Kvalitet på Angel Eyes

redlinish
4 mars 2009 · 64 Inlägg

Står inför valet att antingen välja ett par Angel Eyes (2500:-) på någon vanlig svensk styling sida eller att ja beställer ett par HELLA Celis Angel Eyes (4500:-). Då de sistnämnda är nästan dubbelt så dyra så undrar jag om de ochså är "dubbelt" så bra så att säga? Är det värt att köpa de?

Drage
4 mars 2009 · 44 Inlägg

hella är bra men kanske inte dubbelt så bra.. köp av nån som lämnar garanti om dom verkligen är dubbelt så dyra,,, annars finns ju in pro som ligger nånstans emellan i prisnivå och som har jävligt bra grejer.. inpro finns på tillbilen.se , har de inte till din bil kan de nog specialbeställa

tillbilen.se = i like my sponsor
vw___tompa Avstängd
4 mars 2009 · 386 Inlägg

Jag har haft FKs angel eyes på två bilar och dom har funkat superbra och helt klart värd pengarna.

Torger Tok i sina bästa dar
4 mars 2009 · 386 Inlägg

Tycker de e skrämmande dåliga lysen i angel eyes hade de på en golf 3a ägde bilen 2 timmar innan ja slängde på xtraljus tongue

tjooolihoo
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
redlinish
5 mars 2009 · 64 Inlägg

Märkte att angel eyes från Hella var lite blåare i nyans. Men det rör sig väl bara om tempraturen i glödlampan inte sant? 6000K kanske?

TheDeadDorkster Dieselgypsy
5 mars 2009 · 538 Inlägg

Köp Hella Celis Upgrade. Till Golf III är det i alla fall dom bästa strålkastarna (egen erfarenhet). Dock kan du få dom för MKT mindre än 4500 kr

Här finns de t.ex. för €259,90 + frakt
http://cgi.ebay.de/Hella-Scheinwerferse … 240%3A1318

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
FreddeK
5 mars 2009 ·

En tjejkompis har från realcar...säljs ej längre...skiten smälter så det blir till att reklamera. Såköp av bra kvalite....

Bra kundservice...dom byter in dom utan tjafs fick jag höra nu! big_smile

Senast redigerat av Freddeponken (5 mars 2009)

redlinish
5 mars 2009 · 64 Inlägg

TheDeadDorkster skrev:
Köp Hella Celis Upgrade. Till Golf III är det i alla fall dom bästa strålkastarna (egen erfarenhet). Dock kan du få dom för MKT mindre än 4500 kr

Här finns de t.ex. för €259,90 + frakt
http://cgi.ebay.de/Hella-Scheinwerferse … 240%3A1318

Vad är det för skillnad på Hella Celis Upgrade och Hella Celis Angel Eyes? (Har en GOLF IV)

TheDeadDorkster Dieselgypsy
5 mars 2009 · 538 Inlägg

Så heter strålkastarna från Hella. Oftast kallar man det Angel Eyes, men hella valde att kalla det för Celis ringar.

Hella Celis Angel Eyes som du kallar dom heter egentligen Hella Celis Upgrade.
Förövrigt hittade jag till Golf IV, och dom kostar €319,90 + frakt:

http://cgi.ebay.de/Hella-Scheinwerferse … 240%3A1318

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Styling4u Avstängd
5 mars 2009 · 20 Inlägg

Celis lyser bättre än vanliga diod angeleyes, vissa väljer att kalla CCFL för Celis också men har också för mig att Hella kör med en vanlig lampa som reflekterar i en ljus slinga precis som det gör i hellas Original BMW framlysen med angeleyes.

redlinish
5 mars 2009 · 64 Inlägg

jaha ok smile tackar för informationen. smile Är det svårt att koppla in Hella Celis eller bör jag vända mig till en verkstad?

Schumi
6 mars 2009 · 401 Inlägg

hella strålkastare är plug & play precis som original...

BMW E61 "520d" (2007)
mastrovious
6 mars 2009 · 627 Inlägg

Lånar tråden.

Angel Eyes till Astra OPC? Någon som vet? Spelar det någon roll om man har xenonljus eller?

We Ride Togheter, We Die Togheter!
redlinish
6 mars 2009 · 64 Inlägg

mastrovious skrev:
Lånar tråden.

Angel Eyes till Astra OPC? Någon som vet? Spelar det någon roll om man har xenonljus eller?

Kanske nått sånt här? http://www.stylabilen.se/opel/angopel.asp

mastrovious
6 mars 2009 · 627 Inlägg

redlinish skrev:

mastrovious skrev:
Lånar tråden.

Angel Eyes till Astra OPC? Någon som vet? Spelar det någon roll om man har xenonljus eller?

Kanske nått sånt här? http://www.stylabilen.se/opel/angopel.asp

Tack för ansträngningen men det är inte till min modell. Jag har Astra H/MKV/MK5 (kärt barn har många namn smile) sen e dessutom strålkastarna på min modell inte samma som Astra H utan går under beteckningen GTC/OPC. Jävligt klurigt, men det är inte många firmor som har rätt beteckning på just min modell.

We Ride Togheter, We Die Togheter!
redlinish
6 mars 2009 · 64 Inlägg

jobbigt läge tongue

Schumi
6 mars 2009 · 401 Inlägg

mastrovious skrev:
Lånar tråden.

Angel Eyes till Astra OPC? Någon som vet? Spelar det någon roll om man har xenonljus eller?

Strålkastare som inte har xenon passar inte bilar med xenon orig.det spelar roll alltså

BMW E61 "520d" (2007)
mastrovious
7 mars 2009 · 627 Inlägg

Schumi skrev:

mastrovious skrev:
Lånar tråden.

Angel Eyes till Astra OPC? Någon som vet? Spelar det någon roll om man har xenonljus eller?

Strålkastare som inte har xenon passar inte bilar med xenon orig.det spelar roll alltså

Ok, tack för svaret!

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang