Startmotor

smurfrosa
4 mars 2009 · 32 Inlägg

har ett antagligen lite annorlunda fel med startmotorn då jag inte hittar något annan som haft samm s jag skulle behöva lite hjälp med att förstå mig på det här


när startmotorn är inkopplad som den skall och man vrider om nyckel så vill den inte "klicka" eller ge ifrån sig minsta tecken på liv!
däremot om man plockar ut startmotorn och kopplar direkt på ett batteri + från batteriet till + på startmotorn och bryggar med en mejsel på stiftet där kontakten till tändlåset vanligvis sitter så slår solonoiden ut hur bra som helst...
även mätt om jag har någon ström från tändlås kabeln villket jag har vid startläget så enliget mätarn så är allt som det skall men endå så vill den inte starta när den sitter på plats

någon som kanske vart med om detta förut kan gärna ge tips är väldigt tacksam för alla vettiga svar

babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
4 mars 2009 · 258 Inlägg

Får den tillräcklig jord?

smurfrosa
4 mars 2009 · 32 Inlägg

vet inte varifrån den inte skulle få det för den jordar ju i blocket när den sitter på plats

babyblue242 Save a horse,ride a jeep...
4 mars 2009 · 258 Inlägg

smurfrosa skrev:
vet inte varifrån den inte skulle få det för den jordar ju i blocket när den sitter på plats

Jo jag vet,men tänkte om det var oljigt å äckligt? hmm

smurfrosa
4 mars 2009 · 32 Inlägg

det skall det inte vara precis bytt hela motorn tvättat av  allting samt startade bilen gick hur bra som helst sen så ibland så verkar det som att strömmen försvinnger från startmotorn då det bara blinkar till i panelen och inte händer något me startmotorn som om den inte får tillräckligt me ström för att klara av att gå runt endå inte ens när man får starthjälp från en annan bil


vad jag vet så skall jorden från batteriet sitta i balken höger fram samt inundertill på staget som sitter fast i motorn sen så är motorn jordad i en fläta från ventilkåpan in till torpedväggen

Startmotorpunktse Följ strömmen..
5 mars 2009 · 233 Inlägg

Mät kablarna fram till startmotorn, du har ju helt klart ett problem med strömmen eftersom den fungerar när du kör den löst.

Du ska ha samma spänning vid kablarna som du har på batteriet, detta gäller även styrströmmen som kommer från tändningslåset.

kolvas
5 mars 2009 · 4 001 Inlägg

det kan vara tändningslåset som är kass, ifall kontakytorna är bränd så får du rätt spänning men inte tillräckligt med ström genom tändningslåset för att solenoiden ska orka dra

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
chrizz Administratör
5 mars 2009 · 11 790 Inlägg

Tråd låst med hänvisning till rubriksanvisningarna.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang