Vill låna fälgar inför elmia??

_lusse_ Lusse
5 mars 2009 · 236 Inlägg

Lyssna inte på idioter som säger att den inte platsar.. Dem är bara avis på att deras inte får stå där.. Där måste ju finnas en anledning på att din ska stå där lr hur:)

Brehmer
5 mars 2009 · 276 Inlägg

J-P-R skrev:
Har läst denna tråd många gånger nu och funderat lite på vad som skulle göra det värt att låna ut sina fälgar till trådskaparen.
Jag kan tyvär inte komma på någon anledning till det alls. Trådskaparen är uppenbarligen inte villig själv att lägga det som krävs för att ställa ut bilen (han vill ju uppenbarligen inte ställa ut med dem vita fälgarna). Så varför skulle man visa sin vilja att hjälpa en sådan person?

Angående utseendet på bilen så kan jag väl kort kommentera att jag fann den betydligt mer tilltalande förut. Nu är det ju inte någon "rallybil" med det där förfulade wrc kitet som sitter på. Och om fälgarna gör den till rally, ja isf är min Citroen C5 också rally, för den har precis likadana - fast orginal silvriga då.

För det första: BILEN ÄR ANTAGEN! alltså har anden83 gjort de som krävs för att ställa ut, så där finns det inget att tjafsa om! Andra fälgar är alltså inget krav för att ställa ut.

Vad gäller din kommentar om om rallybil så bör du nog läsa lite mer noggrant innan du skriver dumma kommentarer. Dena xsaran är en MYCKET UNIK wrc bil och inte en helt vanlig Xsara. Visst är den stylad med Realcars WRC kit men jag kan lova dig att den klara skogsvägar betydligt bättre än din cittra smile Dessutom är väl smaken som baken och tur är väl de för annars hade elmia kanske varit fullt av originalbilar?! big_smile
//Henke

Dodge Neon R/T "Enda i Sverige" (1999)
twin_cam Smålänning
5 mars 2009 · 7 877 Inlägg

Stäl ut med dom snygga fälgarna!! Roligt att se bilar som används och som inte ägarna kryper i mindre än gångfart så fort det är lite tjälskott i bvacken smile Och då tycker jag att dne ska se ut så smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
snoddas
5 mars 2009 · 1 142 Inlägg

tycker du ska köra med dina fälgar. den är snygg redan så

J-P-R DO IT LOW STYLE
5 mars 2009 · 1 342 Inlägg

KingOfTheRoad skrev:

J-P-R skrev:
Har läst denna tråd många gånger nu och funderat lite på vad som skulle göra det värt att låna ut sina fälgar till trådskaparen.
Jag kan tyvär inte komma på någon anledning till det alls. Trådskaparen är uppenbarligen inte villig själv att lägga det som krävs för att ställa ut bilen (han vill ju uppenbarligen inte ställa ut med dem vita fälgarna). Så varför skulle man visa sin vilja att hjälpa en sådan person?

Angående utseendet på bilen så kan jag väl kort kommentera att jag fann den betydligt mer tilltalande förut. Nu är det ju inte någon "rallybil" med det där förfulade wrc kitet som sitter på. Och om fälgarna gör den till rally, ja isf är min Citroen C5 också rally, för den har precis likadana - fast orginal silvriga då.

För det första: BILEN ÄR ANTAGEN! alltså har anden83 gjort de som krävs för att ställa ut, så där finns det inget att tjafsa om! Andra fälgar är alltså inget krav för att ställa ut.

Vad gäller din kommentar om om rallybil så bör du nog läsa lite mer noggrant innan du skriver dumma kommentarer. Dena xsaran är en MYCKET UNIK wrc bil och inte en helt vanlig Xsara. Visst är den stylad med Realcars WRC kit men jag kan lova dig att den klara skogsvägar betydligt bättre än din cittra smile Dessutom är väl smaken som baken och tur är väl de för annars hade elmia kanske varit fullt av originalbilar?! big_smile
//Henke

Tack för 1:an iaf, bevisar ju vilken nivå du ligger på.

För det första så trodde jag faktiskt hela tråden handlade om att killen ville låna ett par fälgar för att han inte tyckte dom vita o.z duger, att bilen kvalat in och blivit godkänd för elmia med dem har således inget med saken att göra. Det jag undrade var att varför ska man hjälpa en person som motiverar lånbehovet med att han inte vill priotera andra fälgar?

Du kanske bör läsa på själv, det är en Citroen Xsara VTS Rally, ingen WRC bil. Och beteckningen rally i modellnamnet betyder inte att det är en rallybil om man nu inbillar sig det.
Angående skogsvägar så får nog den där se sig klådd rätt stenhårt, den står nog på trösklarna och har tappat wrc kjolarna medans jag höjer upp bilen och fortsätter åka tongue

Dessutom kan jag inte utläsa någonstans i mitt inlägg att jag säger att bilen inte platsar för att ställas ut.

Senast redigerat av J-P-R (5 mars 2009)

Brehmer
6 mars 2009 · 276 Inlägg

J-P-R skrev:

KingOfTheRoad skrev:

J-P-R skrev:
Har läst denna tråd många gånger nu och funderat lite på vad som skulle göra det värt att låna ut sina fälgar till trådskaparen.
Jag kan tyvär inte komma på någon anledning till det alls. Trådskaparen är uppenbarligen inte villig själv att lägga det som krävs för att ställa ut bilen (han vill ju uppenbarligen inte ställa ut med dem vita fälgarna). Så varför skulle man visa sin vilja att hjälpa en sådan person?

Angående utseendet på bilen så kan jag väl kort kommentera att jag fann den betydligt mer tilltalande förut. Nu är det ju inte någon "rallybil" med det där förfulade wrc kitet som sitter på. Och om fälgarna gör den till rally, ja isf är min Citroen C5 också rally, för den har precis likadana - fast orginal silvriga då.

För det första: BILEN ÄR ANTAGEN! alltså har anden83 gjort de som krävs för att ställa ut, så där finns det inget att tjafsa om! Andra fälgar är alltså inget krav för att ställa ut.

Vad gäller din kommentar om om rallybil så bör du nog läsa lite mer noggrant innan du skriver dumma kommentarer. Dena xsaran är en MYCKET UNIK wrc bil och inte en helt vanlig Xsara. Visst är den stylad med Realcars WRC kit men jag kan lova dig att den klara skogsvägar betydligt bättre än din cittra smile Dessutom är väl smaken som baken och tur är väl de för annars hade elmia kanske varit fullt av originalbilar?! big_smile
//Henke

Tack för 1:an iaf, bevisar ju vilken nivå du ligger på.

För det första så trodde jag faktiskt hela tråden handlade om att killen ville låna ett par fälgar för att han inte tyckte dom vita o.z duger, att bilen kvalat in och blivit godkänd för elmia med dem har således inget med saken att göra. Det jag undrade var att varför ska man hjälpa en person som motiverar lånbehovet med att han inte vill priotera andra fälgar?

Du kanske bör läsa på själv, det är en Citroen Xsara VTS Rally, ingen WRC bil. Och beteckningen rally i modellnamnet betyder inte att det är en rallybil om man nu inbillar sig det.
Angående skogsvägar så får nog den där se sig klådd rätt stenhårt, den står nog på trösklarna och har tappat wrc kjolarna medans jag höjer upp bilen och fortsätter åka tongue

Dessutom kan jag inte utläsa någonstans i mitt inlägg att jag säger att bilen inte platsar för att ställas ut.

Tummen upp! Tack för ett vettigt svar. Skönt med någon som motiverar sin ståndpunkt! Vad gäller ettan vet jag inte vad jag ska säga, verkar var någon som inte gillar din bil för jag har inte gett dig den. Vad gäller modellen behöver vi inte tjaffsa mer om det egentligen. Du märker ord, men rally och wrc e ju same shit egentligen. Det du missar är det faktum att bilen är en "one of a kind" med extremt många påkostade delar med rally-anor. Den har dessutom fungerat som Citroens egna demo-bil.

För att återgå till topic så är det så att Anden83 faktiskt motiverar sin fråga, inte med att han vill att andra betalar hans nöje utan att det är så nära till elmia att det är (i stort sett) omöjligt att spara ihop och köpa fälgar på den lilla tid som är kvar. Hade han inte varit så satans pedantsk så hade han insett att bilen skulle bli antagen och lagt på ett kol för länge sen, men det finns faktiskt folk i denna hobbyn som är minst likabra på att klanka ner på sin egna bil som andra (särskild på internet-forum). Ordspråket lyder ju trots allt: den värsta kritikern är en själv. ha det gott!
//Henke

Dodge Neon R/T "Enda i Sverige" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang