 januari 2008 ·

Kör på! Udda e bra!
"det är bara döda fiskar som följer med strömmen"...

Joby
26 februari 2009 · 35 Inlägg

köp biltemas angel-eyes kit. fyra lösa ringar som du skruvar i strålkastarna. har det på min a-traktor. tycker det är jävligt snyggt om jag får säga det själv.

linusv
26 februari 2009 · 35 Inlägg

TrådlyftarN... ^^

/Linus V
Göteborg
Mack Forum- och sitemoderator
26 februari 2009 · 26 174 Inlägg

Joby skrev:
köp biltemas angel-eyes kit. fyra lösa ringar som du skruvar i strålkastarna. har det på min a-traktor. tycker det är jävligt snyggt om jag får säga det själv.

..det var min gamla tråd ja. Jisses trodde den var död och begraven. Tack för svaret dock tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang