Saab 9-3 SS Beteer sig konstigt vid full gas.

leo_m83
8 mars 2009 ·

Beatdiz skrev:
Har en saab 9-5 -04 och körde ett test med etanolblandning på drygt 50%

Exakt samma sak som du beskriver hände mig. Det som gjordes var att bensinpumpen bak byttes ut och sedan gjordes det något mer, tyvärr, så minns jag inte vad det var.

Varför det blev så är för att blandningen inte blev rätt och då lyste motorlampan och detta hände 3 ggr vid snabb acceleration under omkörning.

Vet inte om detta kan vara något, men kanske värt att kontrollera?

Lycka till

jag tror att de höjde soppa trycket efter att de bytte bränsle pumpen. Brukar man göra när man etanol konvertera då det krävs 30% mer etanol. Pumpen bytte du antagligen för högre soppa flöde

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
10 mars 2009 · 1 290 Inlägg

Kan dom läsa av vad som kan vara fel vid en felkodsläsning??

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Fredrik-79
11 mars 2009 · 2 164 Inlägg

leo_m83 skrev:

Beatdiz skrev:
Har en saab 9-5 -04 och körde ett test med etanolblandning på drygt 50%

Exakt samma sak som du beskriver hände mig. Det som gjordes var att bensinpumpen bak byttes ut och sedan gjordes det något mer, tyvärr, så minns jag inte vad det var.

Varför det blev så är för att blandningen inte blev rätt och då lyste motorlampan och detta hände 3 ggr vid snabb acceleration under omkörning.

Vet inte om detta kan vara något, men kanske värt att kontrollera?

Lycka till

jag tror att de höjde soppa trycket efter att de bytte bränsle pumpen. Brukar man göra när man etanol konvertera då det krävs 30% mer etanol. Pumpen bytte du antagligen för högre soppa flöde

Så lätt är de inte att göra på saabar.
Bättre att etanol konvertera med rätt program om man vill köra etanol är testa att köra på etanol.
Kör max 25% etanol om du inte vill få strul helst byta program.

MVH

Saab 9-5 SE (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang