Skyddsbur i en omega 3000, taklucka el inte

Falth_82
2 mars 2009 · 40 Inlägg

Ska jag ta bort takluckan el får jag sätta båge under den ???
Någon som vet, det är en proint båge ??? Hänvisa mig inte till sbf hemsida tack=)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/88021/583388_36d6v2.jpg

Volvo V70N (2004)
Opel Omega 3000 "Driftingbilen" (1988)
kolvas
2 mars 2009 · 4 001 Inlägg

du får sätta bågen under takluckan

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
KHRacing
2 mars 2009 ·

tycker dock det ser ut som att du har huvudbågen lite väl långt bak.. har du en bättre bild taget fråns sidan ?

kolvas
2 mars 2009 · 4 001 Inlägg

KHRacing skrev:
tycker dock det ser ut som att du har huvudbågen lite väl långt bak.. har du en bättre bild taget fråns sidan ?

om du kollar på vinkeln på bågen så ser det ut som om han inte får upp den på plats för takluckan som bygger ner ca 3 cm.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
-Norrland-
2 mars 2009 · 76 Inlägg

Jag har taklucka i min golf med bur funkar fint

KHRacing
2 mars 2009 ·

kolvas skrev:

KHRacing skrev:
tycker dock det ser ut som att du har huvudbågen lite väl långt bak.. har du en bättre bild taget fråns sidan ?

om du kollar på vinkeln på bågen så ser det ut som om han inte får upp den på plats för takluckan som bygger ner ca 3 cm.

såg det smile

därav mitt svar ...
då hade jag tagit bort luckan & svetsat en plåt. för reglerna säger ju även att bågen skall vara Aså nära" takret som möjligt.

Falth_82
2 mars 2009 · 40 Inlägg

huvud båge är lös, håller den i hand när jag tog bilden=)
så jag måste kapa bort den svarta plåten "se bilden"

Volvo V70N (2004)
Opel Omega 3000 "Driftingbilen" (1988)
KHRacing
2 mars 2009 ·

Falth_82 skrev:
huvud båge är lös, håller den i hand när jag tog bilden=)
så jag måste kapa bort den svarta plåten "se bilden"

"ja" ..... smile

Falth_82
2 mars 2009 · 40 Inlägg

KHRacing skrev:

Falth_82 skrev:
huvud båge är lös, håller den i hand när jag tog bilden=)
så jag måste kapa bort den svarta plåten "se bilden"

"ja" ..... smile

Då kapar jag den imorgon då smile

Opel Omega 3000 "Driftingbilen" (1988)
Volvo V70N (2004)
kolvas
3 mars 2009 · 4 001 Inlägg

KHRacing skrev:

kolvas skrev:

KHRacing skrev:
tycker dock det ser ut som att du har huvudbågen lite väl långt bak.. har du en bättre bild taget fråns sidan ?

om du kollar på vinkeln på bågen så ser det ut som om han inte får upp den på plats för takluckan som bygger ner ca 3 cm.

såg det smile

därav mitt svar ...
då hade jag tagit bort luckan & svetsat en plåt. för reglerna säger ju även att bågen skall vara Aså nära" takret som möjligt.

så nära taket som möjligt innefattar även konstruktionen för taklucka, men jag hade nog också plockat bort takluckan

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Falth_82
3 mars 2009 · 40 Inlägg

kolvas skrev:

KHRacing skrev:

kolvas skrev:

om du kollar på vinkeln på bågen så ser det ut som om han inte får upp den på plats för takluckan som bygger ner ca 3 cm.

såg det smile

därav mitt svar ...
då hade jag tagit bort luckan & svetsat en plåt. för reglerna säger ju även att bågen skall vara Aså nära" takret som möjligt.

så nära taket som möjligt innefattar även konstruktionen för taklucka, men jag hade nog också plockat bort takluckan

Går det inte bara kapa bort den svart plåten å spara takluckan ?Såg om jag spar den svarta plåten, så blir fram stötorna lägre en karossen sad Nå tips??

Volvo V70N (2004)
Opel Omega 3000 "Driftingbilen" (1988)
kolvas
3 mars 2009 · 4 001 Inlägg

Falth_82 skrev:
Går det inte bara kapa bort den svart plåten å spara takluckan ?Såg om jag spar den svarta plåten, så blir fram stötorna lägre en karossen sad Nå tips??

det är ett pussel, kapa bort allt som hör till takluckan men behåll ytterplåten och svetsa igen den så blir det bra, sparar ju en del vikt också wink

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Germax
3 mars 2009 · 12 086 Inlägg

lr så kapar man lite i ändarna på bågen tongue

MattiasH
3 mars 2009 · 1 291 Inlägg

kolla så du verkligen får ha taklucka i GLAS! Plast brukar inte vara något problem
Angående att komma nära taket är det 100mm som gäller iaf i RA/RC/RY, skulle förvåna mig om det är annars i drifting. SJälvklart är det ju bra att få den så nära som möjligt.
Tänkt också på att takluckan väger måånga oödiga kilon längst upp på bilen wink

Falth_82
4 mars 2009 · 40 Inlägg

corsa_m skrev:
kolla så du verkligen får ha taklucka i GLAS! Plast brukar inte vara något problem
Angående att komma nära taket är det 100mm som gäller iaf i RA/RC/RY, skulle förvåna mig om det är annars i drifting. SJälvklart är det ju bra att få den så nära som möjligt.
Tänkt också på att takluckan väger måånga oödiga kilon längst upp på bilen wink

Tog bort hela taklyckan tog ca 10 min, den var rätt tung=)
Nu passar huvud bågen rätt bra=) Tror också att bågen vad gjord för en utan taklucka

Volvo V70N (2004)
Opel Omega 3000 "Driftingbilen" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang