Hyresvärden stängde av vattnet när jag tvättade annans bil

Hamilton
27 februari 2009 · 8 868 Inlägg

jorre83 skrev:

Hamilton skrev:

jorre83 skrev:
Läs hela tråden det finns oljeavskiljare i avloppet

framgår inte att den är i bruk utan att det endast finns en och det är ju inte direkt samma sak

okey den fungerar annars skulle jag då inte få tvätta min egna bil ens

Jo att den fungerar är ju säkert bra men är den också godkänd för just biltvätt och hur ser det ut med kontroll och tömning? kanske läge att fråga hyresvärden.
och hur vet du att den fungerar?

Senast redigerat av Hamilton (27 februari 2009)

Fotograf på tierpidag.se
blacken
27 februari 2009 ·

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:
Guuuuud va jag är glad att jag ska bygga hus!
Hade aldrig stått ut med en sån surfitta till hyresvärd.

lollol Men du får lov att stå ut med dig själv, lika illa det..

Haha, nejdå.
Jag är ganska medgörlig. smile

jaa,joo, om du själv får säga det så. Men har du verkligen frågat dig själv om det??.. tongue

jesseboy
27 februari 2009 · 67 Inlägg

Jobbar själv på ett fastighetsbolag och det är svårt att säga om hon gjorde rätt. Om du vill så kan lägga upp ditt kontrakt för garaget, så kan jag kika vad som gäller.

Senast redigerat av jesseboy (27 februari 2009)

volvokrille12 Blyfot
27 februari 2009 · 829 Inlägg

Det kan säkert vara så att hon har rätt. Om de inte finns ett kontrakt så blir de väl ganska svårt att veta vilka skyldigheter/rättigheter man har? Det är ju lite så att finns de inte på papper så finns de inte alls. Men sen den stora frågan hur man är som människa som gör en sådan grej. Borde man inte göra personen ifråga medveten om att man inte gillar det han håller på med innan man går till handling?

"bara en mor kan älska en sån son"
jocke_gronberg
28 februari 2009 · 4 586 Inlägg

volvokrille12 skrev:
Det kan säkert vara så att hon har rätt. Om de inte finns ett kontrakt så blir de väl ganska svårt att veta vilka skyldigheter/rättigheter man har? Det är ju lite så att finns de inte på papper så finns de inte alls. Men sen den stora frågan hur man är som människa som gör en sådan grej. Borde man inte göra personen ifråga medveten om att man inte gillar det han håller på med innan man går till handling?

ja det tycket jag med.

sedan så var jag ju tvungen att spola av avfettningen

Hilmer
28 februari 2009 · 1 790 Inlägg

Crozzfire skrev:
Har då aldrig hört kommuner som är utan vattenmätare!! Vågar nog svära på att alla kommuner har mätt vatten..

Det är i vår kommun (Båstad) som inte har räkneverk på vattnet, inte trådskaparens.
Vi betalar en fast kostnad för vatten/avlopp och är utan uppmätt vatten.

Här sitter vanligtvis en vattenmätare, men här är det alltså ersatt med en bit rör eftersom vi endast betalar en fast kostnad.
www.volvoturbo.net/090228.jpg

SoL Eigenbrötler
28 februari 2009 · 1 237 Inlägg

tvätta hennes bil som kompensation roll

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
drivein
28 februari 2009 · 223 Inlägg

tycker att hon har rätt till det. men lite vatten det är ju ändån lite barnsligt. annars hade du kunnat säga att det var din nya bil tongue du kan ju inte till exempel öppna en tvätthall där. men 1 bil.. det var lågt tongue

kärlek växer inte på träd, det köps i volvobutiken.
jocke_gronberg
28 februari 2009 · 4 586 Inlägg

Solstice skrev:
tvätta hennes bil som kompensation roll

En som är 80+ har ingen bil

Senast redigerat av jorre83 (28 februari 2009)

FireTraXX DFFL
28 februari 2009 · 9 020 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

lollol Men du får lov att stå ut med dig själv, lika illa det..

Haha, nejdå.
Jag är ganska medgörlig. smile

jaa,joo, om du själv får säga det så. Men har du verkligen frågat dig själv om det??.. tongue

Hehe, det märks att vi inte känner varandra.
För jag är ganska trevlig och lätt att ha att göra med.
Men det enda folk härifrån vet om mig är att jag är en otrevlig skit eftersom att det är det enda ni lägger på minnet.
Men det kan jag leva med. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Roz-104 typ..eh..va?
28 februari 2009 · 582 Inlägg

FireTraXX skrev:

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

Haha, nejdå.
Jag är ganska medgörlig. smile

jaa,joo, om du själv får säga det så. Men har du verkligen frågat dig själv om det??.. tongue

Hehe, det märks att vi inte känner varandra.
För jag är ganska trevlig och lätt att ha att göra med.
Men det enda folk härifrån vet om mig är att jag är en otrevlig skit eftersom att det är det enda ni lägger på minnet.
Men det kan jag leva med. big_smile

FireTraxx säger precis vad han tänker och tycker big_smile, det är den bilden jag fått av dej iaf big_smile wink

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
enpatte
28 februari 2009 · 498 Inlägg

Crozzfire skrev:
Har då aldrig hört kommuner som är utan vattenmätare!! Och varför skulle hon då stänga av vattnet? Vågar nog svära på att alla kommuner har mätt vatten..

Nej alla har inte det!
I våran stuga har vi kommunalt vatten o avlopp  med en liten fast avgift(ingen mätare).

FL3JM Inga konstigheter
28 februari 2009 · 2 064 Inlägg

Vattnet kostar väl 1 öre per liter eller nått, lagom snålt av henne. Dock är det ju inte funkis att köra avfettning på andra ställen än gör-det-själv-hallar, det där åker ju rätt ut i närmaste sjö. Är inte bra att schamponera heller för den delen.

Det är ju inte så jättedyrt med gör-det-själv-hallar, man åker in, spolar fort som fan, har en polare med som hjälper till att schamponera, skölja av lite snabbt och sen fort ut. Sen när man väl är ute kan man stå och torka. smile

Murvald Knegare
28 februari 2009 · 718 Inlägg

Ring till hyresgästföreningen och hör. Sen, är det så att kärringen har fel så ansluter du dig (kostar 80:-/mån) och då hjälper dom dig med alla bekymmer du har/får med kärringen. Sen om du lovat att skruva ihop en polares bil och har den i garaget du hyr av henne så ska det stå i kontraktet att det endast är DINA bilar som får vara i det garaget, vilket det säkerligen INTE gör.
/Marius

William 2009-02-20
-Mackan- Fire And Silk
28 februari 2009 · 2 254 Inlägg

Kommunalt vatten ligger på 15-25 kr/m3 beroende på vilken kommun du bor i (1 m3 = 1000 liter).

Ganska snål tant mao.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Hamilton
28 februari 2009 · 8 868 Inlägg

Murvald skrev:
Ring till hyresgästföreningen och hör. Sen, är det så att kärringen har fel så ansluter du dig (kostar 80:-/mån) och då hjälper dom dig med alla bekymmer du har/får med kärringen. Sen om du lovat att skruva ihop en polares bil och har den i garaget du hyr av henne så ska det stå i kontraktet att det endast är DINA bilar som får vara i det garaget, vilket det säkerligen INTE gör.
/Marius

Kan med all säkerhet säga att 90% av alla hyreskontrakt vad gäller garage så är all form av "skruvning" inte tillåten.

Fotograf på tierpidag.se
Decibel
28 februari 2009 · 2 911 Inlägg

Hamilton skrev:

Murvald skrev:
Ring till hyresgästföreningen och hör. Sen, är det så att kärringen har fel så ansluter du dig (kostar 80:-/mån) och då hjälper dom dig med alla bekymmer du har/får med kärringen. Sen om du lovat att skruva ihop en polares bil och har den i garaget du hyr av henne så ska det stå i kontraktet att det endast är DINA bilar som får vara i det garaget, vilket det säkerligen INTE gör.
/Marius

Kan med all säkerhet säga att 90% av alla hyreskontrakt vad gäller garage så är all form av "skruvning" inte tillåten.

Då ska det framgå också.
Finns det inget avtal finns det inte heller några begränsningar, andra än muntligt överkomna, t.ex. hyran o.s.v.
Däremot applicera hyreslagen, oavsett om man skrivit avtalet på papper eller inte.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang